Recent content by simenjw

  1. S

    Lufthansa Premium Economy - Erfaringer?

    Fløy FRA-JNB-FRA med Lufthansa i PE i august (A380-rute) og syns produktet jevnt over leverer bra. Mulig det bare er meg som syns Lufthansa jevnt over er ganske traust og kjedelig, men du vet hva du får. Kvaliteten på service er helt ok, mat og underholdning er ok+. Selve komforten i setet er...
  2. S

    Air Iceland/Icelandair med Q400

    Re: Icelandair med to 767 og tre Q400 Fløy med en av ex-SAS maskinene under en rundtur på Papua Ny-Guinea i fjor vår. Maskinen var rimelig sliten, og virker å få mye juling under bruk på landets mange grusbaner. Interiøret var som da SAS hadde dem, med brune vegger og blå skinnstoler - nå...
  3. S

    SAS og Etihad i code-share-samarbeid

    Flere enn meg som lurer på hvorfor ikke Bergen er med som code-share destinasjon fra enten Oslo eller København? Forøvrig så er vel dette kun interessant dersom man skal til abu dhabi og ikke videre, noe som vel er store deler av poenget med å fly et av ørkenselskapene. Vet at Dubai har slått...
  4. S

    Finnairs økonomiske status

    Re: Finnairs økonomiske status Skyldes nok også at Finland er i krise. Både skogindustrien og Nokia har hatt alvorlige problemer de siste årene, hvor Nokia nå kan se ut til å flagge ut. Da blir det mindre næringstrafikk til og fra Finland, som også gjør vondt på bunnlinjen.
  5. S

    SK908, Air Steward-tur

    Klart, og det var slett ikke ment som kritikk. Foretrekker heller at man sparer setebeltet til det faktisk trengs - derav sammenligningen med Air China hvor de ikke har fått til den ligningen helt ennå.
  6. S

    SK908, Air Steward-tur

    Bra rapport! Stilig å se hvordan ting fungerer på innsiden. Er jo små detaljer man merker i løpet av en flytur, men interessant å se at detaljene har et velsmurt maskineri i bunn. Uansett, har to spørsmål. Hvor mye mer blir det for champagne pre-departure? Mener å huske at det ble nevnt her et...
  7. S

    Historikk bak anskaffelse av SAS 767

    Svært interessant. Så i grunn så markerte både nedleggelser på 80-tallet og forberedelser på deregulering på 80/90-tallet begynnelsen på den rutestrukturen vi ser i dag - vel 20 år etter. Får ta en nostalgitur til SAS-museet i sommer og ta en titt, kan være spennende. Litt off-topic: Men...
  8. S

    Historikk bak anskaffelse av SAS 767

    Takk for alle svar. Det er vel ingen som besitter noen beskrivelse eller bilder av longhaulproduktet anno 1990? Gjerne både for DC10 før disse gikk ut samt 767 når de ble innfaset. Svært interessant. Var dette problemet i hovedsak overkapasitet og dårlige forbindelser (som i treleddsruter som...
  9. S

    Historikk bak anskaffelse av SAS 767

    Gjorde et søk men fant ikke noe emne som lignet på dette. Om det fins er det bare å beklage. Jeg har -lenge- undret på hvorfor SAS gikk til anskaffelse av 767 som langdistansefly, hvorfor de ikke beholdt DC10 og hva som egentlig skjedde da man byttet fra MD11 til nettopp 767. Er det noen som...
  10. S

    Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger)

    Re: Optiontown-tråden (SAS-oppgraderinger) Har forespurt oppgradering nå på PEK-CPH // CPH-PEK og ikke fått svar på noen av forespørslene innen tiden oppgitt (4 timer før avgang). På første strekket fikk jeg aldri noen avkreftelse, måtte finne dette ut på egen hånd ved å logge inn. På strekket...
  11. S

    Sikkerhet og take-off (eks. fra Air China)

    Drøyt. Det interessante er at de er veldig aktive i å påpeke at mobiltelefoner ikke skal brukes, ei heller i flightmode når man er oppe i luften. Rimelig irriterende når man ikke vil høre på kinesisk listepop på underholdningssystemet ombord.
  12. S

    SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

    Re: SAS justerer ombordproduktet Møtte en reisegruppe av nordmenn i Shanghai nettopp som hadde kommet med SAS, og de var mildt sagt lite begeistret over den "nye" servicen. Hadde visst vært lite pop at man ikke fikk alkohol inkludert. Og når det så også gjaldt andre drikkevarer ble det sagt mye...
  13. S

    Sikkerhet og take-off (eks. fra Air China)

    Fløy nylig fra Shanghai til Beijing med Air China, noe som jeg gjør en del i forbindelse med jobb. Opplevde imidlertid noe nytt på rundturen nå. I stedet for å spille ferdig safety demo-videoen (som riktignok er svært lang på Air China), så tok kapteinen av midt under avspilling. Dette skjedde...
  14. S

    SAS utvider IC-flåten med en A340 - LN-RKP

    Re: SAS utvider IC-flåten med en A340 Siden man har tatt seg bryet med å hente inn en ny maskin med annen kabinkonfigurasjon, er det sjanse for at SAS vil finne på å overta enda en 340 fra LAN? Målet deres har jo vært å etablere én ny IC-rute i året, og da har de vel sjansen nå siden de...
  15. S

    SAS justerer ombordproduktet - service, servering mm

    Re: SAS justerer ombordproduktet Man kan mene mye om alkohol og drikke "utover en enhet" bør være inkludert i Go, og om champagne skal komme før eller etter avgang, men jeg har noen seriøse problemer med hele SAS strategi når det gjelder service til kundene. 1) Hva skal SAS være? Et...
Back
Top