DY8803 fra BUD

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Ser denne skal komme 0055 .. hva er denne? En maskin som kommer fra sjekk?

Ser forøvrig at det er satt opp to maskiner til Lasham i morgen .. den ene skulle muligens gått i dag .. samme rutenummer (8801).
 
DY8803 er NOM. Har vært der siden 27/12, så har nok vært på sjekk ja.

DY8801 til Lasham i morgen er NOC.
 
Uten å starte ny tråd, noen som har sett KKF i det siste?

Har ikke sett den på radaren på en stund.
 
Uten å starte ny tråd, noen som har sett KKF i det siste?

Har ikke sett den på radaren på en stund.

Den fløy OSL-SVG lille julaften, og er etter det jeg kan se ikke oppført noe sted etter det. Så for alt jeg vet, så står den der enda.
 
Kjenner godt til at DY har line vedlikehold på SVG ;) ;)

Kjenner flere som jobber der ;)

Bl.a et forumsmedlem ;)
 
Og med NOC inne for C-Check feirer ATC Lasham en stolt jubileum:

100th Maintenance Visit to ATC by a Norwegian Air Shuttle aircraft since signing of first MRO contract in 2004.
 
Er det første -800 på C-sjekk?

Edit; fant svaret selv .. dette var vel en 'Light' C-sjekk som foretas etter 15-18 måneder .. forutsatt at de følger samme mønsteret som AA... og da er det nok ikke første siden de har hatt -800 i flåten i nøyaktig to år.

American does two types of "C" checks on its narrowbody planes. The first is a "Light C" check, which occurs approximately every 15 - 18 months. It requires approximately 2,100 man-hours and three days to accomplish. Every fourth "Light C" check becomes a "Heavy C" check. This check requires 20,000 - 30,000 man-hours and takes from three to five weeks to accomplish
 
Last edited:
Er det første -800 på C-sjekk?

Edit; fant svaret selv .. dette var vel en 'Light' C-sjekk som foretas etter 15-18 måneder .. forutsatt at de følger samme mønsteret som AA... og da er det nok ikke første siden de har hatt -800 i flåten i nøyaktig to år.

Det er den förste C-Sjekk av en -800 ved QLA. Andre -800 ble/er/bli til Check ogsa andre steder, blant annet BUD og ARN. NAX vokser hurtigere enn ATC Lasham og med deres plass-problem ved SEN og QLA blir det interessant a se hvordan DY vil löse det i fremtida.

NAX fölger en annen mönsteret enn AA. Hver flyselskap star fritt a utvikle sitt eget Customised Maintenance Programm - slik ble det ogsa her.
 
Back
Top