![]() |
|
![]() |
#721 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Det er umulig å forklare med din argumentasjon. DY har rett og slett ikke nok ansatte for dette regnstykke.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
#722 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,603
|
![]() Quote:
Er disse med i beregningen av load factor? Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: APR GDN-ARN FR 738, ARN-OSL DY 738, OSL-GVA LX 223, GVA-WAW LO E75, WAW-WRO E952, WRO-WAW E70 |
|
![]() |
![]() |
#723 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#724 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Askim
Posts: 109
|
![]() Quote:
Enlighten us, dere som vet ![]() |
|
![]() |
![]() |
#725 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Askim
Posts: 109
|
![]()
Jeg synes det er interessant fordi det er god PR for DY å fortelle markedet litt forenklet at flyene deres er mye fullere enn de andre selskapenes fly og at businessen derfor går bedre for DY enn for konkurrentene. Hvis dette tallet inkluderer passive overførsler, er tallet mindre gyldig etter min oppfatning.
Last edited by LeMonde; 11-11-2021 at 11:05. |
![]() |
![]() |
#726 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
Load factor: RPK divided by ASK. Describes the utilization of available seats Så da spiller det liten rolle at man har med passivt crew. Dessuten gir det jo gitt 0 bidrag til yield og RPK, som jo er det som gir inntekter. Å se på load factor alene gir jo et begrenset bilde uansett ![]() Og Norwegian har uansett ikke så mange ansatte eller så få flighter at dette uansett hadde påvirket belegget i vesentlig grad Last edited by Someone; 11-11-2021 at 11:16. |
|
![]() |
![]() |
#727 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Blir ikke Flyr bare et Norwegian med lavere kostnader på sikt når de får flere fly? God tilgang på 737-piloter som bare vil ha jobb. Komme seg gjennom vinteren, og satse på en god sommer neste år?
Norwegian fløy vel rundt med loadfactor under 60-70% de første årene? Selv om det er mange år siden nå, må man vel forsatt regne med det tar litt tid. Når de får inn et par Max'er blir det vel 11-12% mindre fuel burn og 7% redusert operating cost. Men prisen leasingkostnaden går opp.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
#728 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Location: Askim
Posts: 109
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#729 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,920
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#730 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,253
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 67
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#732 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2011
Posts: 67
|
![]()
Det er min erfaring også, hvis jeg nevner Flyr, så er det de færreste som har hørt om det, eler de blander det med Norse
|
![]() |
![]() |
#733 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
Hva er det som er så effektivt med modellen til Flyr? |
|
![]() |
![]() |
#735 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,554
|
![]()
Flyr setter inn seks 737Max neste år:
https://e24.no/boers-og-finans/i/lVQ...-uproblematisk |
![]() |
![]() |
#736 |
Livsnyter
Join Date: Nov 2009
Location: Oslo
Posts: 261
|
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() Quote:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=153434 |
|
![]() |
![]() |
#738 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
Location: Sandnes, Rogaland
Posts: 814
|
![]()
Vel folkeopplysningen sin økonomiekspertene er bedre rådgiver enn e24.
737 max forbruker vel ca 10% mindre, men det hjelper ikke når billettene er 20-60% billigere. |
![]() |
![]() |
#739 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() Quote:
Forbruk er en ting. Leasingkostnadene blir også betydelig høyere, selv med timeleie. |
|
![]() |
![]() |
#740 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,601
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |