![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Nå må jeg også få somla meg til å kommentere denne enestående rapporten! Helt fantastisk lesning, og utrolig Norges- og Widerøereklame :-) Det er tydelig at dere har lagt ned en kjempeinnsats i både tekst og bilder, og det er veldig morsomt at dere har samarbeidet om "prosjektet". For en kreativitet dere har utvist i planleggingen, og for noen personligheter dere må være, som får så god kontakt med alle disse morsomme menneskene, crewene og reinsdyrene underveis. Dette vil jeg prøve selv!!!
Kudos!!! Og takk!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Det er en helt annen stemning å fly med WF, spesielt i nord. Man kommer mye nærmere crewet og andre passasjerer. Polaris sier det best selv: Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() ![]() Beviser nok en gang at nordleninger har noe ekstra med seg... hihi ![]() ![]() Ellers sier jeg også takk takk for kommentarer! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjempeartig rapport. Vanvittig bra underholdning!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Browncoat
|
![]()
Skulle legge ut noen bilder, men glemte det. Men bedre sent enn aldri
![]() ![]() VDS ![]() En kjendis, en kjendis ![]() ![]() ![]() Bjørn Tore, jeg fant vogna di! ![]() ![]() På toppen av et fjell i Tromsø ![]() BOO.. ![]() P'laris i en C152 ![]() ... ![]() ![]() ![]() Denne delen av museet likte jeg godt ![]() Kjentfolk (i flertall...) på denne ser jeg ![]() Nyhetene må leses før vi går mot flyplassen ![]() ![]() Polaris i solnedgang. BNN ![]() Flymuseet i BOO fra oven... Thats it. Kanskje Polaris har noen hun vil legge ut?
![]() |
#66 |
Free Luigi
|
![]()
(Bilder fra meg får komme litt senere...
![]() Sitter nemlig og ser på noen videoer fra turen vår, samtidig som jeg leser litt om gamle tanker og slikt fra 2009. Det har neppe noen stor leserverdi for folket i så måte, men jeg følte for å skrive ned en "følelse" som plutselig kom til meg i natten. 05.00 sharp, 6 August 2010, spratt jeg opp av senga med en entusiasme jeg egentlig ikke kan huske jeg har hatt siden jeg i 5-6års alderen hoppet ut i stua på julaften og bare MÅTTE få lov å åpne en gave på morgenen. Forøvrig vil jeg neppe føle den samme entusiasmen for å stå opp klokka 05.00 innen de nærmeste årene, det skal godt gjøres for Å-mennesket meg. Det var i grunn en ganske surrealistisk situasjon for en enkel sjel som min. Uvant med å reise skulle jeg opp og reise i et område jeg aldri før hadde vært, med en fra internett - ikke minst skulle jeg... fly. Det ligger liksom i kroppen at det er noe "ekstra spesielt", en følelse som ble enda mer forsterket i og med at jeg aldri før hadde flydd med Widerøe. Hvis vi så spoler raskt framover til et tåkelagt Tromsø Langnes Lufthavn, sitter jeg i sete 2D og undres. Hvorfor jeg egentlig sitter der. Hvorfor fly er så spennende, er det nettopp fordi det er noe ukjent? Min erfaring og kunnskap om Widerøe per 05.55, 6 August 2010, strekker seg til at min mor i anledning min bestefars bortgang måtte raskeste vei sør til vår hjemby. Jeg glemmer aldri hennes beskrivelse av et bitte lite skranglete propellfly som i følge henne måtte fly under skyene for å klare å navigere, og som ristet noe helt forferdelig uansett hvilke værforhold det var. Heldigvis hadde jeg fått noe mer kvalifisert input og kunnskap om en Dash 8 fra kunnskapsrike menn(esker) her inne - teori og praksis forblir dessverre to forskjellige ting. Hvordan kom dette egentlig til å oppleves? Kom virkelig propellene til å snu i lufta?! Hvordan kom det til å gå med det bittelille flyet i grøttåka? Den la en ekstra "mystikk" til situasjonen, hadde aldri flydd i slike forhold med noen form for passasjerfly før. Ikke jetfly engang. Jeg ser ut på en propell som begynner å få momentum. Aner ikke hvordan fortsettelsen kommer til å være. Aner ikke hvordan flyet kommer til å føles i luften. Strammer setebeltet en ekstra gang, mens den enslige flyvertinna går gjennom det eneste jeg gjenkjenner fra tidligere - safety-demonstrasjonen. Vi triller ut på rullebanen, og jeg regelrett sitrer av spenning. Kjenner det kribler i fingrene - i det vi står klar midt på rullebanen. Foran meg ligger noe fullstendig ukjent, og jeg kjenner adrenalin, lykke, redsel, nervøsitet, spenning og nysgjerrighet strømme gjennom meg i en herlig symfoni. Herregud så verdt det var, bare å sitte der! Motorene ruses og "morgentestes" - før vi plutselig ruller nedover 06.00. Vi glir umerket inn i domenet av lift and drag, det lille flyet ligger helt stabilt i lufta. Jeg hadde offisielt flydd propellfly for første gang i mitt liv, og det var ganske så allright ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Legal Eagle
|
![]()
Polaris på sitt aller beste! Ingen over, ingen ved siden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk Polaris og Olav... Takk igjen... Jeg har hatt litt flypause, så finner jeg denne TR når jeg atter sveiper innom forum. Dere har vist det jeg allerede visste, Norge er verdens flotteste land, og Widerøe er verdens norskeste flyselskap, ja t.o.m. norskere enn Norwegian... Fantastisk lesning, fantastiske bilder og fantastisk film. Hadde jeg fått levd omigjen, med bein å gå på og ungdommelig pågangsmot - så skulle jeg definitivt reist i deres fotspor, eh - flyspor....
H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 03-01-2011 at 12:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Amatør
|
![]()
I løpet av de..hm, telle med fingrene, 14 årene jeg har hatt tilgang på PC og internett har jeg vel lest en milliard trip - reports men dette er helt klart den beste, om ikke den beste jeg har lest!
Ingen tvil om det at jeg må planlegge og få til en flyloffingrunde til sommeren, men trenger reisefølge først.. hehehe. Som sagt, kanonreportasje! |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
>>>>><<<<<
|
![]()
Takker for en flott reportasje! Har fløyet Widerøe tusen ganger i Finnmark, men dere satt virkelig ord på hvordan det føles.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Utrolig at denne raporten har gått meg hus forbi... Meget meget bra begge to
![]()
![]() |
#72 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Utrolig bra, frister skikkelig og dra rundt i sitt eget flotte land via luften. Og Widerøe har jo utrolig godt utvalg også, så jeg tror absolutt 4000,- er verdt en 2-ukers tur, ut i fra bildene her!
![]() Takk for reisetipset! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
>>>>><<<<<
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Browncoat
|
![]()
Tusen takk
![]() erikma: Det er absolutt å anbefale ![]()
![]() |
#76 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
hei å hå H
![]() |
![]() |
#78 |
Free Luigi
|
![]()
Nå kan man få vår opplevelse gratis! Og muliggens med litt bedre tid på hvert sted, siden dere ikke får lov å ha jobb på hverdagene (men heller må blogge
![]() http://www.wideroe.no/ensommerutenregn/?v=1
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gjensyn med denne rapporten siden jeg begynner å bli rimelig sikker på at jeg kommer til å booke meg en to-ukers i midten av juli.
Har et spørsmål jeg prøver å få besvart i andre tråder rundt om her. Hvordan fungerer det å sove i eller rundt terminalene rundt om kring? Skal prøve å unngå for mange hotellovernattinger. Og tenker gjerne å ta med meg en sovepose og et liggeunderlag (sant ørepropper) og satse på at været er noenlunde fint. Jeg har som mål å fly mest mulig ila. fjorten dager med utgangspunkt i Stavanger. Kan gjerne gjøre som BSSW å ta en overnatting i hjembyen mens jeg er på tur. Last edited by Twin Otter; 05-06-2013 at 19:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
Skal du slå rekorden så bør du basere deg på å oppholde deg noen dager i Finnmark ![]() BTW, du burde lage til en plan for gjennomføring av det rekordforsøket hvis du går for det. Du vet neppe hva du begir deg ut på, det gjorde ikke jeg... ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billigste måten å få tilgang på lounger | -Sindre | Reiseforum | 23 | 28-02-2022 13:28 |
Feste det forbaska setebeltet... | Fnate | Småprat | 3 | 03-01-2016 02:46 |
Fest setebeltet - Kapteinen skal på WC | SBT | Småprat | 21 | 13-10-2011 12:50 |
Lisboa på gamle måten... | EB | TripReports | 27 | 11-10-2005 05:49 |
Hvorfor setebeltet er greit å ha på helt til man står STILLE | CK | Flyforum | 7 | 04-10-2005 23:02 |