Ny uke, nye muligheter - god mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen fra Ris. Nyheter og Nespresso før hjemmekontoret åpnes om noen minutter. Denne uken åpner vi forsiktig opp på Røros og noen flere kollegaer er på vei til ake i arbeid - det er lys i tunnelen:-) Ha en bra start på uken.

God morgen fra Stavanger. Her kom akkurat solen opp over åskammen og det nytes fersk kaffe. Etter nøyaktig 7 ukers fly tørke skal det i dag flys med bolaget, ikke langt, bare til Bergen. Men det skal jaggu bli godt. Nå skal det jobbes 3 nattevakter, så retur på torsdag.
Ha en nydelig mandag :)

God morgen fra Bergen. Her blir det vanlig dag før det blir SK til OSL i ettermiddag. Kort uke i Horten og tilbake på onsdags kveld, også med SAS. Ingenting spesielt på planen, men det er bra det og av og til.

Mornings fra Hvalstad. Både espresso og tran er inntatt og er klare for dagens innsats. Barnehagen har utvidet åpningstiden med en halvtime om morgenen fra i dag, og det passer bra egentlig. Ha en fin dag

Nye muligheter, det er vel noe jeg etterhvert trenger. Det virker iallfall ikke å være en mulighet å ta hurtigruta i sommer, de skulle ha 32000kr for to voksne og to barn i tre dager (Svolvær-Bergen). Er det bedre alternativer for bestilling enn hurtigrutendotno? Alle snakker forresten om at vi må feriere i Norge i år, men er det lov/mulig å reise hvor vi vil? Hva med Svalbard?

Nyt dagen!

God Norwegian morgen - nå begynner generalforsamlingen i Norwegian, så frokost og kaffe blir å følge nyhetsbilde utover for å se hva som skjer på den fronten.

Jan

Nye muligheter, det er vel noe jeg etterhvert trenger. Det virker iallfall ikke å være en mulighet å ta hurtigruta i sommer, de skulle ha 32000kr for to voksne og to barn i tre dager (Svolvær-Bergen). Er det bedre alternativer for bestilling enn hurtigrutendotno? Alle snakker forresten om at vi må feriere i Norge i år, men er det lov/mulig å reise hvor vi vil? Hva med Svalbard?

Ja hva med Svalbard. Jeg avbestilte en tur dit i begynnelsen av juli i går. Etter hva jeg så er det en karantene for innreise fra fastlandet på to uker på Svalbard. De har ikke Corona der etter hva jeg leste, så naturligvis skal det hindres i å komme til det lille lokalsamfunnet og det lille sykehuset. Min avbestilling var min vurdering og turen var bestilt i januar. Ingen vet vel egentlig hvordan reiserådene er i juli august. De sier Norgesferie er tingen i år, men man må være så forsiktig som mulig.
Svar gjerne hvis noen vet mer om Svalbard!
Jeg valgte Stavanger i stedet.

God mandag! Her er hjemmekontoret åpnet og arbeidsplanene lagt. Engelsk frokost-te smaker, selv om den er kjøpt i Norge :)
Det nok mange som er spente i dag , ja
Alt godt!

God morgen fra Orkland.:)

Mai på kalenderen, men ikke helt det på vær-fronten. Her faller det noen små hvite flak fra oven, hvilket er nokså typisk for mai. Temperaturen skal visst bittelitt opp etter hvert, så det blir neppe behov for krisepsykolog enda.

Her skal man straks ut på tokt, hvor målet er og få fylt opp kjøleskap og frysere med ymse saker. Resten av dagen får man forhåpentligvis satt vaskemaskinen i sving og tatt en økt med flysimulator.

Så satser vi på at Norwegian blir reddet i dag og gjør seg kvalifisert til kriselån fra staten, sånn at vi forhåpentligvis kan opprettholde den fine fly-bransjen vi har i Norge og Skandinavia.

En god en ønskes.:)

Nyt dagen!

Jeg kikket og innom Hurtigruten for se på priser langs kysten i sommer, og ble bare sittende å gispe etter luft da prisene kom opp.

Ellers - god morgen alle; solen skinner i Bergen, og jeg gjør meg klar til nye undervisningsøkter fra hjemmekontoret. Det har blitt den nye normalen og går ganske bra.

God formiddag fra Skaun!

Norgesferie planlagt her også, blir en reise i gastronomiens tegn ser det ut til, da både overnatting og middag hos Arne Brimi i Lom er booket, middag og omvisning hos Flor og Fjære utenfor Stavanger er bestilt, og håper også på plass i undervannsrestauranten på Lindesnes. :)

Tror jaggu kona har bestilt et par dager på fjellet for oss også, så da må jeg finne meg vin i plastpose jeg kan gjemme i sekken. :) :)

Fint å høre at Norwegian ser ut til å berge, konkurranse er alltid bra!

Ha en fin dag folkens!

Kim

God morgen fra hjemmekontoret. Den eldste arvingen ligger foran skjemaet på hjemmeskolen så det blir vel en gåtur ned til byen om ikke alt for lenge..

Kjenner det kommer noen timer med planer for sommer/høst osv. på reisefronten men legger mange av dem på is fortløpende. Ser at kostnadene ved å ta en noenlunde komfortabel Norgesferie med tre barn blir ekstremt høye og at vad å bruke en brøkdel av dette på kosemat og god drikke i hage og nærområdet gjør at man kan bygge seg opp et hyggelig reisefond til den dagen Galemoen er på stell igjen. Greit at Norgesferie vil koste, men den store frykten vil for meg være å oppleve middelmådig kvalitet og trengsel til disse summene - da blir det bare trist. Håper reiselivsnæringen er lur nå og jazzer opp både service og kvalitet under sommermånedene som vil være en ufattelig god reklame.

God formiddag fra Lier :) Positive nyheter om DY gjør at jeg er litt mer optimistisk mtp jobbutsikter når flytrafikken etterhvert kommer i gang igjen enn jeg var for noen dager siden.
Har kikket litt på muligheter for en Norgesferie i år, siden jeg har vært alt for dårlig til å være turist i eget land tidligere, har faktisk aldri vært nord for Jotunheimen. Kombinasjonen lavere inntekt og høye priser gjør at jeg gjør som SudCaravelle og legger pengene på god mat og drikke hjemme og i nærområdet, mens jeg putter litt i reisefondet i håp om en tur til Sør-Afrika når ting begynner å roe seg igjen.

Norgesferie er da nydelig - kan faktisk anbefale Norge rundt billetten om WF i et hele tatt tilbyr dette i år. Evt så kan man dra til fjells og leie en hytte eller noe. Nok av rimelige campinghytter iallefall. (men er mulig komfort her menes noe tilsvarende Jumeriah i Dubai og det er jeg enig er vanskelig å få til i Norge)

God ettermiddag har det jo blitt fra Oslo - heller ikke i dag ligget på latsiden - fult opp en del ting.

Norgesferie er da nydelig - kan faktisk anbefale Norge rundt billetten om WF i et hele tatt tilbyr dette i år. Evt så kan man dra til fjells og leie en hytte eller noe. Nok av rimelige campinghytter iallefall. (men er mulig komfort her menes noe tilsvarende Jumeriah i Dubai og det er jeg enig er vanskelig å få til i Norge)

God ettermiddag har det jo blitt fra Oslo - heller ikke i dag ligget på latsiden - fult opp en del ting.

Norge Rundt billetten er avviklet.

https://forum.flyprat.no/showpost.php?p=1181812&postcount=225

Hei fra Stavanger. Her har man vært på et møterom hos en potensiell arbeidsgiver og snakket om seg selv i et drøyt kvarters tid. Dersom potensiell arbeidsgiver likte det de hørte kan det tenkes at jeg skal inn igjen i morgen for mer drøs.

Ha en fin ettermiddag forumister!

G’morgen. Akkurat hjemme fra en ekspedisjon til super’n. Kom hjem bl.a. med en fin kjøttklump som skal i trykkokeren og bli barbeque. Snadder.

Fin sommerdag i dag. Må nok en runde med gresstraktoren igjen. Det vokser jævlig fort for tiden ... tror vi trenger litt tørke.

Back