• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Korean bestiller 10 787'er

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da var andre Skyteam-ordre i boks, og antallet bestilte 787'er passerer 200 ...

http://www.reuters.com/newsArticle.jhtml?type=topNews&storyID=8136446
 
Virkelig bra!
Ordreboken for 787 kommer til å bli skikkelig tykk.
Synd ikke SAS har kontoen full, 787-800 og 900 hadde passet bra.
DL,UA og AA har ikke penger, men om noen år MÅ de ha et fly som 787 hvis de ikke mer eller mindre skal legge ned. Kanskje 50+ fly pr selskap. Om jeg husker riktig har DL verdens største 767 flåte. 757 og 767 for DL, UA og AA utgjør vel over 500 fly tilsammen?

Edit:
Siden jeg ble nysgjerrig begynte jeg å rote på Boeing sine sider, og fant dette:
UA: 98 757 og 56 767 ---- Totalt 154
AA: 126 757 og 88 767 ---- Totalt 214
DL: 116 757 og 117 767 ---- Totalt 233

Dette er leverte fly, og flåtene i dag er mindre pga 9.11 og ørkenparkering.
Selskapene trenger kanskje ikke like stor kapasitet fremover, spesielt på innenriks, men noe widebody trengs, og da regner jeg med at det blir 787. Kanskje UA har lyst på 350? Om de da ikke går under for godt......
 
Ja 787 har endelig "tatt av"... Er nok en perfekt maskin for SAS - om noen år!
 
Bilde fra Boeing:

9118.jpg
 
Back
Top