![]() |
|
![]() |
#541 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
Ser OY-KAY er ute på en testflight fra CPH. Skal den tilbake i trafikk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#542 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#543 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2011
Posts: 71
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#544 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
OY-KAN går akkurat nå MAD-TLL, vedlikehold i TLL - regner med den skal tilbake til produskjon etterpå !?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#545 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]()
OY-KAL har blitt brukt på norsk innenriks siden i går
|
![]() |
![]() |
![]() |
#546 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
OY-KAS kommer tilbake fra lagring i MAD.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#547 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
OY-KAP kommer hjem fra lagring på MAD.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#548 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,434
|
![]()
Nogle der har styr på SAS A321 og retur i trafik?
IKKE LR men den normale version? Jeg har flere gange på Flightrader set A321 har været på og af og til på flyvninger men er der nogle der ved om de kommer i trafik igen?
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#549 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
Både OY-KAY/-KAN (A320ceo) har fløyet ut fra Oslo lufthavn i oktober.
Det ligger også inne A319 fra november, samt noen få avganger i oktober ut fra Oslo lufthavn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#550 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
Location: Oslo
Posts: 6,813
|
![]()
Noen som vet noe mer om SAS sine A321LR? Tenker på interiøret og rutene de skal fly? En liten nerdesak også - er det noen måte man generelt kjenner igjen LR fra vanlig A321?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#551 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]() Quote:
Ellers er det vel fortsatt BOS som er planlagt først. Når det faktisk vil skje er vel ennå et åpent spørsmål, men 4/12 er første dag de ligger inne. Nå. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#552 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,890
|
![]() Quote:
Men å kjenne igjen en A321LR fra en A321neo er derimot svært vanskelig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#553 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 209
|
![]() Quote:
22 Business, skiftevis 2+2 og 1+1 konfiguration. 12 Plus, 2+2 konfiguration. 123 Go, 3+3 konfiguration. Alle med IFE-system og USB-stik. Business og Plus vil også have almindelige stik til opladning. Eneste rute de er planlagt på pt. er CPH-BOS. Hos SAS er det nemt at se forskel på deres gamle A321Ceo og de nye A321LR rent visuelt. A321LR'erne har Sharklets, nye motorer (de nye er runde, de gamle er mere aflange) samt et nyt Emergency Exit-layout. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#554 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,178
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#555 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2019
Location: CPH
Posts: 209
|
![]()
De har faktisk de ekstra døre, de er bare ikke aktiveret. Der er en nem måde at se forskel på dem på. A321LR har, selv uden de aktive ekstra døre, store mellemrum mellem nogle vinduer bag vingen. Det har A320(Neo) ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#556 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2017
Posts: 127
|
![]()
Are the SAS A321neoX really the LR-version?
On the accurate Airbus Finkenwerder news site, they are mentioned as normal neoX, in opposition for example to the 321neoX/LR of Aer Lingus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#557 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#558 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,518
|
![]()
OY-KAR planlegges hjem på tirsdag.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#559 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2017
Posts: 127
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#560 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,382
|
![]()
I know, but not to be confused with A321XLR, which still haven't flown.
There's three versions, the 'regular' 321NEO, the LR and the XLR. SAS chose the LR. The XLR will have an additional 700NM range, but probably less compartent space. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilke 737 hos SAS har 2 jumpseats? | Erling | Flyteknisk forum | 1 | 02-05-2016 02:41 |
Rykte: SAS vil bytte ut 737 med A32x | FBI2012 | Flyforum | 105 | 22-09-2015 22:47 |
Hvor mye flyr SAS til Saltzburg i vinter? | vstenhjem | Reiseforum | 2 | 01-12-2013 15:27 |
SAS 737-400 -Hvilke rader har ikke vinduer? | LTH | Flyforum | 6 | 28-09-2008 17:26 |
SAS og Braathens Boeing 737-700 flyr ikke like fort... | LTH | Flyforum | 7 | 07-02-2005 10:01 |