View Single Post
Old 23-08-2014, 13:06   #9
Beechdriver
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
Default Re: Transavia tar opp konkuransen med EasyJet og Ryanair

Du har rett at det nesten ikke finnes business til/fra Roma. Roma er da heller ikke Nord-Italia....

Markedet i Italia er divers. LCC har kommet inn i hele landet. Milano er et av de viktigste C-class destinasjonene i Europa og flyplassen Malpensa satser stort på det segmentet samtidig som de investerer i LCC:

http://www.routes-news.com/airports/...ing-a-comeback

Emirates ønsker å starte med flygninger mellom Milan og USA men sliter litt med det juridiske:

http://airchive.com/blog/2014/04/11/...ew-york-route/

Utfordringene er å komme inn i LCC marketdet. Men, som sagt, ser jeg ikke at å omorganisere AZ til LCC passer innenfor Etihads strategi som satser stort på C-class.

Veksten som AZ hadde i C-class til/fra Milano (+ 6-7%) ligger langt over IATA gjennomsnitt (+1,8%) og det er da særlig antall interkonitentale C-class passasjerer til fra Milan som vokser:

http://corporate.alitalia.it/en/medi...0-03-2014.html

http://www.businesstravelnews.com/Mo...irlines&a=proc

Det at AZ har store utfordringer med å vinne tilbake passasjerer som nå foretrekker LCC er helt sant.
Beechdriver is offline   Reply With Quote