![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter å ha fløyet LN-NOH med de nye setene i helgen kan jeg skrive under på at benplassen er mer enn godkjent, knyttnevetesten ble bestått med glans på rad 6. Setene er syltynne, men likevel veldig komfortable. En veldig positiv opplevelse. Fraværet av de "T-banereklamen" de har på bagasjehyllene på -300ene medførte også at billigpreget var fullstendig borte fra Norwegian, kabinen fremsto i det hele tatt som veldig fresh.
Upcoming: TRD-OSL Last edited by LCH; 14-10-2009 at 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er kun KHA, KHB, KHC, DYA og DYB som har de siste nye setene fra Recaro. NOH har også fine nye seter men de er ikke av samme type.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det stod Recaro på setene i LN-NOH om jeg husker rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
NOH og KKX har de samme nye Recaro stolene. Alle nye -800 levert fra fabrikk uavhengig om de er eiet eller leaset skal ha de samme setene. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er riktig at det er Recaroseter i alle nye fra fabrikk -800 maskiner. Jeg har bare sett at det er DYA og DYB som har de nye setene der setelommen er flyttet opp.
Har jobbet mye på NOB, NOD, NOE og NOL og de har ikke de siste nye seter. NOL (Nr.6000) har gråe skinnseter og kassettspiller bestillt av Sterling. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
FlyKirurg
|
![]()
Det er vel alle DY-eide fly som skal få recaro-seter?
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som tidligere nevnt skal ALLE fabrikknye maskiner levert fremover ha disse setene, uavhengig om de er leaset eller eiet!
Last edited by Rednose; 15-10-2009 at 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Og over nyttår kommer de nye med Dreamliner cabin? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som har kabinbilder av DYA el DYB? Går nok en stund før jeg får prøvd de nye 738'ene til DY...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
her er et cabin bilde av DYA et par dager etter satt i drift. ikke noe
videre bra bilde men eneste tilgjengelig nå. Og med spesial lagde nakke trekk til Recarosetene så ser det bra ut. Last edited by _volcom_; 16-10-2009 at 01:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Fløy BGO-OSL-BGO i går med en -300 med de nye setene, faktisk veldig veldig bra. God benplass og god sittekomfort, selv om de er veldig tynt stoppet. Vet ikke om jeg hadde vært like happy etter en 4 timers tur? ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Finnair har samme type seter i noen av sine Airbus, og du er like happy etter 3 timer i alle fall. Jeg fløy LHR-HEL, og satt behagelig, og nøt å ha akseptabel benplass hele veien. Noe av trikset med setet er at det former seg etter kroppen slik at kropsvekten din fordeles over hele kontaktflaten, på samme måte som i et mykt sete, men disse setene bruker en hardere og "seigere" fyllmasse.
Komfortmessig vil derfor disse setene være like bra når du sitter stille og svever gjennom himmelen, men jeg tror du ville finne de ubehagelige i en buss eller bil, siden den litt hardere fyllmassen ikke ville rekke å absorbere vibrasjoner fra veien og underlaget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det den samme blåfargen på disse setene eller sort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg fløy med -NOH på DY 252 til Tromsø i ettermiddag, og der var det vel Recaro-seter. Nå satt jeg på 1A, og der var det et hav av plass. En kollega som satt lenger bak enn meg (og som vel er ca 180) kunne bekrefte at plassen var mye bedre enn i andre DY maskiner (jeg antar dette er de noe eldre maskinene). De nye setene er meget gode å sitte i.
Last edited by TOS; 16-10-2009 at 21:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
NOH hadde Recaro-seter med setelommen plassert oppe, har fotografisk bevis for de som fortsatt måtte mene noe annet!
![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg var ombord i NOH idag og det er helt korrekt som dere skriver at den har de nye Recarosetene med lommen oppe.
Da er det ikke bare DY- eide fly som får disse setene! Forresten et underlig bilde i avataren min. Hvor har MountainDew logoen forsvunnet? Mystisk.... Last edited by MountainDew; 17-10-2009 at 22:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nye klasser hos Spanair | FlightDeck | Reiseforum | 3 | 27-10-2010 01:13 |
Nye internettinnsjekkingmuligheter hos SAS | Someone | Reiseforum | 3 | 04-11-2009 09:41 |
Nye avgifter hos AA | Extra230 | Flyforum | 1 | 24-01-2009 07:08 |
Nye Flynumre hos SAS DK | sk931 | Flyforum | 0 | 14-03-2005 14:27 |
Nye uniformer hos SAS? | Farmer | Flyforum | 2 | 21-10-2004 08:25 |