![]() |
|
![]() |
#681 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ventemusikk er gøy.
|
![]() |
![]() |
#682 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der var bookinga mi i mål! Og for 1/10 del av prisen av hva full fleks F koster omtrent. Gleder meg som en unge på julaften.
|
![]() |
![]() |
#683 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Grattis!! det blir sikkert gøy!
#684 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jepp.
![]() US Airways - F class for folk flest. ![]() Kan gi en kort oppsummering hvordan dette gjøres. Viktigst av alt, bli medlem av US Dividend Miles. Toget er nå kjørt for denne gang pga 12 dagers karantene før man kan kjøpe miles Så bli medlem av ANA programmet. Gratis det også. Ved første øyenkast ser det ut som å bruke partner airlines er blokkert, men forsøk da å booke en random award tur med ANA. Der står det use partner airlines. Grattis du kan nå søke på awardseter i alle klasser hos Star Alliance. Når du har bestemt deg og har dine US Miles på konto (som skjer umiddebart etter betaling) ring US Airways. Husk da og ha skrevet ned alle datoer og flighter osv. Agentene er litt bingo og kan virke som Ryanair agentene på telefon, men om du ikke får noe ut av den første så legg på og ring på nytt. Agentshopping er i mine øyne akseptabelt. Beregn 1/2 time for å få gjennomført bookinga. Ringer du fra noe annet enn fasttelefon med ledning så ha nok batteri på telefonen. Jeg brukte ørepluggene på min mobiltelefon fordi jeg blir ganske varm etter en stund når jeg snakker i mobil. Fungerte bra det. De vil ta skatter og avgifter (etter det jeg har lest kommer det helt an på agenten) men dette endte opp for min del på 700 NOK. Sørg for å be om alle referansenummere du kan få tak i. Jeg ser nå at min booking kommer opp på Lufthansa, US AIrways, Swiss og United Airlines noe som jeg anser for et godt tegn. De vil sende billetten ut på email. Jeg fikk beskjed om å ringe i morra om jeg ikke har fått noe. Sånn denne posten skal oppsummere alt for folk som ikke orker å lese igjennom hele tråden. Forøvrig så er det ingen regel om at du må ha stopover på det flyselskapets Star Alliance hub (altså at man MÅ fly Lufthansa for å få stopover i FRA feks) Man kan jevnlig lese det på US Airways forumet på Flyertalk, men agenten booket stopover i Seoul med innkommende Lufthansa uten problemer. Last edited by Hypern; 22-06-2011 at 11:39. |
![]() |
![]() |
#685 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vurderer å kjøpe 100000 miles og deretter kjøpe 25000 (for vanlig pris) til for en kombinert F- og C-tur til US (EU-SFO-HNL e.l).
1. For dere som har peiling: er dette en ok utnytting av miles? 2. Hvordan er nøyaktigheten hos ANA på seter hos UA? 3. Er intercontinental F hos UA verdt det? |
![]() |
![]() |
#686 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
ANA er rimelig nøyaktig ja. Hender dog at det er avvik. F hos UA har jeg hørt mye rart om så jeg ville heller gått for et europeisk selskap om du finner awardseter. |
|
![]() |
![]() |
#687 | |
*A Gold/OW Emerald
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#688 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som har et godt forslag til fungerende, tillatt routing innenfor MPM mellom HND/NRT og HKG?
|
![]() |
![]() |
#689 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Når det gjelder Nord-Amerika, prøv litt "ukurrante" byer som destinasjon for den transatlantiske flighten. DFW, YYC, DTW osv. Eller vent til like siste uken før avgang, da er det alltid ledig på mange destinasjoner.
|
![]() |
![]() |
#690 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Registrerte meg nøyaktig 15 dager før det blir 30.06.
Nå må jeg bare huske det da...
#691 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Vedr mail så finnes du bookingen på weben også, med billettnummer. Mailen inneholder det samme. |
|
![]() |
![]() |
#692 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#693 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Søkte nettopp på Award Nexus og fant både C og F SAN-OSL med utreise 1. nov. og retur 4. nov. Mulighet for F på LH mellom USA og Tyskland begge veier, men med *A blir det jo 145K poeng.
#694 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hmm har ikke dukket opp noe billettnr enda når jeg sjekker bestillingen på US Airways sin hjemmeside. Håper det gjør det snart da. Ellers takk for oppklaring.
|
![]() |
![]() |
#695 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Spørsmålet er om billetten bare er på hold, eller om de venter på bekreftelse på noen seter. Dersom det ikke er trukket mil fra konto så er det hvertfall ikke billettert.
#696 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
http://www.usairways.com/pv_obj_cach...wardtravel.pdf Ser at noen skriver om bekreftelse på mail. Det er egentlig ikke noe å stresse med. Så lenge den viser på siden til US, LH eller checkmytrip er alt ok. Jeg har ikke fått mail på alt jeg har bestilt, men turen gjennomføres likevel. Last edited by Dag Viking; 22-06-2011 at 18:41. |
|
![]() |
![]() |
#697 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På min tur fikk jeg ikke tilgang til reisen på US sine sider... Men orket ikke bry meg om det, da alt dukket opp hos LH, TG og OZ sine sider.
|
![]() |
![]() |
#698 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er trukket miles fra konto ja. SÅ satser på at det går bra. Men jeg vil ha et eticketnr allikevel så mulig jeg ringer for å sjekke det opp.
|
![]() |
![]() |
#699 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
#700 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Der var iallefall eticketnr i boks, men jeg sitter jo her med 4 forskjellige referansenr. Noen gode ideer hva jeg skal ta med når jeg drar? Ta med alle sammen?
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus vs Dividend Miles etc | CCS87 | Reiseforum | 2 | 16-05-2014 10:09 |
Inntil 50% ekstra ved kjøp av FB-miles | Bergern | Reiseforum | 2 | 18-04-2012 22:52 |
75% bonus ved kjøp av Miles hos US Airways! | skullis85 | Reiseforum | 1 | 25-02-2011 02:31 |
100 % bonus ved kjøp av Avianca miles | ex_trd | Reiseforum | 0 | 13-12-2010 12:13 |
Tjen M&M-miles ved kjøp av BMW | jcnorway | Reiseforum | 1 | 07-12-2010 12:22 |