• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Bilder fra USA

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Da har jeg fått litt orden på bildene fra USA, og presenterer noen her i del 2!

Denne fløy jeg Charlottesville - Dulles - artig liten krabat:

ua_sf340.jpg

I Washington fikk jeg se B767-300 fra Ethiopian. Det er antageligvis et sjeldent syn utenfor Ethiopia. Den ene skulle på dagens ruteflyvning, mens den som gikk først var charter:

b767_ethiopian_x_2.jpg

Tre anonyme B767 stod på rampen på IAD. Aner ikke hvem de tilhører, men siden de var samlet i denne byen, er det vel ikke helt umulig at de tilhører en mer eller mindre offentlig organisasjon:

B767_x_3.jpg

Denne maskinen fra United var ikke særlig presentabel:

ACFHFANLaWUt.jpg

Denne fløy jeg med til JFK!:

ACFJFAPLaWUt.jpg

TACA A320:

a320_taca.jpg

Så har vi forflyttet oss til Newark.
Også -500 maskiner kler winglets:

b737-500_co.jpg

Det gjør også -900ER. Første gangs syn for meg. Synd ikke CO har flydd -400 modellen. I så fall ville jeg hatt bilde av alle fra -100 og oppover:

b737-900_co.jpg

Alaska er langt unna NY:

b737-800_as.jpg

Enda en nydelig fugl me winglets. Denne nye trenden gjør at det blir mye nytt festet til brikken:

b757-200wl_nw.jpg

Jeg er litt usikker på om jeg synes "nye" AZ tar seg bedre ut enn gamle:

b767-300_az.jpg

Jet Airways har spredd seg til mange steder, også EWR:

b777-300_jet.jpg

Så avslutter vi med to DHC8-400 fra EWR - Porter og Continental:

dhc8-400_porter.jpg

dhc_8-400_co.jpg

Tilbake til Europa og LHR, med den store til Singapore etter en grei tur med Virgins A340-600:

a380_sq.jpg

:cool: VC-10

Ethiopians B767 har vi på Arlanda flera gånger i veckan ;)

Fina bilder är det dock som mår bättre i bildforumet!

Låvly bilder :D

Synes UA burde "flekke" litt på den 737en. Og syntes den A380en så litt liten ut :drunk:

Når det kommer til CO sine B737 så synes jeg at de burde lakkere dorsal fin i samme blåfarge som verticalen, synes det ser stygt ut slik det er nå. Dag J du får tipse kollegene dine ;)

Søren - det gikk litt fort i svingene. Jeg mente selvfølgelig å legge denne i bildeforumet. Kanskje noen med rettigheter klarer å flytte den over?

Sorry :72:

VC-10

Ingen fara, som du ser hade jag gjort det innan du bad om det men låter en link ligga kvar lite diskret ;)

Dette var virkelig en bra og Inntresang serie bilder. supert!:D
Det er så gøy å se bilder fra USA, de har så mye snack's.

Bildene fra EWR, er de tatt fra innsiden av terminalen?

Flotte bilder. :)

Enig med BSSW. 380'n ser ikke så stor ut når man ikke har noe ved siden av den å sammenlikne med...

Jeg sto inne i terminalen som Virgin benytter (husker ikke nummeret). Rimelig bra forhold der på ettermiddagen, tross vinduene!

VC-10

Back