Utfasing av B747

En BA 747-400 sendt til huggern, da er det 36 igjen i flåten, ned fra 57 på det meste

Boeing 747 -436 24057 817 G-BNLO British Airways ferried 22mar17 CWL-LETL for part-out & scrap
 
Last edited:
Ikke mitt bilde, men måtte bare ... Kun to uker til 747'en på Delta's museum i Atlanta åpner for publikum. Bilde: Shannon Sills - tatt i dag.

17436267_10208548955347420_1173595262601007556_o.jpg
 
Tenk om de hadde en "ekte" DL 747-100 fra syttitallet med interiøret fra den tiden side ved side..;). Fløy den ORD MIA med 9 i bredden...
 
Ja, jeg har sett UA har speedet opp dette. Har selv booket FRA-SFO 12.12, fikk se nylig at den var byttet ut med ny UA 773ER.

Mitt farvel med den, etter maange turer ( først i 1973 , 747-100 ), blir FRA-SFO-LHR midt i september ( 13-18 )..

Har lenge også holdt øye med regulariteten i år... Tydeligvis mye teknisk/cancel...

Blir dette hoggern ?

Edit: Senest i dag , UA 59, nesten 7 timer forsinket fra FRA, diverter til ORD, før de fortsetter.
Sett det tidligere. Får vel fløyet inn nytt crew SFO, antar jeg...???
 
Last edited:
Fløy selv UA 747 fra NRT til ORD i 2010. Greit lang tur det. Min lengste flight til dagens dato.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Den absolutt siste 747-flighten vil bli 29. oktober

** UNITED AIRLINES - AN ** SFO SAN FRANCISCO.USCA 101 SU 29OCT 0000
1 UA 892 F0 A0 J0 C0 D0 Z0 P0 /ICN SFO I 1705 1135 E0/744 10:30
Y9 B9 M9 E9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K9 G9 N9
 
Fløy selv UA 747 fra NRT til ORD i 2010. Greit lang tur det. Min lengste flight til dagens dato.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

Fløy den mye som pax 25 år siden. Bodde i Japan 6 måneder og var nygift så det ble noen turer siden kona bodde i USA.
Hvor mange timer var det? (Hadde heldigvis C klasse så det var behagelig)
 
Fløy den mye som pax 25 år siden. Bodde i Japan 6 måneder og var nygift så det ble noen turer siden kona bodde i USA.
Hvor mange timer var det? (Hadde heldigvis C klasse så det var behagelig)
Block time var vel ca 12h og 30 min. Brukte vel rett over 12 timer som jeg husker. Det var behagelige 12 timer fremme i nesen på 747 i F :) Fant et bilde i arkivet mitt av godstolen også :)
a3f082a0a4cac8f47add1e06c71fbe9a.jpg


Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
 
Ser behagelig ut ja.
Hvilket selskap?
Jeg tok de turene med JAL, 747-200 og deretter til DFW med et eller annet flyselskap.
Traff kona mi på flytur fra ORD til DFW: Jeg kom fra BRU, fløyet på Desert Shield operasjon, oppbygning til Gulf krigen.
Satt i første klasse på AA 767-200 ved siden av en blondine som ikke ville prate med meg. Sa jeg var redd for å fly og om hun kunne holde hånden min for avgang.
(Jeg satt og skalv litt, det hjalp)
Hun var snill og holdt meg i lanken.
Etter avgang bestilte jeg champis og ba vertinnene dempe lyset.
Ble ganske romantisk og jeg hadde telefon nummeret hennes før landing.
Gift 5 måneder senere.
Tråd drift ja, men dette er jo en 747 tråd og jeg fløy 747-100/200 for Evergreen på den tiden. :cool:
 
Snedig sjekketriks av en jumboskipper: "redd for å fly"! Dagens beste, RTP!:drink

Det funket bra.
Fikk telefon nummeret og dro på date noen dager senere.
Måtte da si at jeg var flyger, hun syntes det var morsomt.
5 måneder senere var vi gift.
Spørs om det var jeg som gikk i fella?:rolleyes:
 
EVA Airways er nå ferdig med passasjertrafikk med 747 og deres siste aktive maskin er sendt til ørkenen for lagring
Boeing 747 -45E 29112 1159 B-16412 Eva Air ferried 30jul17 TPE-SBD for storage

Samtidig pensjonerer Qantas en maskin, og har nå 10 aktive maskiner igjen i flåten
Boeing 747 -438 25245 875 VH-OJM Qantas ferried 30jul17 SYD-SFO-MHV for storage
 
http://bikeshop.geaviation.com/magnificent-technologies/farewell-to-the-queen-of-the-skies/

The oldest Boeing 747 aircraft in active service may have taken her last flight. GE Aviation’s original B747 Flying Test Bed is heading into storage and flew what most likely was her final flight on January 25 at GE Aviation’s Flight Test Operation in Victorville, California.

The aircraft had a long history. It rolled off the assembly line in October 17, 1969 and made its first flight with Pan American World Airlines on March 3, 1970. Named the Clipper Ocean Spray, Pan Am flew the aircraft for 21 years, accumulating more than 86,000 flight hours and 18,000 cycles before GE acquired the aircraft in 1992.

4.png
 
De absolutt eldste som antas å fortsatt være i drift flyr vel for Iran, om de fortsatt er i drift.
 
Back
Top