Recent content by Styrmainn

  1. S

    Gir bort bøker om fly og flyging

    Re: Gir bort bøker om fly og flyging. De hadde jeg jaggu glemt! :) Ja, de kan fint byttes mot litt videreforedlede kornprodukter!
  2. S

    Gir bort bøker om fly og flyging

    Gir bort bøker om fly og flyging Gir bort en kasse med bøker fra den tiden flykjenning var et interessant fag, og frihet- og mestringsfølelse fremdeles var en del av jobben. Sender helst ikke - det blir jo dyrt for mottaker, men kan hentes i Moss/Rygge, eller jeg kan ta med til en av...
  3. S

    Hvordan bli kvitt bøker om fly og flyging?

    Hvordan bli kvitt bøker om fly og flyging? Ikke akkurat samlerrelatert, men dette rommet var det nærmeste jeg fant på dette temaet: Kan noen lede meg i riktig retning av hvor jeg skal "reklamere" for bøker som gis bort? Det er snakk om alt fra faglitteratur fra ingeniørstudier, til...
  4. S

    Norwegian med ny AOC.

    Det er jo ikke bare å overføre alt til et nytt selskap uten at det blir virksomhetsoverdragelse. Da har man krav på å få med seg alt av lønn og vilkår så langt jeg har forstått. Men noe grums er jo på gang. BK har alltid operert litt i gråsonene. Kanskje kan man splitte opp ansattegruppene...
  5. S

    Norwegian med ny AOC.

    Dette blir bra! Siste rest av anstendighet og godt lederskap kan se ut til å endelig forsvinne rett ut vinduet.
  6. S

    Skal West Air Sweden bytte navn?

    "Comprised of our three established airlines of West Air Sweden, West Air Luxembourg and Atlantic Airlines including two fully capable, in-house Part 145 Maintenance providers and a Training Organisation, together our Group employs some 450 dedicated professionals."
  7. S

    Rykter om "manipulert" cost-index på A340

    Rykter om "manipulert2 cost-index på A340 Cost Index er avhengig av forholdet mellom tid, crewkostnader, fuelkostnader og vedlikeholds-/leasingkostnader. F.eks. kan man for motorene betale per time, antall cycler eller time-on-wing/TBO. Høye flight crew og timekostnader kan gjøre det lønnsomt å...
  8. S

    Airbus A350 - status og driftssetting

    A350 - forsinkelser, status m.v. Når man pakker kundenes ønskeliste over specs inn i hver sin designsoftware er det vel rimelig å anta at EDB-utstyret spytter ut sånn noenlunde samme greia på begge sidene av Atlanteren :) Håper Luftbussen slipper Boeings marerittstart på livet...
  9. S

    Streik i Widerøe

    Streik i Widerøe Det "forferdelige" er at de faktisk allerede har sikret sin pensjon fram til 2017. Dvs. pilotene har gjort det for dem! De kan jo streike i 2017 hvis de vil. Kabinpersonalet var medspillere under pilotenes forhandlinger tidligere i vinter. Da hadde de i følge pilotforeningens...
  10. S

    Streik i Widerøe

    Streik i Widerøe Siden WF på oppdrag fra Staten ivaretar viktige samfunnsinteresser i distrikts-Norge, kan man jo håpe på tvungen lønnsnemnd relativt raskt.
  11. S

    Vin med skrukork, please

    Det skjer vanligvis ikke noe mer enn at de tar fra deg flaska. De kan selvfølgelig anmelde deg eller nekte deg å reise seinere. Husk at dette anses som brudd på skjenkebestemmelsene. Å drikke medbrakt ombord i et fly er det samme som å gjøre dette på en restaurant eller i en bar. Selskapet kan...
  12. S

    Morsomme REG.NR

    Morsomme REG.NR. Så en G550 i Gdansk med reg. M-TFKR. For langt unna til å ta bilde med mobilen...
  13. S

    Hva må jeg gjøre får å starte et flyselskap?

    Hva må jeg gjøre får å starte et flyselskap? Gå på ashgate.com og bestill noen bøker. Les, bli demotivert og legg planene på hylla. Å starte flyselskap må være noe av det dummeste og mest risikofylte man gjør. Men finner du noen investorer med behov for hvitvasking av penger eller PR, så by all...
  14. S

    Skrur du telefonen helt av?

    Fight mode. Som regel rett etter flaps up fordi det "knepper" i headsettet, og kollegaen min smiler til meg hehe ;)
  15. S

    En liten påskenøtt

    En liten påskenøtt Tipper på en versjon av Yak-12.
Back
Top