• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Custom models

Fredriksen

ScanFlyer Dornier
Det dukker opp en del tremodeller på e-bay som man bør styre unna. Eksempler på dette er Braathens SAFE DC-6 og Scanair A-300, disse har vært oppe til diskusjon her tidligere.
Her er et annet eksempel: SAS Braathens 737-700.

Disse tilbyr også å lage custom models etter ønske, men ville vært veldig skeptisk til det.

Prøvde å søke på nettet etter custom models med kvalitet og kom over denne siden: Westway Aircraft Models

Kunne vært gøy å fått en custom Braathens SAFE- eller Scanair modell.
Legg også merke til de "cutaway" modellene. Stilig.
 
Fra en delvis utenforstående: Er ikke modeller i tre delvis sært i utgangspunktet?

Neida, det er helt vanlig å bygge i tre hvis man skal bygge en eller få modeller, men de aller fleste litt større modeller (typisk "reisebyråmodeller" i 1:100 eller større) som bygges i noe antall er støpt i glassfiber eller termoplast.

Disse upresise modellene det advares mot er typisk laget av en eller annen spikker på Filippinene, oftest på et ganske dårlig grunnlag. Styr unna.
 
BAC 1-11, DC4'n, 732 Britannia og kometen så ikke så værst ut. Snærten den comet'n med lys og greier!
 
Back
Top