• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Alarm på Vigra

Re: Alarm på Vigra

Landa på Vigra 30. januar, 6 dager etter hendelsen, og da stod F50 fortsatt med venstre motor innafor dørene til hangaren til Mørefly, kva skjer?
 
Re: Alarm på Vigra

Landa på Vigra 30. januar, 6 dager etter hendelsen, og da stod F50 fortsatt med venstre motor innafor dørene til hangaren til Mørefly, kva skjer?

De byttet motor. Flyet er i rute igjen i dag.
 
Re: Alarm på Vigra

Da var Havarikommisjonen ferdig
http://www.smp.no/nyheter/article385146.ece

Tekniske undersøkelser viste senere at det hadde vært brann i den venstre motoren. Brannen skjedde som følge av en feilmontert ledningsbunt som over tid hadde gnisset mot et drivstoffrør slik at isolasjonen ble skavet av og som førte til en kortslutning i ledningen.

Gnister smeltet deretter hull i drivstoffrøret, som kan ha antent drivstoffet som lekket ut. Kommisjonen utelukker ikke at selve antennelsen kan ha skjedd i et annet sted i motorrommet.
 
Back
Top