aboerr
ScanFlyer Blue
Re: Sør-Øst Asia i juli?
Er noen år siden jeg tok denne turen, men hvis du reiser fra Thailand (Trat) og over til Kambodsja så var det flust med taxi på andre siden av grensen. Vi tok taxi ned til Sihanoukville. Kostet ikke all verden. Fra Sihanoukville tok vi buss til Phnom Penh. Veldig lett og greit. Behagelige busser. Få hotell eller tuk tuk sjåfør eller lignende til å hjelpe. Anbefaler elvebåt fra Phnom Penh til Siem Reap hvis det er nok vann i elva. Mener det skal være mulig med båt mellom Phnom Penh og Saigon også, men har ikke prøvd selv. I Asia er det alltid noen som hjelper deg å komme videre, sjelden noe problem.
Madammen og jeg vurderer en tur til Thailand, Vietnam, Kambodsja og Singapore i juli. Ser for oss 3 uker.
På den tiden er det så klart regntid, men forstår det slik at det stort sett er en skur på ettermiddagen og delvis overskyet hele døgnet?
Hvordan er transport mellom disse landene? Tenkt rute er Thailand, Kambodsja, Vietnam. Fly til Singapore og retur til Europa. Mellom Thailand, Kambodjsa og Vietnam blir vel fort toget den beste løsningen? Jeg ønsker ikke å utfordre skjebnen med å kjøre moped eller lignende.
Er det ok standard på tog om man kjøper seg litt opp fra billigste billett? Jeg er på ingen måte en backpacker, kommer til å reise med trillekoffert.
Takk for svar!
Er noen år siden jeg tok denne turen, men hvis du reiser fra Thailand (Trat) og over til Kambodsja så var det flust med taxi på andre siden av grensen. Vi tok taxi ned til Sihanoukville. Kostet ikke all verden. Fra Sihanoukville tok vi buss til Phnom Penh. Veldig lett og greit. Behagelige busser. Få hotell eller tuk tuk sjåfør eller lignende til å hjelpe. Anbefaler elvebåt fra Phnom Penh til Siem Reap hvis det er nok vann i elva. Mener det skal være mulig med båt mellom Phnom Penh og Saigon også, men har ikke prøvd selv. I Asia er det alltid noen som hjelper deg å komme videre, sjelden noe problem.