View Single Post
Old 23-08-2014, 02:25   #181
samsonite
Newcomer

Default Re: Priority tag på innenland

Slenger meg på priority tråden jeg og! Jeg ser noen av dere skriver SAS har sluttet med prio bag på innenlands fly. Det er ikke tilfelle. Ting har endret seg, ja, men prio bag er det i bøtter og spann! Hva som skal til og hvem som får prio bag vet jeg dessverre ikke, etter som jeg jobber ute ved flyene (SGH stuer) og ikke i skranken.

Det jeg derimot vet er at det har vært stor misnøye med priority ordningen i form av at bagasjen kommer for sent på båndet, som så mange av dere skriver her. For noen måneder siden satte SAS fokus på priority bagasjen, og forhåpentligvis vil det bli bedring utover.

Når vi stuere/flyarbeidere skal laste et fly følger vi laste instruksjoner som er laget sentralt av CDC (Central Departure Control). Tidligere så var det sjelden spesifikke instruksjoner for lasting av prio bag, og den ble gjerne lastet i samme "hold" som vanlig bag. Det er det slutt på nå, og all prio bag blir lastet i et eget "hold" hvor den er samlet. Dette gjør det enklere for stuerne, i stedet for å gjerne måtte skille ut prio bag i et mylder av kolli på en full 737.

Når det er sagt, så avhenger alt av at vedkommende som kjører inngående bagasje fra flyet faktisk hiver på prio bagen først.

Om du får den oransje priority slip'en eller printet "priority" på tag'en din kommer an på om du går i skranken eller på automaten. Går du i skranken får du den oransje slip'en og sjekker du inn på automaten får du printet priority, tag så du slipper og gå i skranken så du kan sjekke in bagen selv.

Mvh SGH stuer.
samsonite is offline   Reply With Quote