Boeing har ingen erstatter for dagens 737NG de kan tilby per dags dato, men det har Airbus.
Men det er enda endel år til 32xneo kommer i luften, så per dags dato har hverken Airbus eller Boeing på kort sikt noen erstattere for dagens modeller ute
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Boeing har ingen erstatter for dagens 737NG de kan tilby per dags dato, men det har Airbus.
Men det er enda endel år til 32xneo kommer i luften, så per dags dato har hverken Airbus eller Boeing på kort sikt noen erstattere for dagens modeller ute
Langdistanse blir vanskelig aa gjette paa, men 787 kan passe SAS bra, ettersom de vil vaere relativt smaa og kan muligjoere flere ruter fra Skandinavia til andre kontinenter.
SAS' langdistansefly har i dag høy kabinfaktor. Det er intet revlusjonerende med 787, hvis SAS var interessert i et fly på den størrelsen kunne de gått til innkjøp av A332. Det har de ikke gjort. Derfor tror jeg heller ikke SAS vil være interessert i 787.
Besparelsen beregnes til et sted mellom 10 og 20 %, alt etter hva man sammenligner med.
SAS' langdistansefly har i dag høy kabinfaktor. Det er intet revlusjonerende med 787, hvis SAS var interessert i et fly på den størrelsen kunne de gått til innkjøp av A332. Det har de ikke gjort. Derfor tror jeg heller ikke SAS vil være interessert i 787.
Ett IC flyselskap som "ikke er interessert i" 30% kostnadsreduksjon burde sparke ledelsen på dagen.
30% i forhold til A330-300 er nok en utopi, men fasiten får vi først om en del år.
Hvilken 787 er det du sammenligner med?
Hvis drivstoff-forbruket går ned med 19%, og vedlikeholdskostnadene går ned med 30%, samtidlig som kapitalkostnadene stiger vesentlig, så ender du ikke på 30%.
Airbus A350 kommer främst bli en Boeing 777 "killer" enligt Airbus
Även A340-300/500/600 vill Airbus att flygbolagen ska ersätta med ovanstående versioner av A350.
A350-1000 har från Qatar Airways, Emirates & Ethiad Airways totalt fått 75 st order, samtliga stora operatörer av B777-300ER idag.
Frågan är hur moderna Norwegians 737NG flotta känns då när A32X NEO kommer i produktion? En modell med närmare 50 år på nacken och som förmodligen har slutat att tillverkats.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.