• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Osl-zrh

Spanair

ScanFlyer Silver
Ser på SAS sine sider at ruta OSL-ZRH er oppsatt med B737 over nyttår. Har ikke denne rute gått med Avro? Stemmer det at det skal byttes over til B737, og evt. når?
 
Da jeg jobbet hos SGS ihvertfall, så var det kun Avro på ZHR og LCY, men mye kan ha endret seg på et par mnd..
Uansett, så var vel ikke det ruta med flest pax heller, så er vel godt mulig at de nettopp har satt inn Avro der også..
 
Det må jo flys Avro til LCY når Dash 8-400 står på bakken. Det er ikke mange fly som er sertifisert for den glimrende flyplassen.
 
SAS har to innleide Transwede-Avroer i Norge. Den ene (normalt SE-DJP) går OSL-LCY to ganger om dagen og den andre (normalt SE-DJY) går OSL-BRU på morgenen og OSL-DUS på kvelden.

Avro nr 2 fløy OSL-ZRH i sommer, men rundt 1. november ble det BRU og DUS i stedet.

I jula flyr ingen av dem. Og jeg håper ingen av dem flyr i påsken heller. :colgate:
 
Det må jo flys Avro til LCY når Dash 8-400 står på bakken. Det er ikke mange fly som er sertifisert for den glimrende flyplassen.

Q400 kan ikke fly LCY-ARN/OSL and selv til CPH er de lite egnet og opererte med vektrestriksjoner
 
Back
Top