Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tromsø–Oslo
Reiserute:
10. juni 2010:
SAS SK0455 Oslo (
OSL)–København (
CPH), McDonnell Douglas MD-81
10. juni 2010:
SAS SK1742 København (
CPH)–Vilnius (
VNO), Canadair Regional Jet 900
11. juni 2010:
SAS SK1743 Vilnius (
VNO)–København (
CPH), Canadair Regional Jet 900
11. juni 2010:
SAS SK0462 København (
CPH)–Oslo (
OSL), Airbus A321-200
16. juni 2010:
SAS SK1467 Oslo (
CPH)–København (
CPH), Boeing 737-800W
18. juni 2010:
SAS SK1466 København (
CPH)–Oslo (
OSL), Boeing 737-800
21. juni 2010:
SAS SK0267 Oslo (
OSL)–Bergen (
BGO), Boeing 737-500
24. juni 2010:
SAS SK0260 Bergen (
BGO)–Oslo (
OSL), Boeing 737-500
29. juni 2010:
SAS SK0251 Oslo (
OSL)–Bergen (
BGO), Boeing 737-700
29. juni 2010:
SAS SK4174 Bergen (
BGO)–Trondheim (
TRD), Boeing 737-600
29. juni 2010:
SAS SK4572 Trondheim (
TRD)–Tromsø (
TOS), Boeing 737-600
30. juni 2010:
SAS SK4417 Tromsø (
TOS)–Oslo (
OSL), Boeing 737-500
Velkommen til denne rapporten som dekker 12 flyvninger med
SAS over en periode på tre uker. I utgangspunktet hadde jeg bare tenkt å skrive rapport om de fire første flyturene, altså rundreisen til Vilnius, men etter hvert som jeg aldri fikk publisert rapporten og det samtidig dukket opp stadig nye flyturer la jeg de like godt til i rapporten. Jeg har selvsagt ikke skrevet rapporten over et strekk, men underveis på flyturer, i lounger og på hoteller, så det er mulig at prosaen varierer noe i kvalitet.
Rapporten er i utgangspunktet ikke veldig interessant, ettersom den bare dekker korte regionalruter hos
SAS, et selskap de fleste allerede kjenner mer enn godt nok fra før. Likevel dekker den et bredt spekter av ruter, og jeg har også fløyet Business, Economy Extra og Economy, samt innenlands på ungdomsbilletter så vel som på full flex-billetter. Rapporten er med sine 5.000 ord stor som en semesteroppgave, komplettert med om lag 100 bilder.
Alle reiser har vært i forbindelse med jobb, og reiseruten er satt opp av reisebyrået – og ikke meg selv.