New York-tråden

Re: New York-tråden

Har bodd mye på Andaz Wall street, også bodd på Recidence Inn ved Courtland/Broadway. Rett bak Andaz har du Stone Street, med et tyvetalls barer og spisesteder vegg i vegg. En annen fordel dere nede er at du finner de fleste subwaylinjene i nærheten så uansett hvor du skal så treffer du riktig aveny opp Manhattan. (Ja, jeg stortrives der nede, andre synes det er dølt)

Stone street:

HX_stonyst001_15_425x303_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg

Last edited:

Skal til NY i oktober, og trenger hotell i 5 netter. Om noen har noen targeted tilbud, så PM gjerne. Budsjett max 15.000NOK for et dobbeltrom, har sett på området Midtown og deromkring men åpen for alle forslag.

Skal til NY i oktober, og trenger hotell i 5 netter. Om noen har noen targeted tilbud, så PM gjerne. Budsjett max 15.000NOK for et dobbeltrom, har sett på området Midtown og deromkring men åpen for alle forslag.

Mener Radisson har noen tilbud nå om dagen. Ikke at Martinique har de beste rommene i byen, men de har konge staff.

Skal over en helg nå i juni, tenkte å gamble på hotwire. Noen erfaringer med dette i NYC?

Bodde på Hampton Inn by Hilton Manhattan/Times Square i begynnesen av mai. Svært god service og helt greie rom, i en rolig sidegate et kort steinkast fra Times Square. Bra priser var det også.

Ser ut som hotellprisene i juli/august er relativt overkommelige, finner steder som er i SPG-, Hilton- og Hyattkjeden til under 200USD/natt

Hilton har 25% i USA nå, booket Doubletree NYC Chelsea for $134 per natt før skatt, det er i begynnelsen av juli. Godt fornøyd.

Det stemmer, booket Hilton Garden Inn Times Square 2. Juni - 5. Juni... Booket til relativt høy for lenge siden, i tilfelle den vanlige økning, MEN kansellerte/rebooket 4 ganger . Nest siste rebooke 4 dager før ankomst, siste 2 dager før ankomst... Total besparelse for 3 netter kr. 3.000 !^_^

Hei, Vi er 4 stk som skal en tur til New York til høsten, før vi drar videre til Toronto. På veien vi vil ha med oss er Niagara falls.Det er et godt stykke å kjøre fra New York til Niagara falls, så eg lurte på om det er noen plasser vi bør stoppe eller stikke innom på veien ?

Dilemma: Har Conrad eller Marriott Marquis Times Square for samme prisen. Hvilket velger jeg? Er HH Diamond, er det gode sjanser for oppgradering på Conrad New York?

Last edited:

Skal du være skikkelig turist har Marriot bedre beliggenhet. Er en annen tråd som omhandler Conrad og oppgraderinger. Mener å huske de ikke er helt råe på det, selv for diamond. Jeg valgte Hilton Times square foran Conrad. Ble oppgradert til øverste etg og flott rom som Diamond. Hotellet er ikke i samme klasse, men var faktisk ganske bra

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har bodd på TS 5 ganger før, så det er ikke et must. Men kjedelig om det er helt uttafor alt som skjer også...

Om noen ser etter billig hotel i Manhattan kan jeg anbefale dette: Riverside Tower.
http://www.riversidetowerhotel.com/
Bare 2 stjerner, men enkelt og rent.
Ganske sentralt og fint også.
Har bodd der mange ganger og kjenner eieren godt for han har eid et lite flyselskap som jeg jobbet for, for mange år siden.
Selskapet havnet i en rettsak og jeg ble kalt inn som "key witness" og vi vant saken.
Siden da har jeg ikke kunne betale for et hotel rom eller en middag i New York:)
Kan trygt anbefale det og hvis noen tar overnatting der, hils fra meg.

NYC priser sommer 2017

Har allerede, for lenge siden booket, 2 turer dit ( jan og juni ).

Vurderte en til på sommeren. Joda, fikk 17.-21. aug for 3.094 pr pax. ( Hilton Times Square for ca. $ 160 pr natt, senior ).

Men via LHR begge veier ( noe dyrere UA 39/38 på direkten ). Men elsker T2 og la inn noen timer for loungehopping ( har flere slike til vinteren også ).

Fikk rad 21 på 752 begge veier og er strålende fornøyd...:colgate:

Tidlig juni var prisen ca. 3.200 via LHR.

Priskrig på gang ???

Heisann. Vi skal noen dager til NY og jeg snuser litt på Ritz Carlton Battery Park som gir mye hotell for pengene. Noen som har bodd der som kan anbefale/avverge? De har noen 75 kvadrat "suiter" hvor de kan rulle inn en seng i suten og vi har da plass til hele klanen.

Jeg liker området godt, men kona vil bo nærmere parken og handlegaten. Denne gangen blir det jo med tre små og ingen sherpa så det kan vel ha sine fordelere/ulemper med dette området-

Heisann. Vi skal noen dager til NY og jeg snuser litt på Ritz Carlton Battery Park som gir mye hotell for pengene. Noen som har bodd der som kan anbefale/avverge? De har noen 75 kvadrat "suiter" hvor de kan rulle inn en seng i suten og vi har da plass til hele klanen.

Jeg liker området godt, men kona vil bo nærmere parken og handlegaten. Denne gangen blir det jo med tre små og ingen sherpa så det kan vel ha sine fordelere/ulemper med dette området-

Har bodd der et par ganger. Nydelig hotell og hadde lett tatt med "dama" dit (venninnen min blir mye i knærne og skjelven bare av å høre navnet Ritz eller Turkish Airlines).

Det er full Ritz style, bra service, ok mat, grei bar, fenomenale senger og god utsikt fra rommene med "Liberty View".

Meeeeen... om jeg hadde tatt med tre små dit, eller foreldrene mine... Neppe. Da er det for langt og plundrete å transportere seg rundt. Det er "ingenting" utenfor døren.

Jeg hadde tenkt hardt på ting som Andaz 5th Avenue. Det er egentlig like flott, har store rom, gratis sjokolade i minibaren, wine hour kl 19 i lobbyen, fantastiske baderom og en strålende frokost/brunchurant i 1 etg. Og så ligger det bang-smack-dæng-on. Bare å sette foten ut av døra og begynne å spise og shoppe.

Sliter litt med å finne et hotell til OK pris i NY. Førjulstur med familien, og ønsker gjerne å bo så nært shopping og andre turiststeder som mulig, og samtidig ha litt kvalitet på hotellet. Så på Radisson Martinique blant annet (har status hos Club Carlson), men det ser litt kjedelig og slitt ut noe som jeg ofte opplever Radisson-hotellene i USA som. Noen tips?

Bodde på Radisson Martinique i våres, om du finner det til en OK pris kan det absolutt anbefales. Litt små, men hyggelige rom. Og supersentral beliggenhet.

OK pris er så mangt, men ikke lett om du skal bo OK. Radisson Martinique er helt greit. Bedre enn det gir inntrykk for. Og beliggenheten er super.

OK pris er så mangt, men ikke lett om du skal bo OK. Radisson Martinique er helt greit. Bedre enn det gir inntrykk for. Og beliggenheten er super.

Veldig grei beliggenhet om en tar toget mellom EWR og Penn Station.

Back