Recent content by robms

  1. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    . Isolert sett så har ikke dette noe innvirkning på anbudsprosessen, med mindre andre ting dukker opp i kjølvannet. Det er Luftambulansetjenesten HF (LAT), sammen med Sykehusinnkjøp HF som har kjørt dette. LAT har igjen bedt sine "kunder", deriblandt Helse Nord om tillatelse til å forplikte seg...
  2. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Med fare for at vi begynner å bevege oss bort fra tema... Jeg er enig at et sertifisert system ikke nødvendigvis sier om en leverandør er kapabel, men jeg er ikke enig i at det ikke er relevant i det hele tatt. Jeg har ingen privat interesse i denne saken, foruten at jeg kan være en potensiell...
  3. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Absolutt, man kan ha et system som ligger høyt over kravene og velge å ikke være sertifisert. Men når jeg skal kjøpe et produkt eller tjeneste, så er det en trygghet for meg at jeg vet at bedriften er sertifisert, og at de blir fulgt opp av uavhengig tredjepart. Det reduserer behovet for egne...
  4. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Jojo, men jeg tillater meg å være uenig. At man er sertifisert iht ISO 9001 betyr jo at man har et kvalitetsstyringssystem som følges opp av uavhengig tredjepart. I bunn og grunn et minimumskrav for en slik operatør spør du meg. Det var jo også en del andre punkter på den listen...
  5. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Jeg så dette. Hun er selvsagt inhabil om dette stemmer, og hvis hun som styreleder ikke innser dette, så bør det få følger for henne. Når det er sagt, så er det Luftambulansetjenesten HF som inngår kontrakt med BSAA. Siden kontraktssummen er så stor, og det er regionalforetakene som får regning...
  6. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Nei, prosentiler er ikke satt av selskapene selv, dette er satt av anbudsgiver på fastsatte kriterier. Uansett, poenget er at dagens flyambulansetilbud har dårligere kvalitet enn hva som vil følge av den nye kontrakten. Her er det Luftambulansetjensten selv skriver om dette: Noen viktige...
  7. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Hvorfor vil folk ha en lavere kvalitet på luftambulanseflytilbudet??
  8. R

    Nytt anbud for Luftambulansen

    Savner litt nyanser i den generelle debatten om dette bytte av tjenesteleverandør, ikke nødvendigvis her på forumet, men i media og blandt enkelte politikere. Det er jo ikke vanskelig å sette seg bedre inn i fakta, dokumenter og info ligger på sidene til Luftambulansetjenesten. Slik debatten...
  9. R

    Streik i Norwegian (statustråd)

    Re: Streik i Norwegian (statustråd) Jeg er klar over det, se min post kl 20:09.
  10. R

    Widerøe skal fly Stord – Molde

    Re: Widerøe skal fly Stord – Molde Atlantic Airways fløy Stavanger - Stord - Molde i forbindelse med Ormen Lange utbyggingen, chartret av Aker Kværner som det het den gang. Flight 670 kjørte av rullebanen i Stord 10.10.2006, 4 personer omkom. Jobbet selv på anlegget den perioden , og det var...
  11. R

    Diamantstatus hos Eurobonus 2.0

    Kan headsettet bestilles fra Goodie-bag'en igjen? Står 0 tilgjengelig her hos meg, men jeg bestilte ett i april, så det er kanskje derfor? Men har en kollega som ble for sen å bestille sist.
  12. R

    Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden) Ja, skjønner jo det. Var jo aldri heller min intensjon at man skulle starte å plyndre fly hos Boeing, men at det burde forventes at det var en god del komponenter der som enda ikke var satt produksjon, og sånn sett burde kunne...
  13. R

    Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden) Mente det heller ikke slik, ref. colgate-smiley på slutten. :) Men om vi skal utlede denne, så er det vel RR som eier motorene til DY også da, og da kunne jo sånn sett RR velge å ta en slange fra en eksisterende motor i Everett, og...
  14. R

    Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

    Re: Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes Har også *A Gull (EB Diamond), og har tildels samme oppfatning. Men de fleste forsinkelser jeg har fått som har ført til overnatting er på Europeiske ruter, og da gjerne med et annet selskap en SAS i bildet. Men som du sier så fungerer servicen...
  15. R

    Norwegian og IC - hva bør gjøres annerledes

    Re: Norwegians longhauloperasjon - regularitet (2014-tråden) Beklager, en liten detalj som ikke kom frem av den artikkelen jeg leste. Ser det står i en annen artikel. Saken stiller seg da noe annerledes, helt klart. Men nå finnes det vel sikkert RR motorer også montert på noen fly som nærmer...
Back
Top