• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Rekkof vurderer vistnok å sette ut store deler av produksjonen til enten Sør-Afrika, Argentina, Brasil eller Tyrkia. En avgjørelse om sted tas i september i år.

www.correiobraziliense.com.br/noticia182/BRASILIA+ENTRA+NA+BRIGA+POR+FABRICA+DE+AVIOES

Ifølge Google Translator er første flygning for F100-NG planlagt til 2015.

Forventningen av NG Aircraft er den første fly til å fly den 1. oktober 2015. I 2017 , vil starte F70 - NG. For å oppnå dette , vil selskapet velge vertsbyen for produsenten i neste september 30.
 
Last edited:
Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

Man hører jo så mangt av mumling og rykter og et jeg hørte var at KLM er misfornøyde med kvaliteten på Embraer og kunne tenke seg å bytte de ut med Rekkof sine 70/100 NextGen om de noengang kommer på vingene.

Man kan ha mye moro med alle ryktene i denne bransjen :)
J
a, det hadde vært noe om det ryktet stemte. Nå har det vært rykter om F100/F70 siden produksjonen ble lagt ned. Jeg har derimot ikke mistet trua!
 
Re: Flåtefornyelse i KLM Cityhopper

4 Stk. F-50 står fortsdatt til salgs på Schiphol. 4 stk. F-100 blir brukt som delefly for de flygende F-100 og F-70. PH-OFD og PH-OFE hugges opp i AMS. 2 andre blir hugget opp i NWI. Samme skjebne gjelder for en stor del av KLM's B737-300/400 flåte. De returneres til eieren og blir hovedsakelig brukt som delefly. Disse fly deles opp i England (vet ikke hvor).
 
Back
Top