En veldig grei måte å se forskjellen på en B737-500 og -600 er vingen bak motoren. -600 vingen er sømløs og flapsen går i ett stykke. På -500 stikker det ut en pylon som motoren er festet til. Dette deler flapsen som er i to stykker.
I tillegg er halen høyere, motorene mer runde sett forfra og vingetuppen har en liten trekantet tapp ytterst, som på Classic er mer rundet.
Vingeform:
http://www.airliners.net/photo/Smart...522/2039249/L/
http://www.airliners.net/photo/Scand...683/0729329/L/
Tappen for navigasjonslys bak på vingetippen rundet på -500, trekantet/flat på -600:
http://www.airliners.net/photo/Aerof...5Y0/1614584/L/
http://www.airliners.net/photo/Scand...683/0805857/L/
Flat mot avrundet motordeksel:
http://www.airliners.net/photo/CSA--...55S/2014942/L/
http://www.airliners.net/photo/Scand...683/0946530/L/