• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ex-Busy Bee F50

De to i bakgrunnen er minst like spennende! Virgin med BAe har for meg vært ukjent inntil nå. Hvilket selskap tilhører blomster-Finn(en)?
 
Husker du hvilke ruter ble maskinen brukt på?

CityJet hade ett franchiseavtal med Virgin att flyga DUB-BRU-LCY, vet inte riktigt när avtalet startade (sent 1993 ?) men det upphörde 29 juli 1996. EI-CTY flög i Virgin målning men CityJet titles och jag kan tänka mig att just den maskinen i huvudsak användes på DUB-BRU-LCY men att CityJet också, vid behov, använde den på egna rutter.
 
Og her tar OO-VLN av fra MAN i 2005

OO-VLN.jpg
 
Når vi er inne på Fokker 50 - denne har også hatt en opptreden i Norge

PH-KXM.jpg


Fløy for NAX mellom august 2000 og februar 2001
 
Back
Top