• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

DY SE-RRT/EI-FHT/LN-DYL - status

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Da er nok en kjerre ute av foedestua. LN-DYL, 737-8JP, c/n 40867, l/n 3565. Testflys som BOE235.

Re: LN-DYL - status

Da var'e klart for jomfrutur:

Renton-Moses Lake - SEA J523 TOU TOU180015 TWISP J52 GEG PELLY

Moses Lake-Boeing Field - GLASR GLASR8

Planlagt avgang 1925 norsk tid.

Travel dager. Dette er nok B2.

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 08:45 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 09:45 PST.

Expected route: SEA J70 HQM TOU JAWBN JAWBN2

Så var den malt og klar for C1 ..

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 10:45 PST heading for KMWH (Grant Co Intl) for an estimated arrival at 12:15 PST.

Expected route: SEA V23 PAE HUH100030 KARPS PUW ALW PELLY

BOE235/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KMWH (Grant Co Intl) at 12:15 PST heading for KBFI (Boeing Field Intl) for an estimated arrival at 12:53 PST.

Expected route: GLASR GLASR8

Og da er det hjem !

NAX1/B738 has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from KBFI (Boeing Field Intl) at 13:00 PST heading for ENZV (Stavanger, Sola) for an estimated arrival at 06:53 CET.

Expected route: RVDCT YXC J505 YVC J540 YYL J539 YYQ NCAE LAT9 FLS

Source :flightaware.com

Hrm .. enklere om de holder seg til det vanlige flightnummeret ... men er NAX1 det faste nye nummeret kanskje?

NAX1 er vel "callsign"... jeg aner ikke hvem/hvordan dette fastsettes. Men uansett har denne "rutenummer" DY8738..

NAX1 er ATC flightnummer/callsign/kalldethvaduvil. Det vanlige har vært NAX8D ... DYxxxx er nokså irrelevant for en ferry ....

Gjett hvem som er glad for at den kommer til Sola ? :drink
Like kjekt som når de fleste i -300 serien kom først til Sola

Ja, jeg ser det, NAX1 i dette tilfellet er jo nummeret ATC forholder seg til og det flightplan sier. DYxxxx er bare det som blir brukt i interne systemer.
Men det er jo ikke uvanlig at en ferry har DYxxxx-nummer, akkurat nå er det to slike i lufta...

Så som sagt, jeg vet ikke hvordan disse NAX-nummerne blir komponert, og jeg misforsto ditt spørsmål i forrige post, jeg oppfattet ikke at det var NAX1 kontra NAX8D som var saken.
Så da kan jeg altså ikke svare... :(

BFI ligger inne på live-ATC-app'en, så avgangen kan høres der live .. ;)

Du kan ofte se den rett etter takeoff - litt avhengig av ruten ut. Noen ganger fanges den opp av Portland-radaren. Deretter er det ikke dekning før ved norskekysten.

Flightaware gir deg FAA-dataene - ca fem minutter forsinket.
http://flightaware.com/live/flight/NAX1

LN-DYL har nå blitt EI-FHT. Vet ikke hvor den har hatt base i det siste, men ser ut som den nå er sendt til Spania

Boeing 737 -8JP 40867 3565 EI-FHT Norwegian Air International re-regd ferried / in svc 15/16nov15 OSL-BCN-TFN-BCN ex LN-DYL

Back