Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 13-08-2010, 20:08   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

BA Med minibuss over Atlanterhavet

Denne rapporten skulle beskrive BAs Y+, noe jeg har forsøkt før, men også denne gangen ble det bomtur for det forsøket. Minibussen fikk jeg derimot testet, samt at det blir innslag av et hotell som passer med et sitat fra en sang "..I'm gonna take that ride across the river to the Jersey side".

OK - vi setter i gang - turen gikk i juli 2010:

Klar til avreise med Scanair-bagtag

Med kombinasjonen "tog for buss" og sommerruter på Østlandet ble det Ruter# representert ved Nettbuss som tok første leg, og Flybussekspressen ved Norgesbuss som tok andre leg.

Formålet er en ukestur til Washington og New York, med hovedvekt på hovedstaden, samt å brenne av noen BA-miles på oppgradering, BA bekrefter oppgradering ved booking så det er ganske enkelt å velge flighter sånn sett. Til USofA var det ikke mulig å finne oppgraderinger, men pga. prisingen og returen var det enklest å fly til EWR og hive seg på toget til WAS. Utreise tirsdag passet meg bra. fra et taktisk ståsted er det den dagen BA kun har to avganger til EWR (tre ellers), og jeg valgte siste avgang bortover. Da kunne jeg ta 11:50-avgangen fra OSL noe som er behagelig. (Morgenavgangen brukes kun i nødsfall og kriser)

BA763 OSL-LHR G-EUPR A319-100 (est. 1:55), EuroTraveler 7A

Boardingpass var skrevet ut hjemme dagen i forveien, og 7A (første rad på ET som er 2+3 var valgt. Ved ankomst OSL så var det bare å velge en av de ledige slusene for sikkerhetskontroll, dvs. null kø og null folk. Fant veien ganske raskt opp i OSL-loungen og tok en liten matbit. Den hjemmelagde fruktsalaten var på plass, og er en god forfriskning til lunsj og det var som vanlig stille og rolig i loungen.

(noen av bildene over er fra en tidligere tur, tatt med for illustrasjonens del)

Så at BA var inne på rutetid, så jeg tasset ut til ikke-sjengen-avdelingen. Boarding begynte omtrent 30 minutter før rutetid, ingen sortering av klasser eller seterader. Så ut som rundt 80% belegg, døren ble lukket og vi pushet 12-15 minutter før rutetid. Tok en kaffe når de kom rundt med tralla, og fikk et par kjeks-sjokolader i tillegg. Var en helt normal flight, rolig og fint, to strafferunder over London og lading 25 min før rutetid. Landet på 27R, så det ble kort taxetur til T5 og gate A22, men der var de ikke klare. Ble 5 minutter venting mens de fikk fjernet et annet fly. Siktet mot Flight Connection Center (FCC) på T5 for klarering til neste flight.

BA189 LHR-EWR G-VIIN B777-200 (est. 7:00), WorldTraveler+ 21A
...vil bli husket som "Barnehage-flyet" til New York.

Så skulle man atter en gang teste Y+ hos BA (det har vært gjort forsøk på det tidligere). Denne gangen kom jeg ikke lenger enn til FCC før planen gikk i vasken. I BP-kontrollen der fikk jeg beskjed om at "you are now seated in business-class, Sir". Det hjemmeprintede boardingkortet ble raskt makulert til fordel for ett nytt med påskriften "invol u/grade" - ja det var ufrivillig for ingen spurte, men jeg protesterte ikke. Statuskortet begynner å gi god uttelling, og jeg satt kursen for F-loungen.

Last edited by Discus; 19-06-2024 at 13:49.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 20:12   #2
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Med minibuss over Atlanterhavet

Oppdatert overskrift: BA189 LHR-EWR G-VIIN B777-200 (est. 7:00), ClubWorld 11D

Boarding fra A10 på T5, og de som er lokalkjent vet at det er bussgaten i kjelleren (dvs. 10A, 10B...10E). Boarding var i gang og ut i bussen ble vi stablet. Etter at rundt 20 pax hadde kommet om bord kom det en familie på 8 personer som synes det var praktisk å stoppe rett på innsiden av døren Vel, vel, de resterende 30 som skulle inn fikk til det på et vis, og vi kom oss avgårde ut til VIIN. Kom om bord, fant setet og fikk servert et glass boblevatn. Belegget er nok 99.9% eller noe deromkring siden man ble flyttet fremover.

Boarding

Push og avgang på rutetid - sjefen sier det er estimert 7 timer til Newark. Flyet har, som en del av 777ene ikke AVOD, kun IFE. Servicen og rutinene er som vanlig, utdeling av menyer og "comfortkit", deretter varme kluter, pre-dinner drikke med nøtter. Så tar de bestilling på hva slags forrett og hovedrett man ønsker og så blir man matet.

Av boblevann hadde de Lanson Black Label Brut NV eller Charles Heidsieck Brut Reserve NV. To røde viner fra California og et par europeisk hvite er også i sortimentet. Til middag ble det Devon potted crab with spelt flatbread, green salad, fillet of beef som ble rundet av med is og en sjokoladebit.

Forrett

Hovedrett

Dessert

Så over til barnehagen - businessclass var i dag besatt av 15% barn i varierende alder. Noen så små at de bare gurgler og sover, andre litt større. Rett over midtgangen for meg har en familie på en mor og tre barn i alder 2-7 "bosatt seg". Seatingen er to-seter på siden, men BA har ganske "isolerte seter" så det er ikke ideelt med tanke på å holde øye med alt. Barna har fått barnemåltid som selvfølgelig består av mye søtt som frukt, rosiner, yoghurt m.m. i tillegg drikker de cola. Barna er høyt og lavt, har fått i seg litt sukker og da synes mor det er greit å dytte innpå litt is på toppen. Medbrakt PC til barna med filmer, men uten høretelefoner blir også en smule forstyrrende. Nå er det tre barn som hopper mellom to stoler her, og krangelen er i gang som det pleier å bli når man girer opp unger i 3-5-årsalderen for mye. Mor forsøker å være fredsmegler, men er i ferd med å resignere og det er fire timer igjen av turen. En fotskammel er delvis ødelagt - det står med store bokstaver "not to be used for seating", og da er det heller ikke greit at en voksen mamma står på den mens hun løfter barna. Dette blir nok bra…er glad det ikke er en nattflight og at jeg har betalt stabler med lapper for flighten. (Bak på Y+ var det stille og rolig…)

Tiden gikk nå allikevel, kikket på en film (kun IFE på dette individet), men greit utvalg filmer.

Til afteroon-tea tok jeg bare en brødblings og en kopp te - var ikke veldig sulten. Kunne selvfølgelig også fått "scones with clotted cream and strawberry preserves"

Stort sett en helt ordinær BA-CW-tur (bortsett fra alle barna). Forørig holdt kabinen 19 grader og det var en behagelig temperatur.Får håpe de har samme termostat på returen.

Ankomst ERW på rutetid, ble stående 5-10 minutter for å vente på å komme til gate, men siden jeg ikke hadde vindussete så så jeg ikke hva som foregikk. Var relativt raskt ute og immigrasjonen var tom så da gikk ting i ekspressfart.

Klokken var kvelden, tok Airtrain til P4 og shuttle til hotellet (Country Inn) for overnatting første natten. Helt greit overnatting med utsikt til buken på fly. Hotellet er også nabo med Jersey Gardens (stor mall), så det er mulig å ta seg en liten rusletur dit eller til de 2-3 spisestedene som ligger i nærheten (i motsetning til en del av de andre flyplassmotellene på EWR)

Noen bilder fra/av hotellet:

Country Inn & Suites EWR

Utsikt fra hotellrommet:

Ble oppgradert til "boblebadsuite"

Old 13-08-2010, 20:15   #3
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Om EWR-WAS-EWR og Washington D.C.

Valgte Amtrak t/r WAS da det var dårlig med tilgjengelige seter på BA LON-IAD/BWI. Turen tar rundt 3 timer og toget stopper på EWR så det var bare å ta hotellshuttelen til Terminal C og så hoppe på AirTrain til stasjonen. Der scannet jeg strekkoden fra bestillingen og ut kom togbilletten til WAS. Det er "reserved seating" på den måten at de ikke selger flere billetter enn det er sitteplasser i toget, men man har ikke fast sete. Gikk langt frem på plattformen da jeg tenkte det var greit å starte i enden og navigere seg gjennom toget i tilfelle det var lite ledige plasser. Kom med en gang inn i stillevogna (ja, nesten en selvmotsigelse skulle man tro - amerikanere og stillevogn!) og den funket helt supert - det var stille.

Hadde booket Hyatt Arlington i WAS, grei beliggenhet ifht. metro, og grei pris siden man allikevel må benytte metro i storbyen. Fikk en god pris inkl. frokostbuffet der man fikk stekt omelett etter spesifikasjon, ferskpresset appelsinjuice og presskannekaffe servert ved bordet.

Fra hotellet Hyatt Arlington - et helt standard Hyatt-rom

Nærmeste nabo ved siden av

Utsikt over hotellet

Og fra byen - her fra sentrum

Mange statlige bygninger - her representert ved FAA:

Fra postmuseet:

Var også en tur innom Arlington Cemetery

Air and Space museum hører med når man er i D.C. - var bare innom den "lille" avdelingen i sentrum. Den andre avdelingen får jeg ha tilgode.

DSC_2126.JPG[/img]

Last edited by Discus; 19-06-2024 at 13:50.
Old 13-08-2010, 20:21   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Jersey City og New York City

Hotellene på Manhattan var dyre denne helgen, og det lå på minimum 200 USD/natt for de enklere stedene og oppover til 4-5-600 USD/natt for de mer kjente high-end stedene. Søkte rundt med diverse rabattkoder og triks, og fikk stadig gunstige tilslag på diverse hoteller i Jersey City. Skulle ha to netter så jeg tenkte jeg kan jo teste det denne gangen. Sjekket med FBU4EVER og han bekreftet Hyatt Jersey City som det beste lagrute-crewhotellet til SAS så da ble det der man havnet. USD 160/natt inkl. frokostbuffet.

15 skritt fra hotellet til PATH-stasjonen Exchange Place. PATH til World Trade Center på fire minutter eller et tog-bytte for å komme på den den andre linja som følger 6av fra 9th til 33th Street.

For mitt bruk på denne turen var hotellet helt perfekt, men selvfølgelig ikke det samme som å bo på 5 av/35st eller deromkring hvis man er vant med å løpe ut og inn av hotellet hele dagen. Ganske standard-størrelse på rommene, også så stille! Her kan man sove med vinduet åpent om natten uten å høre storbyen, og man kan sitte på en benk utenfor hotellet og se på Manhattan skyline. Ønsker man Manhattan-trøkket hele døgnet er ikke dette stedet, men ønsker man å hvile ørene litt så er det topp. PATHen går forøvrig hele døgnet, så det er lite problem med å komme seg hjem for $1.75 (subwayen koster forresten $2.25, en oppgang siden sist jeg var der)

Rommet

…og utsikt fra rommet til høyre…

…venstre…

…og opp:

Utsikt fra frokosten:

Og fra utsiden:

Var heller ikke veldig glad for at jeg ikke hadde med stativ, men det gikk da på et vis:

Og to kvartaler fra hotellet er den "berømte" apekatten:

Hadde to dager i New York så det ble litt tusling rundt i byen. Tok en tur til Coney Island, for å se hvordan det så ut der ute i sommervarmen.

Et par bilde derfra:

Og som vanlig litt trafikk nederst på Manhattan:

Heller aldri feil med en tur forbi Battery park:

Old 13-08-2010, 20:25   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Tok t-banen til JFK og AirTrain en runde rundt for å kommet til T7 der BA holder hus. Der stod tvillingsøsteren til mitt fly denne dagen:

Inne reklamerte BA for ClubWorld:

Og World Traveler pluss:

JFK-LCY BA004, A-318, G-EUNB (est 6:20) ClubWorld sete 2K

Innsjekk i eget lokale sammen med First:

Innsjekk gikk som vanlig smidig på JFK, egne disker til LCY-flightene, tre skranker for maksimalt 32 pax fordelt på to fly kan jo ikke lage kø. Den første LCY-flighten var straks klar til boarding og jeg fikk tilbud om å bli med der (til tross fro restricted billett), men takket nei. Hadde traset rundt i NYC hele dagen (33C og fuktig) og omgivelsene ville nok sette pris på at jeg fikk en dusj før flighten. Siden jeg hadde videre forbindelse til Oslo kl. 17 fra LHR så jeg heller ikke poenget med to timer ekstra i London. Fast-track var også fort unnagjort som vanlig, kun en portal åpen men så der det kun for BA C og F-pax.

Kom meg opp i loungen og fikk booket en massasjetime og tatt en dusj. De har tre eller fire dusjer tilgjengelig samt tre(?) parallelle massasjerom. Da den kroppsligerensingen var gjennomført gikk jeg i "restauranten" for å få meg litt middag. Flyturen til LCY er kort så jeg tenkte jeg skulle maksimere sovingen ombord.

Det var også lokalt øl å få tak i loungen, tre typer av Blue Point - http://www.bluepointbrewing.com/. Må ellers si jeg liker JFK-loungen, den er stor og romslig. Eneste ankepunktet er at det ikke er flyutsikt.

Boarding begynte kun 20 minutter før avgang, men så var jo belegget hele 80% i dag, 26 pax. Jeg ble også gjenkjent i gaten av personalt som håpet at jeg fikk brukt tiden til å slappe av og kose meg siden jeg ble sittende der noen timer. Lyset i kabinen var litt dimmet når vi kom ombord og det ble spilt rolig musikk så det var en avslappet atmosfære. Boardingen var også veldig behagelig med så få folk så den var fort unnagjort. Det var utplassert vann, menyer og komfort-kit på de setene det var booket folk til. Selv om flyet har vært i bruk i 3/4 år så var det fremdeles en eim av ny-fly-lukt ombord.

Med få pax og kort tid til avgang er det ikke tid til noe pre-departure-drinks. De tok derimot opp bestilling på mat før avgang, både middag/kveldsmat og frokost (om man ville vekkes eller ikke). Safety-demo kom raskt i gang og vi taxet ut mot runway bak en 747 fra BA. Det må ha vært litt av et syn - 747en foran, og A318 bak, som en litt korpulent far med ungen på slep. Det var litt kø, og så en del brannbiler og politibiler og så stopp og så kom vi i gang igjen. Iflg. Captain Speaking var det et fly som landet som hadde rapportert om problemer så det ble litt "congestion and mess" en kort periode. A318 kom seg i lufta og satte kursen mot LCY med sine korte vinger.

Kort tid etter at setebelteskiltet ble skrudd av fikk jeg maten, en "Reuben Sandwich", eller ostesmørbrød med skinke som det også kan kalles. I tillegg var det salat på brettet. Det ble et glass rødvin til det hele, og etter å ha takket nei til dessert og brette ble borte var det på tide med puta. Det så ut som det bare var 2-3 som hadde bestilt fullt måltid, og veldig mange som bare tok "hot chocolate with warm chocolate chip cookies". Middag var forøvrig "Beef fillet", "Pan-roasted scallops" eller "Smoked mozarella gnocchi"

Temperaturen ombord var ganske behagelig når vi kom ombord, men så hørte jeg den ene flyvertinnen si til den andre - er det ikke litt kjølig, jeg skurer den opp et par hakk - og det kunne merkes. ETter maten gikk jeg frem i galley og sa pent at det var ganske varmt bak og om de kunne skru tempen ned noen knepp, og så skjedde.

Jeg likte setene meget godt, det var god bredde, og de var gode å ligge i. Det er også en liten skillevegg på midtconsolet som gjør at man får det en tanke privat. A318 har også individuelle luftdyser, noe som de større brødrene mangler. Jeg sov som en stein fra jeg la hodet på puten til vi passerte FL300 på vei ned til LCY. Jeg hadde ikke bestilt vekking, og det tror jeg få andre hadde også - det var uansett ikke mye støy i kabinen fra crewet. Traller brukte de aldri under servering. Jeg fikk utdelt en "City Brekfast" - dvs. en pose med appelsinjucie, eple og noe bakeverk som man kan spise i landingsrunden eller ta med i land. Ønsker man å vekkes til frokost er det "standard BA-frokost" med frokostblanding, bacon-roll etc.

Vi dundert inn mot LCY, og styrehuset fikk jekket ut alt som kunne få flyet ned i fart og ikke minst glidebane. Det vil si hjul, slats, flap og speed-breake ute helt til vi stod på bakken.

En kraftig oppbremsing (banelengde 1500m) og backtracking på banen og inn på stand. Det er "imponerende trangt" på LCY og når de snur A318 inne i husveggen kan man skjønne at dette ikke er et sted for en 737-800.

Kabinen ved ankomst:

Egen immigrasjonskø, inne i bagasjehallen stod det to personer i BA-uniform og lurt på om jeg hadde innsjekket bagasje og om jeg skulle med Marriot-shuttelen. Nei takk til begge deler og vips var man på DLR og deretter i sentrum. (Marriot-shuttelen: Man kan få seg en dusj på Marriot hvis man ønsker det, det noteres ved boarding på JFK og så er alt klart og venter når du kommer til LCY)

Ankom Heathrow fra sentrum med tuben, og søkte loungens ro før avgang. Tok først en frokost i arrivals-loungen, siden de har skikkelig solid kost.

Og pannekakemaskin:

Deretter gjennom security og inn i den andre loungen, der jeg koste meg med litt forum, fotografering, godt i glasset osv.

Det ble også litt vaniljeis med sjokoladebiter og frukt

Intet loungbesøk uten å hilse på hesten med lampe:

Last edited by Discus; 13-08-2010 at 20:45.
Old 13-08-2010, 20:33   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

LHR-OSL BA768 est 1:50 G-EUUW ClubEurope sete 2F

Det var mange turister som skulle hjem, og det var mye styr og ståk og om og men for en del folk. Paret bak meg satt (naturlig nok) i sete D og F (siden E er blokkert) og diskuterte nok en fem minutters tid om hvor rart det var at de ikke hadde fått sete ved siden av hverandre og hvem som skulle sitte der. Til slutt var diskusjonen så "desperat" at jeg informerte dem om at det nok ble ledig slik at de hadde litt armslag, og de smilte stort.

Captain Speaking leverte en uformell tale før pushback på rutetid.

Avgang på 27R og deretter tok purser Liz (Elisabeth) seg av de fire radene med C-klasse-pax som var ombord (75% belegg der, rundt 100% belegg bak). Det var valg mellom salat og "pasta med fisk", og jeg tok det siste. Ned gikk det med en rødvin og et par GT til dessert.

Ellers var denne flighten en ganske vanlig BA-flight, vi skulle innpå rwy 19 på OSL og fikk (uvanlig) routing over Bærum/Nittedal og right base for 19R. Har vel alltid kommet på en venstrerunde til OSL tidligere når jeg har kommet sydfra. Anyway - de som satt foran fant frem og det ble en kort og presis landing, taxet av på A5 og bort til ikke-sjengen-gaten.

Konklusjon:

BA leverte som vanlig på de ordinære flightene, men det var litt for slitsom med barnehagen.

LCY-flighten bar helt klart inntrykk av at det er et eget konsept og det er folk tilstede for å hjelpe deg fra innsjekk til ankomst, ja deg som individuell gjest ikke som en passasjer i gruppen. Blir litt som å ha privatfly sammen med en liten gjen andre. Det er synd det ikke er gode connections OSL-LCY-JFK for dette er en rute jeg gjerne bruker mer, og godt kunne tenke meg å teste andre veien. Flyvertinnene og bakkepersonalet på LCY bruker også BA-hatten, som sikkert en del husker fra tidligere.

Dette var ikke akkurat den beste måten å brenne miles fra kontoen på - netto det gikk med 726 miles, og med op-up den ene veien så har man jo fått skikkelig valuta for milene.

Andre bilder:
Heli-spotting i NYC

Tidligere BA-rapporter:
OSL-LHR-BOS/JFK-LHR-OSL
OSL-LHR-JFK-LHR-OSL
Julebordet 2009 (del 1)
Julebordet 2009 (del 2)
OSL-LHR-YYZ
JFK-LHR-OSL

--- the end ---

Last edited by Discus; 21-08-2010 at 15:32.
Old 13-08-2010, 20:40   #7
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Detaljerte og flotte rapporter som vanlig! Artig med rapport fra minibussen.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 13-08-2010, 20:44   #8
pgaa
ScanFlyer Molded

Flott rapport dette
Old 13-08-2010, 21:02   #9
pilot94
ScanFlyer Silver

pilot94's Avatar

Veldig bra!

må vurdere å skaffe meg en pannekakemaskin...
pilot94 is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2010, 00:52   #10
Blackhawk
ScanFlyer Molded

Blackhawk's Avatar

Herlig! Takker for denne, og A318 i "all business" høres ut
som en fin-fin opplevelse ja (litt bedre seat-pitch enn
i AF sin A318 i kan jeg i allefall konstatere )
Old 14-08-2010, 07:07   #11
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Takk for flott rapport.
Det frister å prøve A318-servicen fra LCY over atlanteren.
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 14-08-2010, 10:12   #12
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Takk for en interessant rapport med fine bilder og gode tekster. Som du skriver fremstår LCY-JFK-ruten som et eget - og veldig bra - konsept perfekt for raske turer over Atlanteren, uten noen former for forstyrrelser, støy og uregelmessigheter. Totalopplevelsen ble sikkert noe korrigert siden du måtte bytte flyplass fra City til Heathrow, men det var du jo forberedt på.
Old 14-08-2010, 19:26   #13
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tusen takk, helt herlig....
SQ 777 is online now   Reply With Quote
Old 15-08-2010, 11:05   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Takk for tilbakemeldinger.

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Totalopplevelsen ble sikkert noe korrigert siden du måtte bytte flyplass fra City til Heathrow, men det var du jo forberedt på.
Ja, var forberedt på det, som du skriver, og tenkte "destinasjon London" når jeg reiste for å kjenne på tilbudet og servcien.

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Tusen takk, helt herlig....
Selv med matbildene - takk for tilbakemelding.

Quote:
Originally Posted by Brandal View Post
Det frister å prøve A318-servicen fra LCY over atlanteren.
Det inngår i tilbudet BA kjører nå, så for 7000 kroner + 15.000 miles får du testet det en vei OSL-NYC, med Y+ andre veien. Så ut som MFU-tilgjengeligheten var brukbar.

Old 15-08-2010, 12:01   #15
LN-OSS
ScanFlyer Silver

Ai dette var rått ... Artig med en noe annen type flight!
LN-OSS is offline   Reply With Quote
Old 15-08-2010, 21:21   #16
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Takker for den. Må få prøvd den minibussen selv en gang. Bare tjene noen miles til/fra julebord først.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 10:49   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Flott rapport, men må si jeg blir stadig like "overasket" over det 2. måltidet til BA på trans-atlantiske ruter. De plastinnpakkete sandwichene ser utrolig kjipe ut for å bli servert i business
Old 16-08-2010, 12:15   #18
VoiceCom
ScanFlyer Silver

VoiceCom's Avatar

Kjempefin rapport. Flotte bilder. Godt skrevet. En fornøyelse å lese.

Og fint med lokale bilder av/på de stedene du har vært. Fint å se lokale attraksjoner
Old 16-08-2010, 12:20   #19
L1011-500
ScanFlyer Silver

L1011-500's Avatar

Veldig fin rapport! Er det slik at denne har fuel stopp i SNNLCY-JFK?
L1011-500 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2010, 12:30   #20
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Originally Posted by L1011-500 View Post
Er det slik at denne har fuel stopp i SNNLCY-JFK?
Det stemmer. Det skyldes dog egentlig at rullebanen på LCY er for kort til at de kan ta av med fulle tanker, ikke at flyet ikke har kapasitet nok. Passasjerene går da gjennom amerikansk immigrasjon og toll i SNN, og når man lander på JFK, ankommer man som med hvilket som helst innenriksfly.
Martin is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules