• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Boeing vs Airbus

Forskjellen er at i en Boeingcockpit er det trangt som F men i en Airbuscockpit er det masse plass. Men har du kommet så tett på flyet, så har du kanskje identifisert det på andre måter. ;-)

Ja nå har jeg vært i Boeing 767 cockpit, og den er ikke så trang i forhold til f.eks Airbus A310 eller A340 som jeg har sammenligningsgrunnlag med. Så jeg skjønner ikke helt hva du mener. Ellers så var det en tråd hvor temaet var forskjeller på 737 Classic VS NG. Mener å huske den var på flyteknisk forum.:up:
 
Pluss at Har veldig små vinger kontra Boeing :)

Så ser du klart på nesehjulet om det er en boeing 737 eller airbus :)

Airbus har små luker ved hjulet, da det åpnes ytterligere en luke da hjula skal felles inn..:)
mens på Boeing 737 så er det en stor luke som hele hjulet dekkes, uten at det skal åpnes ytterligere en luke :)

Er kun B737, F70/F100 som har en hel nesehjulsluke, mens resten har små luker som åpnes når hjula feller inn :)
 
Back
Top