Norwegian Boeing 737-800 1/16 scale

Om jeg har skjønt dette riktig så er denna "kjerra" flygedyktig, men har elektriske turbiner.

Hvilken effekt har disse og hvor store batterier har du i flyet, hvilken type batterier er det, hva veier disse og hvilken spenning kjører du på?? Ser servoene er 6 volt, men kjører du det på hele flyet??

Jeg er og bli mektig imponert over prosjektet ditt!

6 volt er kun på styring av ror , flaps og lys

viftene ( elektriske turbiner) kjøres på 2 stk 6 sellers LIPo batterier som leverer 22.2 volt og 5800 MAH . Regulatorene er på ca 100 amp
da leverer hver vifte ca 3 kg statisk skyv, som er mer enn nok for denne modellen.

Modellen er absolut flyvedyktig , har estimert at den ikke trengte mer enn 2,2 kg per vifte ,men jeg ville ha litt extra effekt :)

6 volt er kun på styring av ror , flaps og lys

viftene ( elektriske turbiner) kjøres på 2 stk 6 sellers LIPo batterier som leverer 22.2 volt og 5800 MAH . Regulatorene er på ca 100 amp
da leverer hver vifte ca 3 kg statisk skyv, som er mer enn nok for denne modellen.

Modellen er absolut flyvedyktig , har estimert at den ikke trengte mer enn 2,2 kg per vifte ,men jeg ville ha litt extra effekt :)

Kjenner det klør i voltmetret mitt her nå.. :-D

Hvilken effekt er det på viftene og hvilket turtall kan du få de to små røverne opp i??

Kjenner jeg gleder meg noe voldsomt til å se film av denne morroa!

Keep up the good work!

Kjenner det klør i voltmetret mitt her nå.. :-D

Hvilken effekt er det på viftene og hvilket turtall kan du få de to små røverne opp i??

Kjenner jeg gleder meg noe voldsomt til å se film av denne morroa!

Keep up the good work!

Her er info fra leverandør på viftene :)

SPESIFICATION :

* Material: Aluminum Alloy
* Weight: 15 oz./ 424g
* Rotor: 90 mm dia., 5-bladed
* Inner Diameter: 86mm
* Outer Diameter: 94mm
* Max RPM: 42,000 rpm
* Application: 1500-1750 watts
* Kv Rating: 1900
* Thrust: 22.2v 6s: 106 oz./ 6.6 lbs/ 3kg
* Start: Soft
* Timing: High
* Amp Rating: 75 amp

Hehe!

Måtte bare le da jeg så hvor sakte dørene beveget seg, så kom hjulet ut så fort som det der... :p

Gleder meg til å se det fly :)

Hehe!

Måtte bare le da jeg så hvor sakte dørene beveget seg, så kom hjulet ut så fort som det der... :p

Gleder meg til å se det fly :)

Ja gjenstår litt justeringer hehe :)
det tar bare så utrolig lang tid med den kalibreringen , men skal nok få det til

Ja, hehe, det der ble nesten litt komisk ja..:lol: Men for all del, utrolig tøft og bra utført! Gleder meg til å se den 100% ferdig!

Fantastisk..

Klarer du ikke å redusere luftmengden med en slags reduksjonsventil mellom luftventilen og sylinderen som står for selve bevegelsen??

Bevegelsen på den siste filmen er jo mye bedre da, så du er jo ikke så langt unna!

Wooowwww .....:wow: dette må jeg si er imponerende . :up:
Det blir nok MYE oppmerksomhet når denne skal opp i luften.

Må si du har en tålmodig kone.
Uværet som jeg deler soveromsrullgardin med hadde aldri godtatt dette.

Men kjempetøft, det skal du ha....!

hehe , den var fin :)

Joda stor takk til henne ,men så liker hun å være med ut i felt å fly og :)

Må vel snekre sammen en rosa 737-200 eller noe til henne

Back