O.T. Ojjj!!! Her har jeg fått et problem

FBU 4EVER

ScanFlyer Dusty
O.T. Ojjj!!! Her har jeg fått et problem

Startet PC'en og fikk ikke opp min vanlige startside,men noe helt annet med en search-funksjon.Samtidig kommer det en beskjed fra "Windows" om at det er et "spyware"-program som prøver å bane seg adgang til min PC.Det står en "uninstall homepage" knapp oppe i høyre hjørne.Når jeg trykker på den,kommer det en reklame for noe anti-spyware og greier.Hva gjør jeg nå?:wow:

Re: O.T. Ojjj!!! Her har jeg fått et problem

sjekk www.gulesider.no go søk på "datahjelpen" eller noe i den dur i ditt nærområde. Svigers opplevde noe lignende, og istedet for at jeg skulle forsøke å hjelpe dem (eller at de GOD FORBID!!! skulle forsøke seg selv), ringte de en datafyr som kom hjem til dem og fikset det hele på et par timer. Vel anvendte penger

Det finns två bra program mot spyware som är bra att använda.
- Spybot (search and destroy)
- Adaware
Spybot är helt gratis och Adaware finns i en privatpersonsversion som är gratis. Ladda ned något av dem och kör dem. Kanske inte de enklaste programmen här i världen, men de frågar om de ska göra något innan det tas bort.
Själv använder jag spybot med bra resultat. Svarar ja eller OK på allt som den frågar om och det har inte gett mig några problem, däremot har jag blivit av med en hel del spyware.
Kom bara ihåg att se till att de senaste uppdateringarna av spywaredefinitioner är nedladdade.
Länkar:
Spybot
Adaware

Takk Bengt!
Jeg kjørte Spybot (iallefall 3 ganger) og det virket til slutt.Congratulations! No immediate threats found!" var svaret jeg fikk.:)

Kul att höra att det fungerade!
:thumbup

Kan være lurt å bruke firewall også, Zonealarm er en meget god løsning http://www.zonelabs.com

Også er Mozilla firefox å anbefale, internet browser der du kan legge inn en adblock funksjon, slik at du slipper å se unødvendig reklame.
http://www.mozilla.org/products/firefox/

Back