Recent content by slowandsilly

  1. S

    Moss lufthavn Rygge legges ned 30OKT16

    Re: Moss lufthavn Rygge legges ned 1NOV16 Interessant at ingen av de såkalte luftfartsekspertene i media klarer å identifisere den EGENTLIGE grunnen til at Rygge nedlegges ned, som følge av at RYR legger ned sin base på Rygge. I løpet av 2017 vil RYR bli dømt i Norges Høyesterett i den såkalte...
  2. S

    Tatt med promille på Gardermoen

    Tatt med promille på Gardermoen Learjet, hva mener du med over? 0,13 er ikke over hvis grensen er 0,20‰ Feilmarginer etc er nevnt tidligere i denne tråden, men man skal ikke glemme at det bare er noen år siden det var lovlig å tjenestegjøre ombord i fly med nesten tre ganger så høy promille...
  3. S

    Ryanair legger ned basen på Kastrup og Billund

    Re: Ryanair legger ned basen på CPH Det er bare å vente på Høyesteretts behandling av Cocca-dommen og RYR på RYG så RYREXIT på RYG også!
  4. S

    Ryanair med nyheter fra København

    Re: Ryanair med nyheter fra København Og crewbasen på CPH ble det vel heller ingenting av. Lurer på hvorfor? Fra PPRuNe: On a press conference today (12 FEB 2015) Edward Wilson, Director of Personnel and In-flight, announced that Ryanair will drop the CPH base but nevertheless open 8 routes...
  5. S

    Kjos mener Norge må stenge norsk luftrom for russiske fly

    Re: Kjos mener Norge må stenge norsk luftrom for russiske fly He he he... Forstod ikke helt forsiden på DN i dag, jeg heller. Denne Trumpy er ikke så veldig etterettlig bestandig. Regel nr 1 når man skriver om Norwegian er jo å få med seg riktig selskap. Og er det snakk om long haul til BKK er...
  6. S

    Kollisjon mellom SAS og Norwegian (bakkeskade)

    Norwegians kommunikasjonsdirektør, Anne-Sissel Skånevik, har konkludert og fordelt skyld her for lenge siden. Trodde saken var død for lenge siden?:colgate:
  7. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Den presiseringen er ikke verdt "jack shit" da det i praksis er NAS og RYR som driver med innleie :D
  8. S

    Norwegian søker nå 787-piloter

    Re: Norwegian søker nå 787-piloter Det jeg ikke helt skjønner er hvordan selskap som ansetter folk på kontrakt har tenkt å opprettholde sikkerhetsnivået? Moderne flysikkerhet er bl.a resultat av møysommerlig arbeid fra 1950-tallet og fremover, hvor mekanismer som "non-punitive" rapportering...
  9. S

    Luftfartstilsynet og Wideroe hånd i hånd?

    Re: Luftfartstilsynet og Wideroe hånd i hånd? Nope... Eneste grunnen heter CS-25, og er sertifiseringsbestemmelsene i EASA for "lagre aircraft" >5,7t (tilsvarende FAR25), som bl.a alle fly på europeisk register er sertifisert under. Hverken LT, DAT, WF, DY eller SK kan søke om dispensasjon...
  10. S

    Betingelser i luftfarten (var: DY's Malagabase - nye betingelser)

    Re: DY's Malagabase - nye betingelser :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:
  11. S

    DY LN-NIB - status

    Re: LN-NIB, nytt fly til Norwegian i morgen Noen som vet om den er satt opp for CATIIIB. Tyskerne kjøpte såvidt jeg vet NGene sine med fail operational A/P?
  12. S

    Søskenpar i vinden

    Re: Søskenpar i vinden Er vel ikke første gang dette skjer i WF?
  13. S

    RyanAir og deres kampe...

    Ovenstående saker kan vel ikke sammenlignes med skattesakene i Frankrike og UK? De dreier seg om eventuelle subsidier ifm flyplassavgifter og ikke hvorvidt de skal betale sosiale avgifter ifm arbeidslivet!
  14. S

    RyanAir og deres kampe...

    Relevant! Ser ut som skattemyndighetene i UK vil ha sin del av kaka: http://www.pprune.org/terms-endearment/446614-watch-out-ryr-other-not-really-self-employed.html
  15. S

    Handel og kontor Saksøker Ryanair

    Re: Handel og kontor Saksøker Ryanair he he... Det er selvsagt å trekke det langt, men det er ingen tvil om at en av pilarene i vårt velferdssystem er organiseringen av arbeidslivet, dvs forpliktelsene til arbeidstaker og arbeidsgiver. De har visse økonomiske forpliktelser som bl.a skatt...
Back
Top