• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Varig? Status?

Varig flyr fortsatt. Ifølge info på A.net har de 3 MD-11 som de bruker på flygninger Sao Paulo - Frankfurt. I tillegg har de en håndfull B737 (10-12 stk) som de bruker på innenriksflygninger i Brasil, blant annet shuttelen Rio-Sao Paulo.

Formelt sett mangler "nye Varig" fortsatt noen papirer fra det brasilianske luftfartstilsynetfor å kunne fly som et eget selskap. Det tar tid å få tak i papirene og dette hemmer en eventuell videre ekspansjon.
 
Hvordan står det til med vedlikeholdet?? Rapporter om hvordan tilstanden til de 777ene som ble levert var ganske skremmende...
 
Originally posted by Tommy777

Hvordan står det til med vedlikeholdet?? Rapporter om hvordan tilstanden til de 777ene som ble levert var ganske skremmende...

En 777 blir rett og slett vraket. Spørr AY om hva de syntes om om den MD11 ER de fikk levert av RG, måtte totalrenoveres innvendig. I tillegg mye teknisk selvsagt.
 
Er ikke det nye selskapet egentlig registrert som VRG Linhas Aereas?

Tror du har rett i det, navnet er vel den offisielle betegnelsen på "nye Varig". All gjelda ligger fortsatt i "gamle Varig"
 
Back
Top