Quote:
Originally Posted by roger
OT:
Og der tikka det inn SMS om at flyet TRD - OSL var kansellert. WF-chat ville at eg skulle snakke med sas på Værnes, men sist i køa i skranken før langhelg har eg lite tru på :-). SAS telefonservice sende meg til WF, sidan det er ein WF-billett.... WF på telefon knurra over at sas ikkje hadde ordna, og book om billetten til eit leveleg alternativ til FRO. Oppsummert: God service frå WF til tross for litt kasteball. Då blir det to timar lenger på jobb i dag enn planen.
|
Når det blir IRR som dette,og det er en hendelse samme dag er det flyplasspersonellet som har den fulle og hele oversikt over hvordan passasjerene skal ombookes, evt reroutes , bespises etc etc. De har tilgang til verktøy som gjerne booker om 10-50 passasjerer i ett input , hvor de kan sperre hele flighter bookingmessig. Om man da begynner å røre i dette via callcentere eller i andre kanaler gjør man dessverre ofte vondt verre.
Ofte ER man faktisk ombooket før man kommer til skranken.
Dette er årsaken til at man helst ikke vil røre i dette, og jeg ser at vi helt klart bør kommunisere akkurat dette forholdet bedre, slik at du som kunde ikke føler deg avvist.