View Single Post
Old 29-07-2014, 22:27   #815
Herlov
ScanFlyer Molded

Default Re: Erfaringer med Club Carlson

Hotell: Park inn Nice Cote D'Azur Airport
Status: Gold (men tror ikke det har kommet inn i systemet enda)
Booket: Standard rom
Oppgradert: Nei
Andre perks: To flasker vann

Rom i nest øverste etasje (6.) mot inn-/utflyvning i vest. Rommet var helt ok, men stedvis noe rufsete i kantene. Hyggelig betjening. Eget lite bassengområde og bassengrestaurant/-bar, som serverer enkle middagsretter om kvelden. Frokost ikke vurdert. Hotellet ligger 5 minutters gange fra flyplassen, men jeg valgte å bo her da jeg skulle være i området i kun 2 netter. Flyplassen fungerte utmerket som utgangspunkt for buss til Monaco den ene dagen og Nice sentrum den andre dagen. Ikke noe forretnings- eller servicetilbud (utover flyplassen) i umiddelbar nærhet og man er avhengig av buss/taxi for å komme seg rundt.

For øvrig er hotellet og flyplassen for øvrig velegnet for "casual spotting" med egen hotell-shuttle til en strand som ligger rett ved inn-/utflyvning i vest. Overraskende stor trafikk og fin variasjon i flytyper. Krapp sving ved både inn- og utflyvning fra flyplassen (for å unngå støy til bebyggelsen, antar jeg) var spenstig. Den største samlingen av biz-jets jeg har sett noen sinne. Det må ha vært nærmere 40 biz-jets parkert på flyplassen, muligens flere også. De timene jeg fulgte med fra stranda (mandag formiddag), virket det som om 30/40 % av trafikken var biz.

Last edited by Herlov; 29-07-2014 at 22:32.
Herlov is offline