Quote:
Även A340-300/500/600 vill Airbus att flygbolagen ska ersätta med ovanstående versioner av A350.
|
Akkurat det skjøner jeg godt, da Airbus har som godt ingen ordrer på A340 serien lengre.
Ellers ser jeg at jeg så på en gammel oversikt i mitt forige innlegg. Tipper at Emirates kommer i første omgang til og erstatte sine Airbus A340 maskiner med A350 flyene. Man skal ikke lengre bak en 6 månder siden EK bekreftet ikke mindre en 18 nye B777-300ER maskiner. Og på dette tidspunktet hadde EK totalt 30 B777-300ER maskiner i bestilling. Når disse er levert vil dem ha 71 B777-300ER maskiner i flåten.
Emirates har faktisk sagt til Boeing at dem ønsker seg en NG utgave av B777, sågar en lengre utgave av B777 en det som eksisterer idag.
Quote:
A350-1000 har från Qatar Airways, Emirates & Ethiad Airways totalt fått 75 st order, samtliga stora operatörer av B777-300ER idag.
|
Og samtlige er også A330 og 340 brukere. Så det er minst like sannsynlig at disse A350 maskinene skal erstatte A330 og 340 flåten som at den skal erstatte det mest popplulære langdistanseflyet på dagens marked.
Quote:
Frågan är hur moderna Norwegians 737NG flotta känns då när A32X NEO kommer i produktion? En modell med närmare 50 år på nacken och som förmodligen har slutat att tillverkats.
|
Det tar nok en GOD stund før B737 blir tatt av produksjonsbandet til Boeing. Boeing har ca 1000 B737NG i backlog. Og som kjent kommer det fortsatt nye betillinger på denne typen.