Generelle spørsmål om Eurobonus, StarAlliance (--> 31AUG2024)

Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

For kvalifiserende flygninger spiller det ingen rolle hvor du har bestilt billetten, det eneste som betyr noe er hvem du flyr med. Flighter med LOT gir ikke kvalifiserende flighter for Eurobonus.

Om det var veldig viktig for deg å få kvalifiserende flighter med SAS burde du bedt om å bli flyttet til andre datoer hvor SAS fløy begge veiene.



Det er ikke min erfaring. Ved ufrivillig ombooking av operasjonelle årsaker har jeg fått manuell etterregistrering som om opprinnelig reiseplan hadde vært fulgt. Men prøv å løse den saken via andre kanaler enn ebretro-adessen.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hadde HAM-CPH-TRF som ble kansellert og ombooket til KLM via AMS i stedet for. Fikk poeng og legs som om jeg fløy det jeg bestilte (i tillegg til Skyteam opptjening)
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Det er ikke min erfaring. Ved ufrivillig ombooking av operasjonelle årsaker har jeg fått manuell etterregistrering som om opprinnelig reiseplan hadde vært fulgt. Men prøv å løse den saken via andre kanaler enn ebretro-adessen.


Takk for flere gode innvendinger. Virker som SAS ikke er helt konsekvent på dette området. Hvilken annen kanal enn ebreto eller sas.no bør jeg benytte?
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Kanskje denne.

http://www.care.flysas.com/SelfService/ClaimSAS/

Min erfaring med ebretro er at de i begrenset grad er bestykket med fullmakter eller vilje til å skjære igjennom på ting som går utenfor det rent rutinemessige.

Det er min dessverre min erfaring også på andre områder når noen har gjort en feil. De virker som de ikke har myndighet til å gjøre annet enn å gjenta det som allerede står på nettsidene. Enten SAS lære opp sine ansatte bedre slik at de kan fatte avgjørelser eller så bør det bli letter å få kontakt med en overordnet som har myndighet til å rette opp feil SAS har begått.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Heisann!

Ny på flyprat, men har holdt på litt med sanking av eurobonuspoeng en stund, så har vært en "observerer" her så langt.

Litt usikker på om dette er rett plass å spørre om hjelp..

Jeg bestilte for en tid tilbake en reise tur-retur Oslo - Tallinn via CPH, på sas.no gjennom viatrumf (som jeg alltid gjør når de har samarbeid).
Uansett, flyet mitt fra Tallinn til CPH blir kansellert samme dag, men blir straks ombooket på LOT(SA). Når jeg kommer hjem blir selvfølgelig reisen ikke registrert å jeg prøver først etterigstreringen til sas som etter flere like hendelser viser seg å være en spøk.
Deretter tar jeg kontakt med ebreto@sas.no. Nå får jeg etterregistrert poengene mine, men får til svar at jeg ikke får kvalifiserings flygning som jeg SÅRT trenger for å oppretteholde gullkortet mitt.

Det jeg lurer på er om flere har opplevd lignende og at det er slik det fungerer selv om reisen er booket via sas.no og at jeg betaler og flyr tas mye på grunn av kundeservice og det å kunne bygge nivå på antall flygninger?
Eller har ebreto rett, mtp at kanselleringer fra tas straffer kunden ved å ikke gi "qualifying flight"?

SAS Eurobonus medlemsvilkår sier:
3.4 Som EuroBonus-medlem opptjener du poeng på gjeldende flygninger i samsvar med den booking-klasse som opprinnelig ble booket og betalt for, uavhengig av oppgraderinger eller nedgraderinger, med mindre vi har angitt noe annet. Rabattbilletter så som bransjerabatt, agentrabatt, bonusbilletter, standby-billetter og charter-billetter samt visse rabatter, gir deg ikke rett til å opptjene poeng eller nå et høyere medlemskapsnivå.

Jeg ville henvist til dette og bedt om legs og poeng for opprinnelig booking.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Takk igjen for nye tips og forsalg. Jeg henviser til sistnevnte rettigheter iht. eurobonus medlemsvilkår til både sas care og ebreto. Krysser fingrene :D
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det noen mulighet til å se skatter og avgifter på *A awards? Har kommet til trinn tre i online reserveringen (Se gjennom), men skatter og avgifter blir fortsatt ikke vist.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det noen mulighet til å se skatter og avgifter på *A awards? Har kommet til trinn tre i online reserveringen (Se gjennom), men skatter og avgifter blir fortsatt ikke vist.

Det kan man ikke se i SAS sin løsning nei. Hvis det er longhaul med *A er det ca. 1100 kr i fuel surcharge hver vei, i tillegg til flyplassavgiftene som varierer veldig. Du kan søke opp award reiser på united.com, der blir flyplassavgiftene vist, så får du et estimat på det hvis du finner de samme plassene der også.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei! Jeg har gifted gold, fikk det for ca 1 år siden. Min venns kvalperiode utløp 31/9, og min utløper 31/6-19. Jeg er fremdeles reg med gold. Hvor lenge kan jeg regne med å beholde denne? Takker for svar!
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Hei! Jeg har gifted gold, fikk det for ca 1 år siden. Min venns kvalperiode utløp 31/9, og min utløper 31/6-19. Jeg er fremdeles reg med gold. Hvor lenge kan jeg regne med å beholde denne? Takker for svar!
Det er vel inneværende periode + neste.
Dvs. da beholder du gull til og med 31/6-19
Din venns kvalperiode har ingen ting å si.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Statuskort er vel også gyldig ut egen kvalikperiode + tre måneder, så da 31/9-19
 
SAS Eurobonus Diamond soft landing?

Hei
Ser at jeg ved å bestille Amex Elite får 20.000 Eurobonus-poeng som teller for å økt medlemsnivå. Det betyr at jeg vil kunne få Diamond-kort i min opptjeningsperiode nå. Det jeg lurer på er om jeg vil da er "garantert" Gold neste år, uavhengig av hvor mange poeng jeg drar inn? Har hørt rykter om "soft landing" fra Diamond til Gull, men ikke funnet noe informasjon om dette. Er det noen som kjenner til reglene for dette?
 
Re: SAS Eurobonus Diamond soft landing?

Hei

Ser at jeg ved å bestille Amex Elite får 20.000 Eurobonus-poeng som teller for å økt medlemsnivå. Det betyr at jeg vil kunne få Diamond-kort i min opptjeningsperiode nå. Det jeg lurer på er om jeg vil da er "garantert" Gold neste år, uavhengig av hvor mange poeng jeg drar inn? Har hørt rykter om "soft landing" fra Diamond til Gull, men ikke funnet noe informasjon om dette. Er det noen som kjenner til reglene for dette?



Det stemmer. Du rykker ned til gull og har dette ut neste periode


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Er det flere enn meg som har blitt nedgradert til Gull fra Diamond ved en feil? Har skjedd en eller annen gang etter etter nyttår. Mistanke om at det kan ha med family pooling å gjøre.
 
Re: Generelle spørsmål om Eurobonus

Grompf… nå har de drevet med "currently updating our service for Star Alliance Award online booking. We apologize for any inconvenience caused by this" i minst et døgn

Bare sånn generell grynt.
 
Eurobonus Lifetime Gold

Mulig dette temaet ligger under en annen tråd men jeg tar sjansen. Nå kan man sjekke sin lifetime gold status på hos SAS. Som gullkunde hvert år siden 1995 er det smått irriterende å få beskjed om at det ikke er registrert kvalifiserende flyvninger på meg i 08/09 og at jeg ”kun” hadde 28 kvalifiserende flyvninger i 09/10. Hadde Travelpass unlimited begge disse periodene og fløy mer enn 100 enkeltflyvninger hvert år, mangler derfor to år på Lifetime Gold status. Flere som har samme «problem»?
 
Back
Top