Recent content by oyvind-t

  1. O

    Ryanair og corona (resultat m.v.)

    Er ikke vanskelig å ikke si opp folk, når mange fortsatt er på kontrakter der du kun får betalt om du flyr. Er ikke nødvendig å si opp personale når de ikke koster deg noe. Når det er sagt er ikke Ryanair lenger den verste i klassen i Europa, de begynner å bli pisket på plass av rettssystemet...
  2. O

    Konflikt i SAS

    Midlands flight 092. Ikke eneste grunn men en medvirkende faktor.
  3. O

    Wizz Air regularitet norsk innenriks

    Re: Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner TALPA ARC som nå er det de fleste ikke skandinaviske europeiske flyselskaper bruker som underlag for bremseeffekt definerer våt snø på is som unreliable. I Norge, siden dette er en banetilstand vi har svært ofte har AVINOR...
  4. O

    RNP utrulling i Norge

    RNP/RNAV/GNSS innflygningen til alle flyplasser i norge. RNP 0,3 RNP-AR innflygninger til OSL HAU TRD EVE i alle fall. AR =Authorization Required = Curved Approaches
  5. O

    Luftambulansen får sitt første femblads H145

    Re: Luftambulansen får sitt første femblads H145 Ikke det første røde. Heller nesten Retro. https://www.luftfartsmuseum.no/messerschmitt-blkowblohm-bo-105-cbs
  6. O

    Norwegians Airbus-flåte

    Re: Norwegians Airbus A320neo flåte Husk at AerCap er tungt inne på eiersiden i DY da. De har også bestilt 100+ Max, som ikke er avbestilt. Godt mulig en del av disse nå er tiltenkt DY
  7. O

    Ethiopian 737MAX8 styrtet i Ethiopia ET302 10MAR19

    Re: Boeing 737MAX - statustråd Mcas er kun operativt ved manuell flygning. Ikke operativt når A/P er i bruk. Går ikke ann å skru av uten å kutte den elektriske trimmen.
  8. O

    Kutte motorer i marsjhøyde?

    Re: Kutte motorer i marsjhøyde? Sagelyden / Støvsugerlyden som man hører på moderne high bypass fan motorer kommer av at tuppene på fanbladene går gjennom lydmuren. Et resultat at man øker diameteren på Fan for å øke effekten av motoren
  9. O

    Tvil om Torps framtid

    De som hadde trodd noe annet, enn at ap, kommunistene (sv), og sp kom til å sikre egene intrersser, og gjøre det vanskelig for både TRF og RYG :headbangburde ta av seg naivitetsbrillene, og se 1 år tilbake.:old De viste de sitt sanne ansikt når de stemte ned forslaget om å øke RYG sin konsesjon...
  10. O

    Hvorfor åpner denne PIA 777-200ER spoilers i bare ca.8 sek under landingen.

    Re: Hvorfor åpner denne PIA 777-200ER spoilers i bare ca.8 sek under landingen. Som man ser så triller maskinen langt på banen. Dubai har lange rullebaner, og om man skal av på enden lønner det seg i ikke bremse for mye, for da tar det laaaaaang tid. Min antagelse er at de landet med autobrake...
  11. O

    Klarte ikke å lette men fløy likevel - i 30 fot

    Re: Klarte ikke å lette men fløy likevel - i 30 fot MTOW er max vekt man kan løfte av banen innenfor gitte regler og forrhold. Behøver ikke være den strukturelle MTOW massen flyet er godkjent for. Er det performance som er limmiting, er det fortsatt max vekt på agang som regnes som din MTOW...
  12. O

    Herlig reportasje om forholdene hos Ryanair

    Nå er vel ikke hr Harald Olsen den som er mest pro Ryanair her i verden. Han har ennå tilgode så vidt meg bekjent og skrive noe annet en negativt om Ryanair. Sier ikke at det er rosenrødt å være ansatt i Ryanair, men det er alltid to sider av en sak. Og Mr Harald Olsen er vel ekstremisten på...
  13. O

    ESA skal vurdere forbudet mot Bonuspoeng i Norge

    Mulig jeg fikk frem poenget mitt litt dårlig, men Hickok skrev det litt bedre. Selv om man ikke får bonus på selve annbudsruten, blir man conected med sas, på en rute der man kan få bonus. Og ved et senere tidspunkt velger man kanskje en EB partner pga dette. Og svært få land har et så...
  14. O

    ESA skal vurdere forbudet mot Bonuspoeng i Norge

    At konkurransesituasjonen innenlands i Norge ikke er anneledes enn i andre europeiske land, mener jeg er feil. Ikke mange andre land i europa som har så store deler av sitt innenriksnetverk lagt ut på annbud. (Les sponset av staten) Og siden (Lets face it) det i teorien bare er en opperatør på...
  15. O

    2 Nye ruter til Torp?

    Re: ?? 2 Nye ruter til Torp?? Tror ikke dyr norsk arbeidskraft er hovedgrunnen. For man kan også ta litt høyere bilettpriser i norge, som kompangserer for dette. Men tror at Torp sine åpningstider, Norske fagforeninger, Norsk forbrukerombud, er større grunner.Markedet er ikke stort nok til at...
Back
Top