Flyrs flåte

Re: Flyrs flåte

NGA er i trafikk. NGB har vært lagret men var på testtur for et par dager siden.
 
Re: Flyrs flåte

Flyr ønsket en hel serie med regs, ønsket først å reservere FLA til FLZ, men på grunn av at LN-FLY var opptatt ble dette kansellert, deretter FXA til FXZ, men her var FXV tatt. Endte da opp med FGA til FGZ serien. TC-CPI blir FGA og TC-CPJ FGB.
 
Re: Flyrs flåte

TC-CPJ er ute og lufter seg fra SNN nå. Ser ut til å være en testflight.
 
Last edited:
Re: Flyrs flåte

Flyr ønsket en hel serie med regs, ønsket først å reservere FLA til FLZ, men på grunn av at LN-FLY var opptatt ble dette kansellert, deretter FXA til FXZ, men her var FXV tatt. Endte da opp med FGA til FGZ serien. TC-CPI blir FGA og TC-CPJ FGB.

Veit du når første lander i Norge?
 
Re: Flyrs flåte

TC-CPI er nå EI-GUK. Vil bli LN-FGA. (Foto: Malcolm Nason)

175631186_1452556075086628_8750613918093885514_n.jpg
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så da blir vel der ikke FGC og FGD på disse men DY-regs på disse maskinene. Kan bli rotete etterhvert for oss nerder å holde styr på [emoji23]
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hørs mere logisk ut med -DYI enn denne fra Algerie ja..
Spennede å se interøret her da, regner med den kommer med Norwegian-interiør - da en ikke endret så mye i disse ex-Pegasus..
Hvor mange forskjellige interør vil Flyr ha til slutt tro når man er oppe i disse 28-30 flyene.. :D
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Så da blir vel der ikke FGC og FGD på disse men DY-regs på disse maskinene. Kan bli rotete etterhvert for oss nerder å holde styr på [emoji23]

Ja, ref idligere diskusjoner, så er de pliktige til å ta tilbake den gamle reg'en så lenge den fortsatt er ledig.

Vi gjer merksam på at registreringsmerket følgjer luftfartøyet fram til det blir sletta i Norges luftfartøyregister. Ved eventuell gjeninnføring skal fartøyet få tilbake det gamle registreringsmerket dersom det er ledig. Føresegna er ufråvikeleg og blir ikkje gitt dispensasjon frå. Dette følgjer av forskrift av 5. februar 2004 nr. 393 om registrering av luftfartøy m.m. § 14 nr. 8.
 
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Hørs mere logisk ut med -DYI enn denne fra Algerie ja..
Spennede å se interøret her da, regner med den kommer med Norwegian-interiør - da en ikke endret så mye i disse ex-Pegasus..
Hvor mange forskjellige interør vil Flyr ha til slutt tro når man er oppe i disse 28-30 flyene.. :D


Ikke ulikt hva Norwegian hadde på sine 737-300 og de første 737-800 …
 
Re: Flyrs flåte

Etter hva jeg forstår har FGA og FGB short field package. Er dette tilfeldig, eller har de neste maskinene også dette?
 
Re: Flyrs flåte

Etter hva jeg forstår har FGA og FGB short field package. Er dette tilfeldig, eller har de neste maskinene også dette?
Hvor tilfeldig det er er ikke godt å si. Men alle NG DY fikk levert nye fra Boeing har short field package, så ja, det omfatter jo også DYI og DYS.
 
Last edited:
Re: «Flyr» - Nytt norsk flyselskap (Erik G. Braathen)

Interessant å se en maskin produsert i 2011 har lavere s/n enn maskinen produsert i 2010


S/n er ordrenummer og tildeles ved bestilling. L/n angir produksjonsnummer. DYI er l/n 3432 og DYS 3665.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
 
Re: Flyrs flåte

Hvem er eier av selve registeringen egentlig? Kan NAX kreve tilbake DYI og DYS registreringen og bruke dem på deres egne maskiner?
 
Back
Top