• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Recent content by XPilot

  1. XPilot

    Germanwings A320 krasj i Frankrike

    Pekka Henttu, som er styreleder i EUs flysikkerhetsbyrå (EASA), sier at taleoppdageren avslører at det var helt stille i flyets førerhus mens flyet var på http://www.vg.no/nyheter/utenriks/luftfart/pilotene-var-bevisstloese-under-nedstigningen/a/23423192/
  2. XPilot

    Germanwings A320 krasj i Frankrike

    I så tilfelle er min teori enda mer sannsynlig! At Toxic fumes er innvolvert..
  3. XPilot

    Germanwings A320 krasj i Frankrike

    Siden kursen er sånn off, kan det være toxic fumes in cockpit etc?
  4. XPilot

    Slik har Norges minste flyselskap klart seg i 16 år

    Re: Slik har Norges minste flyselskap klart seg i 16 år Og jeg gikk på flyskolen med ham I Durango Air Service Inc....for maaaaange år siden. Han var en skikkelig entusiastisk mann og det er kjempegøy å se at han har lyktes :)
  5. XPilot

    Viking International og 747 med Banak/Oslo - USA (Miami)

    Re: Banak - USA og OSL - Miami med Viking International Kansje Julenissens reinsdyr trenger avlastning nå når befolkningen i verden har økt så mye?
  6. XPilot

    Blir det en dyr dag for DY i dag? (Flyklagenemnda og Norwegian longhaul)

    Re: Blir det en dyr dag for DY i dag? Helt enig. :)
  7. XPilot

    787 Teknologi og Kvalitet

    Nå har jeg ikke gått tilbake i tid og sjekket alle andre flytyper, dog erindrer jeg at både DC10 og A380 hadde mer enn nok snag. Men hadde de så store forsinkelser med levering i forhold til først antatt tid? Hadde de så lang flyforbud tid som etter det med batteriene? Hadde de så mye snag på...
  8. XPilot

    787 Teknologi og Kvalitet

    Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden) :) Joda, jeg forstår forklaringen din og (takker for vennligheten i svaret ditt) og jeg har fått med meg disse forklaringene i trådenE. Dog mener jeg fortsatt at det er et "drittfly" som er konstruert med mange uheldige...
  9. XPilot

    787 Teknologi og Kvalitet

    Re: Norwegians longhauloperasjon - status/regularitet (2014-tråden) Når Boeing greier lage et slikt drittfly og i tillegg ikke greier holde dem flyvende fordi det mangles vedlikehold personel/deler/uforutsatte ekstra mye problemer etc++++ BURDE Kjos og de andre kundene ha en oppsjon der Boeing...
  10. XPilot

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Det er greit nok om det var enkelt tilfelle, her er det mer et standard mønster at et eller annet er feil i så mange prosent av avgangene og dermed burde det ikke puttes innen "ekstraordinær" kategorien. Blir spennende å se hva klagenemnda...
  11. XPilot

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Ser at Norwegian påberoper seg "at det er ekstraordinære omstendigheter" på sine forsinkelser og dermed betaler de ikke ut kompensasjon. Dette må da være feil tolkning, da det kunden kjøper er en befordring for en gitt distanse. Dennne...
  12. XPilot

    Hva synes du om Norwegian Longhaul? (Priser, komfort, service etc)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Ordtaket " Man får hva man betaler for" er kansje riktig å bruke her? Med service på så lavt nivå der man føler at leverandør fraskriver ansvaret sitt. Med ombooking som svikter i mangel av alternativer pga ingen allianse og alternative egne...
  13. XPilot

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Siden ILC eier flyene og NAS leier dem, kan ikke muligens NAS forlange å få andre erstatningsfly fra ILC og se til at eieren tar seg av klagene videre til leverandørene (Boeing) av flyene? Er det ikke klauseler for minimum % drift garantier i...
  14. XPilot

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Så lenge NAS leverer et så dårligt produkt må de tåle at pax gir beskjed til NAS`s sine representanter der de se ser dem. e er tross alt NAS`s nærmeste representant! Hvorfor skulle pax bruke enda mer tid på å finne en kundeveileder for å...
  15. XPilot

    Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. (del 1)

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet m.v. Etter min mening burde de se at Screamliner er nettopp det, "Scream" og komme seg ut av handelen såfremt ikke Boeing kan låne dem kapasitet som står standby for dem innen leveranseproblemene av deler, og vedlikehold som holder maskinene i...
Back
Top