Pressekonferanse på Torp i formiddag

GF1

ScanFlyer Gold
Pressekonferanse på Torp i formiddag

"Inntil pressekonferansen starter, ønsker markedssjef Tine Mathisen å holde kortene tett til brystet. Men spekulasjonene går i Torp- og reiselivsmiljøet, og de heteste tipsene går ut på at Barcelona eller Paris snart vil være på rutekartet."

Les mer i Sandefjords Blad.

Re: Pressekonferanse på Torp i formiddag

Spennende... Da jeg var på Torp på mandag kom Ryanair med en 737-800 med et ekstra budskap om regionen rundt Barcelona påklistret flykroppen... Hva betyr nok en ny Ryanair rute for Rygge?

Siden Ryanair introduserte programmet for vinteren 2005/2006 den 30. juni uten nyheter fra Torp, er vel sjansen at det er et annet selskap som kommer med nye ruter, men at han med O' kan komme med Lübeck ville ikke være en bombe. Tanken om Wizzair til Polen eller Ungarn er besnærende.

Wizz Air til Polen kunne jo ha vært noe, men Ryanair "eier" jo TRF, så jeg ville vært overrasket om det er noen andre enn irene som kommer med nyheter. Barvcelona (eller hvor det nå er de skal fly til) er jo hot. Bouvais klarte jo ikke GOODjet - selv med "Ryanair-priser" å fylle, så jeg vet ikke. Paris er jo også - i motsetning til LON ser det ut til - et noe begrenset marked, og allerede godt dekket med AF/SK OSL-CDG og DY/NB OSL-BVA. Holder en knapp på "Barcelona" eller en ny tysk by.

Kva aktuelle flyplassar kan Ryanair tenkje seg å flyge til og samstundes kalle det "Barcelona"?

"Barcelona" på Ryanairsk (og for airBaltic) er Girona.

Eller kanskje SAS Braathens....ikke utenkelig det, men da hadde vel noen her på forumet klart å fange det opp for lenge siden.

Barcelona er en "het" by, og jeg har undret meg over at Norwegian ikke har sett muligheter her. Tror Norwegian hadde klart å fylle flyene sine fra OSL (eller hva med TRD/BGO/SVG)... Ryanair fra Torp til Girona (base for Ryanair) må vel være verre å få fylt opp, men vi får se :)

Liverpool og Newcastle sies det nå: http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050713/NYHETER/50713001

Did not see that one coming.

Jøss....fotballturene vil nok ta seg opp :)

Trodde ikke Ryanair vil satse på flere ruter til UK fra Torp.

Ikke så rart at de starter flere ruter til UK. Glasgow har allerede vært en kjempesuksess.

http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article552825.ece

Morsomt og som CK sier uventet!!! Dette tror jeg er "dødsstøtet" for Rygge - andre LCC`ere flyr vel mest på hovedflyplasser!!! Hvilken flyplass i Newcastle skal Ryanair fly på?

Newcastle er faktisk Newcastle!

Originally posted by CK
Newcastle er faktisk Newcastle!
Hehe...;)
Ja noen ganger så har heller ikke Ryanair alternativer.

Utrolig...kanskje de nå har begynt å kalle en spade en spade...eller?

Originally posted by EB
Utrolig...kanskje de nå har begynt å kalle en spade en spade...eller?
Don't push it! :hi2

man må jo huske på at selv om ryanair villeder kundene sine ved å kalle Torp for Oslo, er jo dette en flyplass som med norske øyne dekker et stort pax grunnlag.

Ruter fra Torp tar vel ikke nødvendigvis så mange oslo folk. Flyplassen er jo et godt alternativ for folk fra Drammen og ned til Skien.

Jeg liker ikke å fly ryanair, men de gir jo i alle fall vestfoldingene et godt rutetilbud!

Vel vel... En kollega av meg får besøk fra Brasil på søndag...og da må han reise til Torp fordi KLM i Brasil mente at Torp var OSLO...

Originally posted by EB
Morsomt og som CK sier uventet!!! Dette tror jeg er "dødsstøtet" for Rygge - andre LCC`ere flyr vel mest på hovedflyplasser!!! Hvilken flyplass i Newcastle skal Ryanair fly på?

Ikke mye info om Rygge gitt! Skulle ikke en avklaring komme før ferien? Spennende å se hvordan de klarer å fylle disse flyene. Jeg hadde ventet meg Lübeck som ny destinasjon. Vil denne også komme i løp av kort tid. Det spekkuleres i dette på et tysk forum.

http://www.lcc-forum.de/viewtopic.php?t=4044

Back