View Single Post
Old 19-02-2013, 12:16   #4
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Default Re: Skulle fly fra Kjevik til Oslo, gikk om bord i Bergen-flyet.

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
[URL] Man skal være kraftig i svime for å ta feil av Widerøe og Norwegian, særlig når man benytter seg av trapper av og på flyet og man dermed får god tid til å studere logoer, navn og farger på flyet.
Greit nok at vi her kan se forskjell på flyselskapene, og til og med se forskjell på en Dash3 og en Dash4, men det finnes nok av folk som ikke aner hvilket selskap de skal med. Sjansen er vel bedre for at de vet til hvilken by de skal til.

Da jeg reiste til CPH sist torsdag morgen, boardet man DY til OSL samtidig, og DY stod rett utenfor gaten til CPH, mens CPH maskinen stod langt ute til venstre. Ingen skilting og ingen info i gaten om hvor man skulle gå. Jeg og reisekompisen nevnte da for hverandre at hvor lang tid tar det før et svimehode går på feil fly.

I Oslo i fjor var jeg borti en situasjon hvor SAS og DY fløy OSL-BCN med samme avgangstid fra hhv gate 31 og 33. Da var det flere pax som stod i SAS køen med en DY billett. Jeg sa til noen av dem at de var ved feil gate, og at gate closing var blitt sagt i DY gaten allerede. De trodde tydeligvis ikke på meg, for de ble stående i feil kø de. De skulle jo til Barcelona må vite. Det var visst meg som ikke skjønte noenting. Det gikk vel opp for dem hvem som hadde rett når de endelig var kommet frem til gaten, og DY gaten var stengt alt.

Ikkje greit å vara geit alltid, selv om sauer er ålreite dyr!

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote