Flynonstop er konkurs

Re: Flynonstop er konkurs.

Finnes der statistikk på reisene mellom KRS og LCY offentlig tilgjengelig? Vet jo at det finnes for LHR og LGW.
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Det var vel en større overraskelse at Firda kunne melde at en lokal bank hadde funnet en giftering i en tellemaskin...
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Synd, trist, leit,..

Sas ser vel ikke på Krs som en flyplass med stort potensiale.. KL har jo driftet godt derfra i alle år og Flynonstop fikk smake flyindustriens bitre realitet.. Veldig synd..

Jeg synes å huske at Hennig-Olsen ble fortalt av noen at han ikke måtte bruke så mye penger på catering og service.. Og så ble de vel for små med tanke på at billettprisene var så dyre.. Kanskje samme tabbe som Color Air?
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Synd, men billett prisene ble vel i stiveste laget for de fleste...

Tja .. sier du det .. men hadde de vært lavere er det ikke umulig at slutten hadde kommet enda tidligere.

Catch 22 ? Spørs det, ja ....
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Sas ser vel ikke på Krs som en flyplass med stort potensiale.. KL har jo driftet godt derfra i alle år og Flynonstop fikk smake flyindustriens bitre realitet.. Veldig synd..

Eh. At SAS ikke ser potensialle i KRS tror jeg er en STOR misoppfating på sørlandet. Med 7 daglige avganger til OSL, 4 til CPH, 6 til BGO, 3 til SVG, 2 ukentlige til TRD og 1 ukentlig til ALC, + diverse charter, så er det ingen flyselskap som er i nærheten av å kunne matche rutetilbudet til SK+WF.

Vet det er litt feil å slå sammen SK og WF. Men det var riktig frem til ett par uker siden.

SAS sin største konkurrent DY, har derimot stukket av med halen mellom bena og sitter igjen med kun en rute til OSL.
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Det gikk vel som det måtte gå. Hovedårsaken er vel folk flests overdrevne fokus på pris sammen med manglende evne til å sette en pris på sin egen fritid. Jeg er selv ikke noe unntak.

Blir man bedt om å jobbe litt ekstra en søndag, så skal man plutselig ha overtidsbetaling, helgetillegg osv. Og selv om jeg ti av ti ganger foretrekker å jobbe to timer en søndag kveld fremfor å benytte det til ekstra reisetid (f.eks. transfer på OSL), så ender jeg støtt opp med å ta en mellomlanding for å spare et par hundrelapper. Menneskehjernen er til tider irrasjonell.

I tillegg var nok det å skape et nytt marked sørlendingene ikke vet de trenger og samtidig endre reisevanene deres en nødvendighet for at Fly NonStop skulle bli en suksess. Slikt tar tid. Spesielt med all usikkerheten slike nyetableringer fører med seg.

Nå husker jeg ikke eksakt hvor de fløy, men Dubrovnik var vel et av reisemålene? Hadde det vært direkterute fra KRS der i fem år, ville det sikkert vært en hel del sørlendinger med feriehus eller leiligheter i Kroatia (eller i billigere og mer spennende Montenegro). Nok til å gjøre en slik direkterute liv laga. Kjører man en sommer og det er stor usikkerhet om hvorvidt Dubrovnik er direkteflyalternativ den neste - vil man ikke få passasjerer med samme tilhørighet til reisemålet.
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Man må ha sunn load hele året ... virker som man ikke helt har skjønt dette...

- Det er forferdelig trist. For det begynte å løsne nå. Flyene fra Kristiansand og Bodø til London var fullbookede senere denne uken. Men vi manglet i gjennomsnitt 13 kunder per flyvning.

Konkursen i flyeventyret Flynonstop koster Espen Hennig-Olsen (57) nær 30 millioner kroner. Dermed er halve arven han fikk etter aksjesalget i familieselskapet Hennig-Olsen Is borte.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2708220.ece
 
Re: Flynonstop er konkurs.

"If you want to be a millionaire, start with a billion dollars and launch a new airline" - Sir Richard Branson
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Lurer spent på hva Denim gjør med maskinen. De har jo kun denne ene E-Jeten, og Flynonstop har jo nå kabinansatte og flygere med All sertifisering som mister jobben. Spørs om det ikke blir noen tilbud om å bli med videre for de som vil..
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Lurer spent på hva Denim gjør med maskinen. De har jo kun denne ene E-Jeten, og Flynonstop har jo nå kabinansatte og flygere med All sertifisering som mister jobben. Spørs om det ikke blir noen tilbud om å bli med videre for de som vil..

Var ikke flygerne ansatt i Denim?
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Ikke som jeg kan huske. Flyet var driftet av Denim, men piloter og kabinansatte var ansatt hos Flynonstop.

Ja da blir det spennende å se hva som skjer for de ansatte fremover. Håper de finner seg noe å gjøre.
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Veldig synd at de gikk konkurs, men det kom ikke som noe sjokk på meg.
Å starte et flyselskap i dag, og med så begrenset marked som de satset på er nok tøffere enn de fleste kan forestille seg.

Håper de som er berørte bestilte med kredittkort (det gjorde nok de fleste), da er man sikret pengene tilbake.

Takk for at du prøvde Hennig Olsen, men det ser ut som du må holde deg til det du er god på - iskrem.
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Lurer spent på hva Denim gjør med maskinen. De har jo kun denne ene E-Jeten

Flyet er jo eiet av CIT, men vet ikke om det var leier rett derfra og bare operert av Denim eller fremleiet av Denim. Hvis det første er det ikke Denims problem
 
Re: Flynonstop er konkurs.

Triste greier, om enn ikke uventet.

Kan ikke skjønne hvorfor de ikke ga full gass på sikre destinasjoner.
London, rivieraen og solkysten går vel året rundt?

Også overvurderte de vel markedet for produktet de bød på. For en single reisende er en tusenlapp ekstra vel brukt på en direktereise fra den lokale flyplassen der nede, men for en familie på feks fire er det plutselig meningsløst dyrt.

Uansett et artig bidrag til luftfarten og jeg håper det kommer nye innitiativer til satsing på sørlandet.
 
Back
Top