![]() |
|
![]() |
#1 |
Browncoat
|
![]()
...er en setning Polaris og jeg har hørt noen ganger ila av denne sommerens tur. Og det tok ikke mange dagene før vi mente at vi kunne tatt den i stedet for flyvertinnen eller verten.
Det har tatt en hel del tid å få til denne TRen, for min del i hvert fall, pga bl.a. jobb og jobbtur. Men endelig så kommer den. Forrige sommerferie ble til IAH og SXM, og der hadde jeg totalt 14 flighter. Vel... det er ikke halvparten av antallet flighter jeg hadde denne sommeren... Mer om antallet flighter senere i TRen ![]() Polaris og jeg begynte planleggingen av denne turen allerede i februar. Diskuterte litt frem og tilbake om hvor og når vi skulle reise. Fant tilslutt en rute vi ville prøve og kontaktet et forumsmedlem i WIAS med spørsmål om hjelp til å sjekke om det var ledig på de flightene vi ville reise med. Fikk svar om at han ikke var den rette å snakke med og ble sendt videre til en annen. Spørsmål ble sendt til den personen også. Som ikke svarte før ”lenge” etterpå, og innen den tid så hadde Polaris blitt utålmodig (utålmodigheta selv ![]() ![]() Der ble vi tipset om at vi kunne avbestille innen 24 timer hvis vi ikke fant noen flighter som passet. Etter å ha kjøpt billetten så var det rett inn i portalen for å sjekke flightene. Alle utenom 1 flight gikk igjennom, men etter en rask samtale/diskusjon så fant vi en annen routing som fungerte, og begge var happy ![]() Hoteller ble bestilt ila sommeren og man var klar for avreise. Sjekket inn dagen før og fikk valgt seter da. Tidlig torsdags morgen pakket jeg siste rest av trillekofferten og kamerabagen og ble hentet av en av mine søstre som kjørte meg til flyplassen denne morgenen. Etter å ha fått ut BP for flightene helt til TOS så var det å komme seg gjennom sikkerhetskontrollen. Etter å ha fatt sett seg ned så var det å få seg litt frokost mens man spottet litt ut av vinduet jeg satt ved. ![]() Dette var ikke verdt nesten 100 kr... WF433 LN-WFC SVG-TRF Sete 9D Etter en stund så kom flyet jeg skulle reise med taxende inn etter landing. ![]() LN-WFC som er nylakkert etter å ha flydd i hvit drakt en god stund Da jeg skulle boarde så fikk jeg beskjed om at kofferten ikke kunne ble med meg inn i kabinen, så jeg måtte sette den igjen ved trappa på vei inn i flyet. Fikk den tilbake samme sted når vi hadde landet på Torp. Bør man være bekymret når man finner 2 slike i hver setelomme? ![]() ![]() ![]() Skal ikke legge ut bilde av hvert eneste sete, men knyttnevetesten ble bestått i alle seter jeg satt i ![]() På denne flighten så ble det delt ut et rundstykke med salat, skinke og en liten agurkbit. Fikk også en kopp med te. Litt turbulens ved take-off og landing, og bak meg så var det noen unger som likte det godt på vei inn til TRF ![]() Det regnet på TRF, så jeg ble litt fuktig på vei fra flyet og inn i terminalen. Men man overlever da det ![]() Vel inne i terminalen så fant man seg et bord og satt seg til å vente til flighten videre til BGO skulle gå. Etter en liten stund så kom flyvertinnen fra flighten min og satte seg ved et annet bord for å spise litt før hun skulle videre. Så ikke noe til IMM mens jeg satt der og ventet, men jeg vet heller ikke om han var på jobb. WF406 LN-WDJ TRF-BGO Sete 20D Etter ca en time så var det på tide å gå til gate for flighten videre til BGO. Da jeg hadde satt kofferten igjen ved trappen og kom meg inn i LN-WDJ, som skulle bringe meg videre til BGO, så så jeg hun samme flyvertinnen som hadde vært på WF433 tidligere. Hun skulle også til BGO. (Her har jeg glemt rekkefølgen...) Men enten før eller etter landing så ble vi stående litt å snakke og hun lurte på om jeg skulle videre til TOS, for det skulle hun. Jo da, kunne jeg da bekrefte, det skulle jeg ![]() Så kan jo forumet gjette hvor mange som skulle videre til TOS... ![]() ![]() Fuel fikk vi også med oss... ![]() Ææ hadd nåh tæænkt mææ foill tank jah! ![]() Nå får ingen komme her å si at man ikke trenger fulle tanker for å fly BGO-TOS ![]() ![]() Det var kun hun ene flyvertinnen som skulle videre til TOS sammen med meg, så det ble nytt cockpit-crew og flyvertinne nr 2 som kom på på BGO. Da cockpit-crewet kom ombord så snakket jeg litt med dem før boarding begynte. Fikk sett litt i cockpit også. Spurte dem om det hadde vært mulig å få sitte i cockpit under landing i TOS, kapteinen og styrmann skulle ”holde et krigsråd” og komme tilbake til meg med svar.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billigste måten å få tilgang på lounger | -Sindre | Reiseforum | 23 | 28-02-2022 13:28 |
Feste det forbaska setebeltet... | Fnate | Småprat | 3 | 03-01-2016 02:46 |
Fest setebeltet - Kapteinen skal på WC | SBT | Småprat | 21 | 13-10-2011 12:50 |
Lisboa på gamle måten... | EB | TripReports | 27 | 11-10-2005 05:49 |
Hvorfor setebeltet er greit å ha på helt til man står STILLE | CK | Flyforum | 7 | 04-10-2005 23:02 |