View Single Post
Old 11-06-2014, 12:05   #198
CRJ900
ScanFlyer Blue

Default Re: USA-godkjenning av Irsk AOC trekker ut - konsekvenser for Norwegian longhaul

Quote:
Originally Posted by Til moderatorer
Flytt gjerne dette i en egen tråd.
Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
Hva er det MEB3 gjør?

Et flyselskap består ikke bare av piloter og kabinansatte, på lik linje med at et rederi ikke bare består av offiserer og mannskap om bord på skipene. Hvorfor er det umulig å tenke samme baner som i skipsbransjen? Kanskje det er utrolig mange likheter og dermed vil kanskje Norge ha et fortrinn i forhold til øvrige land. CRJ900, jeg tror du er litt staurnet i legacy-tankebaner (pass på det lille vi har, og nåde den som kommer inn på vår bane).
1) Sammenlign omsetning og overskudd hos Emirates med Petoro. Så hører jeg gjerne fra deg om hvem du vil inkludere utover piloter og kabinansatte, og hvor mange av dem som produserer innomhus og innenlands i Emiratene.

2) Hvilke selskaper leverer og utstyrer nybygg i verdens flyflåte og hvor mye er teknologisk skreddersøm?

3) Jeg har ikke nevnt noe om legacy, jeg påpekte bare at det er absurd å snakke om DY/DU i samme åndedrag som oljeindustrien.

Quote:
Originally Posted by FlyCarl View Post
Mange bekker små..! Vi må tenke kommersielt i mange retninger. Hvorfor skal vi ikke hjelpe frem norske bedrifter?
Det var ikke kommentaren min myntet på. Det var sammenligningen du trakk frem.

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
He He Årets komentar.
Eller: Når vinden tar slutt får vi satse på vindmøller og når tyngdekraften blir borte får vi satse på vannkraft.
Var det myntet på at oljen ikke tar slutt eller at folk aldri vil slutte å fly?
CRJ900 is offline