Johnny Meringdal knipset den til Flightradar-fans Norge gruppen på FB.
På hvilken flyplass skal den lande der? Er det et sted i Norge??
Johnny Meringdal knipset den til Flightradar-fans Norge gruppen på FB.
På hvilken flyplass skal den lande der? Er det et sted i Norge??
Virker som Airbus benyttet dagens vær til å ta en touch&go teste på maskinen på AES i dag
![]()
Les .....
..
Første maskin levert i dag. Fløyet XFW-MAD
Og forøvrig ser det ut til at de har plugget dørene nest bakerst: https://www.planespotters.net/airframe/airbus-a321neo-ec-oil-iberia/e0gd6w siden de bare har 182 seter, så kan de nøye seg med overwing exits? Men det betyr kanskje at noen ikke får vindu der?
Og så er det store spørsmålet hva de gjør med crew rests...
Hva crew rest angår er det ikke kke så stas hvis flyet er fullt. Da er der egentlig ingen steder å sitte bortsett fra klappsetet ved venstre dør foran...
Akkurat som på SAS sine LR. Hadde en tur i C fjør til JFK med den, da var flyet full, ikke spesielt koselig for crewet. Kun klapsettet hadde de. Samt toalett traffik. Kaldt var det også. De måtte bruke dyner under hoved døren. Antageligvis greit for en kort 6t tur med LR, men lange turen på XLR blir noe mindre morsommere for de…
The A321XLR is about to land its first ever fare paying Passengers in Paris.
man bør vel ikke lide av klaustrofobi som fly crew og man trenger ikke mer en et hull på 60b X 50h X 200Lengde for å kunne legge seg ned å sove. Er det mulig å lage et mye mindre rom over galley og cabinen til max 2 crew, det som er på 787 har vel plass til 2x2pers. Eller så får de se på om en totalt ny konstruksjon av WC og galley området kan være en løsning. Det er vel ikke mer en 4, max 5 personer i cabincrew så trenger vel ikke rest for mer en 2 av gangen. Første gang jeg fly med Norse's 787 hjem fra Florida, krabbet jeg inn bak den bakerste 3 seteren i premium og fikk der ligge utstrakt. Den løsningen avbildet tar ca 9seter bort.Det med crew fatigue er noe jeg bekymrer meg for (som pax) på så lange flyginger som A321XLR kan gjennomføre. Og det kan ikke være gøy å være i en slik jobb heller. Man vil jo ikke fly med folk som ikke kan respondere hvis noe skulle skje i andre enden.
Hva tror folk om en slik løsning: https://paxex.aero/bringing-dedicated-crew-rest-to-the-single-aisle-market/ ?
Buenas Dias from Madrid. It’s almost time to make history with world’s first @Airbus #A321XLR on a revenue long haul transoceanic route: @iberia 0347 MAD-BOS with EC-OIL taking the honors for the debut