Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 15-01-2009, 12:11   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
SEA Ski- og julebordtur vestover

I dag skulle jeg legge ut på julebordturen til SEA, og "on request" begynner jeg litt rapportering selv om jeg regnet med at de første etappene ikke skulle være så begivenhetsrike. Men, det er alltid folk og adferd man kan observere.

Dag T-1

Planen var BAs Club Europe til LHR med morgenflyet fra OSL. Mye tåke på LHR gjorde at kveldsflightene var sent inne, og en forumist gjorde meg oppmerksom på at da hendte det at det ble kanselleringer av den maskinen som skulle tidlig ut. Kvelden i forveien var BA estimert inn til OSL ved 3-tiden om natten, men det ble senere endret til ca kl.01. Ingen ting man kan gjøre med det så jeg la meg tidlig for å være tidlig på OSL "just in case" det ble ombookinger.

Etappe 0 - Flybussekspressen, volvo 9700, 2008-modell, reg "et-eller-annet"

Omtrent Widerøe Dash 8-300 layout her, 2+2 samt en femseter bakerst, og plass til rundt 50 pax. Tipper belegget var 40% i dag, mest flyplassansatte og biz-damer og -karer med håndbagasje. Som vanlig så skjer det ikke mye, men det er hva man (og andre) gjør det til. Jeg gikk på bussen før hanen gal, tok på setebeltet, la setet bakover og skulle sove litt. Etter en stund hørte jeg et par som kom på og pratet mye tørrprat, typisk "pensjonistprat" vil jeg karakterisere det som. Hørte også at de skravlet voldsomt om sikkerhetsbeltene og det å få det på seg. Jeg slumret meg oppover E6, og etter en stund gløttet jeg på øynene og da så jeg det. Måtte snu meg rundt å "hoste" for å ikke bryte ut i latter. Det var ikke rart de sleit, de hadde greid å tre på seg sikkerhetsbeltet (vanlig trepunktsbelte) omtrent som man tar på seg en slik sele man blir heist opp med i helikopter. Skjønner? De gamle menneskene satt der surret inn med setebelte over og under og rundt kroppen. Det eneste de ikke hadde fått til var å feste spennen der den skulle, men ellers hadde de brukt hele "løpestrengen".Jeg trodde ikke det var mulig, men det var det altså, de kom seg også løs på OSL ved egen hjelp. Forøvrig intet annet å berette fra den delen av turen.

Mellomspill på OSL:

Innsjekk gikk greit med hyggelige handlingfolk, baggen på båndet hos BA og ski på spesialbåndet, begge med PRI-tag og "LHR T5 Short conn" så da få vi se om det funker om en del timer. "New time 08:15" for BA761, antagelig crew som kom sent inn,så jeg siktet på OSL-loungen. Spiller liten rolle for meg som har 5 timer på LHR allikevel. KLM og AF hadde reist så jeg var alene i loungen en god stund før det dukket opp et par andre. Meget deilig og stille oase om morgenen. Så kom dagens obervasjon nummer to mens jeg tok megg en kaffekopp. En av de to andre slo til med en frokost jeg ikke ofte har sett. Melon-yoghurt og rødvin, ikke i samme glass, men inntak samtidig. Litt youghurt og så litt vin, mulig det er godt

Hadde planlagt å hilse på Speedbird (forumisten) før avreise med Speedbird (flyselskapet), men Martin ble heftet på jobb så vi tar det igjen i Seattle. Var forøvrig to BA-airbus parkert på OSL pga. tåkeproblemene dagen i forveien. Straks klar for boarding...
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 13:01   #2
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Og så får jeg denne på PM fra ett annet forum med lignende navn til meg:

Quote:
Jeg måtte le da jeg leste trip-rapporten til Discus:

Quote:
Hadde planlagt å hilse på Speedbird (forumisten) før avreise med Speedbird (flyselskapet), men Martin ble heftet på jobb så vi tar det igjen i Seattle.

Måtte du jobbe???
Mobbing..

Synd at det ble en del ekstra her på morgenen, men vi sees neste torsdag uansett! =)
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 13:05   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,682
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Etappe 0 - Flybussekspressen, volvo 9700, 2008-modell, reg "et-eller-annet"

(...) De gamle menneskene satt der surret inn med setebelte over og under og rundt kroppen. Det eneste de ikke hadde fått til var å feste spennen der den skulle, men ellers hadde de brukt hele "løpestrengen".Jeg trodde ikke det var mulig, men det var det altså, de kom seg også løs på OSL ved egen hjelp. Forøvrig intet annet å berette fra den delen av turen.
Dette minner meg om min lille "hendelse" ombord på Flybussen på vei til OSL og EWR

Quote:
Originally Posted by jcnorway View Post
Turen begynte noe spesielt... tok Flybussen og fant ut da jeg skulle av at setebeltet var defekt og at utløsermekanismen på beltet hadde tatt kvelden. Bussjåføren hadde en øks liggende og med god hjelp av en medpassasjer så fikk de meg løs
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=35971
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 14:08   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Etappe 1: OSL-LHR A-321 BA761 G-EUXK

Mange folk i baording-området, så ut som det var en skoleklasse el.l. som skulle på tur, men handlingfolka gjorde jobben raskt, smidig og effektivt. Kom ombord og ble møtt med de vanlige frasene. Hadde mitt "vanlige" sete, 3A, det var 5 rader CE (25 plasser) og 9 pax foran i dag. Så ganske fullt ut bak gardinen, og det var 6 som jobbet i kabinen. Tror faktisk dette var min første BA-A321-flight. Flyet var ca 1,5 år gammelt og hadde nytt airbus-design for lys/luft osv. Møtet med Speedbird-Martin gikk i vasken, men det viste seg at det ble møte med Speedbird-Martin allikevel. Foran i styrehuset satt Glenn og Martin. Ellers var det en helt vanlig morgenflight med BA (se tidligere rapport) og Gavin hadde ansvaret for kabinen i dag. La merket til at BA ikke annonserer at det er varm mat foran, kald mat bak sov., bare at det er "breakfast, tea, coffee and drinks". Før landing i London annonserte Martin "one quick spin in holding", som vi gjorde sammen med en MD fra SAS.


Holding på Heathrow:



Først en tur i lounge North for å få litt påfyll etter frokosten. Har sølvkort hos BA og da får man tilgang til loungen og alle herligheter (minus massasje). Der var det god utsikt til både landinger og ankomster i alle former og fasonger. Her inntas litt fruktsalat mens Scanair sjekkes og en B777 fra NZ lander i bakgrunnen.


Siden det er lite å skrive om foreløpig må man finne på noe å skrive om (les: teste). 10 timers tur står foran meg, jeg var oppe alt for tidlig så en dusj kunne være på sin plass. Booket tidspunkt og fikk utdelt en vibrator av BA



Det vibrerte etter en stund , og "dusj nr 1" var klar til meg. Fikk teste herligheten. Tipper rommet var 6m2 med toalett,dusj, vask osv. omtrent som et lite hotellbad. Dusjen hadde diverse innstillinger for vanning av håret og trykkspyling av skroget.




Har beveget meg over i lounge South (forandring fryder ) og ser nå på avgangskøen på 09R

Nå er det snart tid for å teste BA777 og World Traveler+ (BA's premium Economy) for første gang.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 14:17   #5
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Samme Martin som fløy meg nedover i Desember?? Han satt vel venstresetet.. Jeg hadde forøvrig en Martin i kabinen også, den gangen..
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 18:36   #6
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Etappe 1: OSL-LHR A-321 BA761 G-EUXK
Det er samme maskin som fraktet meg til BRU i sommer, etter at jeg hadde vært på Farnborough.

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Holding på Heathrow:


Når er jeg VELDIG nysgjerrig på hva slags kamera og optikk du har, som gjør at du kan ta bilde innvendig i terminalen mens du er i holding....

Ellers så gleder jeg meg til fortsettelsen
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 20:01   #7
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Hmmm, nå begynner jeg å bli klar for tur også kjenner jeg! Bare 3 arbeidsdager til, så er det tid for avreise. Blir nok flyging neste uke i hvert fall. BGO-TRF-SVG-BGO mandag, BGO-SVG-OSL tirsdag, evt. tilbake til BGO og til OSL onsdag. Har ikke helt bestemt meg for den siste varianten. Deretter blir det SEA for alle pengene og julebord!
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 20:06   #8
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator
 
Martin's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Hmmm, nå begynner jeg å bli klar for tur også kjenner jeg! Bare 3 arbeidsdager til, så er det tid for avreise. Blir nok flyging neste uke i hvert fall. BGO-TRF-SVG-BGO mandag, BGO-SVG-OSL tirsdag, evt. tilbake til BGO og til OSL onsdag. Har ikke helt bestemt meg for den siste varianten. Deretter blir det SEA for alle pengene og julebord!
Er det jeg som ser feil, eller skal du også med DY til STN samme dag som du kommer hjem fra SEA?

Og ja, jeg begynner også å glede meg
Martin is offline   Reply With Quote
Old 15-01-2009, 20:30   #9
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Neida, du ser rett. Jada, jeg skal med DY til STN samme kvelden, ja.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 05:19   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Nå må vi ikke spore av, her kommer mer:

Fremdeles i holdingpattern på T5:

Fra forrige episode husker vi at jeg hadde loungtilgang pga. sølvstatus, og at dusjen ble testet under påskudd av en tripreport. Siste vi hørte fra London var:

Quote:
Nå er det snart tid for å teste BA777 og World Traveler+ (BA's premium Economy)
World Traveler+ skulle testes, men det skar seg grundig før det hele hadde startet, så det oppdraget kan jeg ikke si er fullført. Jeg skiftet lounge fra nord til syd for å ta en kikk på butikkene i T5 og strekke på beina. Skal man skrive tripreport så får man gå grundig til verks, og planen var å teste loungen i T5-B også (den glapp sammen med WT+-prosjektet). Som nevnt, Discus tok slepeboggien og la på tur fra nord til syd. Opp to rulletrapper og "good morning" til damen i skranken så så hun på meg. Hmmmm...we have a situation here. På skjermen blinket det røde firkanter, "check boarding card" og "seat change" mot oss. Det ble en "de rykker stadig fremover i køen, nei fremover i flyet, opplevelse". Jeg hadde sete 21B, og hun lurte på om det var greit å flytte meg til 15B, og smilte lurt. 21 er bulkhead i WT+, 15 er siste rad i CW - man har da gjort sine forberedelser før man drar og kan det! Hun regnet med at jeg ikke hadde noe i mot det, "nei, overhodet ikke" så da ble det biz vestover i dag.

Sidesprang: Har lest flere steder at BA er konsekvent på operational upgrades ifht status osv. så da har sølvkortet allerede gjort meg to tjenester i dag.

Tilbake til topic: Overrasket av det, så ofret jeg T5-B-longen, gikk ned en etasje og booket en massasjetime. BA tilbyr 15min "spa-treatment" for alle i First og Biz som flyr longhaul. Ventetid 45 minutter som ble brukt i loungen, deretter en nakke/ryggmassasje på en sånn "sitte-foroverlent-stol". Hva gjør man ikke for en tripreport Behandlingen var helt super. Etterpå var det på tide å begi seg mot B34 ved hjelp av det lille toget som fyker frem og tilbake under bakken. Avgang var om 45 minutter så T5B-loungen utgår i dag.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 05:45   #11
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Etappe 2: LHR-SEA B777-200 BA049 G-VIIJ



Boardingen hadde begynt når jeg kom frem 35 min før avgang, rett ombord og ned i 15B som etter "boarding completed" på avgangstid ble til 13E da det var en ledig rad der. Flyet hadde gamle CW-seter,2+4+2-seating, men ellers som 767-turen jeg hadde i sommer. BA holder på å oppgradere alle B777 og 50% er ferdige, men det spiller liten rolle, begge type seter er omtrent like bra i mine øyne. Drikke servert mens vi stod på bakken, og for å gjøre oss ferdig med formalitetene:
  • knyttnevetesten bestått med glans
  • champagne-glasset 2/3 fullt (glass-glass dobbelt størrelse av SKs plastreagensrør)

Push-back on time, mye venting før takeoff, så avgårde på 09R og left-turn til FL320. Etter avgang var det den vanlige prosedyren, en pakke med diverse dill-dall, menyer og varme kluter ble delt ut. Det ble tatt opp bestilling på mat før drikkevognen kom rundt. Selv om jeg byttet sete fra 15B til 13E, så ble jeg tiltalt ved navn når de tok opp matbestilling (pluss i boka).

Det blir fisk i dag:
  • Starter: Smoked salmon with beetroot and horseradish cream
  • (Alternativ: Cannellini beans with butternut squash and fennel-scanted oil)
  • Salad: fresh seasonal salad
  • Main: Fish pie of smoked haddock, cod and prawn
  • (Alt 1: Braised oxtail with vegetable casserole)
  • (Alt 2: Liam Tomlin's pumpkin gnocchi with Fontina cheese)
  • (Alt 3: Chilled main course salad if smoked paprika and garlic chicken with roas seet potato)
  • Dessert: Orange and almond tarte with Seville orange cream
  • (Alt: Lancashire and Wensleydale with oatcakes and biscuits)
  • (Alt: Selection of fruits)
  • Chocolates

Så står det i sjekklistene mine - NB! Husk vin så EB får noe å kommentere
Vin etc.:
  • Charles Heidsieck Brut Reserve Champagne
  • Hahn Estates Monterey Chardonnay (hvitvin)
  • Pouilly-Fumé La Moynerie 2006, Michel Redde (hvitvin)
  • Cline Cellars Cool Climate Syrah 2005, Sonoma Coast (rødvin)
  • Gigondas La Haute Marone 2007

Så nå sitter jeg her, Cathrine har hovedansvar for at jeg har det bra og Carol serverer drikke. GTen har kommet på bordet sammen med noen cashewnøtter "out of Africa".



Det er tross alt over 9 timer til jeg skal kjøre så en liten GT må man kunne unne seg. Der kom de med enda en runde, men jeg står over den, her er det service! Omtrent 50% belegg i F og CW, pakkfullt bak gardinene. Nå venter jeg bare på å bli matet, de er på vei nedover midtgangen.


Det ble rødvin til fisk i dag, og Carol (som står for serveringen) husker også hvilken vin jeg har når hun går og fyller på (enda et pluss i boka).





Hovedretten ser kanskje ikke spennende ut, men under lokket så ventet det en overraskelse. En god blanding av fisk og reker, absolutt ypperste klasse smaksmessig på fly. Var som en skikkelig god fiskesuppe under det kjedelige potetmoslokket. Yummmmmmmmmm! (Hadde lest en kommentar om det på flyertalk, ja man må være forberedt). Passerer Island og det er tid for dessert:



Passerte nordspissen av Island i 50 km/t medvind, her går det unna! På tide med blund, setene blir helt horisontale (ikke liksom-flate) og 13E er baklengssete så da får jeg hodet så vidt høyere enn beina siden flyet flyr med litt høy nese. Forskjellen er ikke merkbar denne veien (ligger jeg andre veien synes jeg det er merkbart), estimerer totalt lengde til ca 180cm på sengen, og borte ble jeg.

1.5 time før landing var det i gang med mating igjen:

Afternoon tea:
  • Sadwiches including chicken with tarragon mayonnaise and savoury cheese with red onion
  • (Alt: Marinated Feta and chilli-roasted auberginesalad)
  • Sweets: Orange tarte
  • (Alt: Plain or fruit scones served with clotted cream and strawberry preserve)
Den annonserte sconesen hadde de ikke fått med, men de hadde en liten pizza-sak de delte ut:



Etter maten ble det papirarbeid, for man slipper ikke unna den grønne lappen enda. Den hadde fått noen nye felt bl.a. "City where visa is issued", selv om det står at det er for folk uten visum.

Landet en halv time før rutetid, var raskt ute av flyet og gjennom immigrasjon. Denne gang kun med fingeravtrykk av fire fingre, ikke som han foran i køen som måtte frem med alle 10. PRI-tagene funket sånn omtrent, bagen kom etter 15-20 andre kofferter og skiene kom på egen egen tralle ikke lenge etter. Så var det gjennom tollen så levere bagen (ikke skiene), ta toget til "main terminal" og plukke opp bagen igjen. Effektivt på SEA i dag. 45 min etter landing satt jeg i leiebilen hos Avis.

Alle fra innsjekk på OSL via BA under veis til immigrasjon i SEA leverte til topp karakter i dag. All service var som forventet, og de aller fleste hadde et smil og en kommentar på lur.

Kursen ble satt nordover og nå sitter jeg "en eller annen plass" i tåka klar for litt skiferie før jeg treffer resten av gjengen om en ukes tid.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 06:40   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Knallbra rapport og helt tydelig en flott opplevelse. Håper på rapporten fra SeaTac til Bellingham følger snart...
EB is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 07:57   #13
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Jøss, pai på et engelsk fly!

Fra spøk til alvor. Så utrolg bra ut, og veldig bra rapport! Dermed er vel standarden satt for resten for denne turen da, vel? Ha en strålende uke på ski, og måtte pudderet følge deg
__________________

Hickok is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 07:58   #14
pgaa
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2007
Location: Oslo
Posts: 2,540
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Flott rapport dette ! Ser frem til forsettelsen
__________________
Hjemme bra - borte best / You'll Never Walk Alone
pgaa is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 09:35   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Kjempefin rapport og ekstra bra med bilder dertil!

Så på denne konfigurasjonen på Seatexpert, og det ikke store seksjonen igjen til economy class på denne 4 klasser maskinen. 14 First, 48 Biz, 40 Eco Extra og 127 Eco.

Jeg var ikke videre imponert over menyen. Fish pie med smoked haddock, eller braised oxtail er alternativet om man vil ha varm mat med fisk eller kjøtt. Det synes jeg er for dårlig. Men smaken er som kjent som baken, delt! Og det er nok derfor jeg drikker! (TGIF!!)

Oppgradering er jo alltid stas. Jeg har vel knapt hørt om noen med sølvkort som har blitt oppgradert hos SAS iallefall. Kanskje en fordel å være booket på en maskin med så få Eco seter? Det kan gi større mulighet for full Y klasse og dermed øke sjansen for oppgraderinger?

Gleder meg til fortsettelsen!!

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 14:52   #16
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Kjempefin rapport og ekstra bra med bilder dertil!
Så på denne konfigurasjonen på Seatexpert, og det ikke store seksjonen igjen til economy class på denne 4 klasser maskinen. 14 First, 48 Biz, 40 Eco Extra og 127 Eco.
Når vanlig Eco begynner bak dør 3 så er det ikke mye igjen, nei. Samme config på en del av 747-ene. Det jeg merket meg var at det var stup fullt bak, og at BA flyr til SEA med 777 daglig og 747 en del dager i tillegg. De flyr daglig med 747 til Vanvouver så passasjergrunnalget er her ser det ut som. 50% belegg i Biz er antagelig ikke "nok", men hørte de sa at det er flighter der det er full C-klasse til SEA ja.

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Jeg var ikke videre imponert over menyen. Fish pie med smoked haddock, eller braised oxtail er alternativet om man vil ha varm mat med fisk eller kjøtt. Det synes jeg er for dårlig. Men smaken er som kjent som baken, delt! Og det er nok derfor jeg drikker! (TGIF!!)
Har hatt en del "artige" matopplevelser med dem, men på en måte synes jeg det er helt greit så lenge det smaker godt. Fiksepaien var som nevnt noe av det beste jeg har smakt i luften. I tillegg har de jo enn del varm og kald mat i loungen så det er nok å velge i.

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Oppgradering er jo alltid stas. Jeg har vel knapt hørt om noen med sølvkort som har blitt oppgradert hos SAS iallefall. Kanskje en fordel å være booket på en maskin med så få Eco seter? Det kan gi større mulighet for full Y klasse og dermed øke sjansen for oppgraderinger?
Tror muligens jeg kan takke tåka i London for det. Kan ha vært en del missed connections fra dagen i forveien eller lignende.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)

Last edited by Discus; 17-01-2009 at 06:26.
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 14:58   #17
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,725
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Knallbra rapport og helt tydelig en flott opplevelse. Håper på rapporten fra SeaTac til Bellingham følger snart...
Den er ganske rask: Ble tildelt en Chevrolet Equinox hos Avis, hev inn bagasjen. Hadde planer om å kjøre I-405 nordover, men hørte på radioen at det var "complete jammed" pga ulykker så det ble I-5 nordover. Veien er jo trafikkfarlig der det går forbi BFI , kom en eller annen "moderne Awacs" på finale der når jeg kjørte i tett rushtrafikk så jeg turte ikke kikke p åhva det var. Det pakket seg godt på I-5 fra Seattle til litt syd for Everett, snitt på 35 mph eller noe sånn. Rushtrafikken hjemme får en litt annen dimensjon når men sitter og ser på syv tettpakkede felt med biler. Fra Everett og opp til Bellingham gikk det stort sett i 70 mph, så ingen stor opplevelse eller folk man kunne studere.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2009, 20:25   #18
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Saa helt klart ut som du kosa deg godt. Grattis med OP UP! I situasjoner som dette er sjansen paa aa faa en op up hos BA selvsagt stor siden de har saa mange flere premiumseter enn det mange av konkurrentene har.

Men jeg maa si meg enig i at cateringen og vinkartet til CW har tapt seg noe kraftig siden jeg reiste ofte med BA for noen aar siden.

Hadde nok valgt paien jeg ogsaa. Saa meget god ut!

Ikke rart de gir deg mye Champers. Billig er den og ikke saerlig god. Resten av vinene er ogsaa heller fra lavere hyller..

Men ett godt sete har du ivhertfall!
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 06:46   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Hvor bodde du i Bellingham?
EB is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2009, 15:18   #20
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Ski- og julebordtur vestover

Fantastisk rapport. Matbilder er alltid de mest interssante for meg. Og detaljene om pensjonistene og yoghurt/rødvin gjør rapporten fullkommen!
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Hvilken IC rute vestover fra Norge tror du SAS annonserer i løpet av 2015? robertaas Flyforum 4 27-07-2015 12:54
I siste liten vestover vetlefo TripReports 0 23-06-2013 08:24
Ain't No Mountain High Enough (ski- og julebordtur del 2) Discus TripReports 28 08-02-2009 15:48
SID vestover Rossiyskie Avialinii Flyforum 22 07-04-2007 19:05
ATCBOX for Øst/sør/vestover/Danmark/Sverige ATC-flyradar Flyforum 0 02-02-2007 17:57


All times are GMT +2. The time now is 13:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.