Recent content by Nordvest

  1. N

    Nye Norwegian - etter rekonstruksjonen

    Problemet er at noen tror Block Hours er end all - be all. Man kan ikke fly 480-500 sektorer pr år OG ha max lovlige timer på block. Men dessverre så er man påvei tilbake til en tid hvor skilsmisser rår og crewmoralen går i dørken. Det blir ikke billig i lengden, når alt det ansatte har bidratt...
  2. N

    God lørdag fra Rhodos

    Re: God lørdag fra Rhodos Kabinen får det rolig på tur ned, pax ned er kansellert av charterselskapet. Alle skulle bo ved brannområdet visstnok. Nyt oppholdet
  3. N

    God lørdag fra Rhodos

    Re: God lørdag fra Rhodos God lørdag der nede, håper ølen er kald og lufta røykfri. Bor dere på samme siden som flyplassen? Frakter ned, og henter hjem solhungrige trøndere i kveld/natt. Greit å vite om brannen påvirker nord-øst noe særlig, i forhold til antall daue dinosaurer på tanken. :lol:
  4. N

    Privatfly styrtet i Østersjøen 04SEP22

    Re: Småfly på ville veier over Østersjøen Tragisk. Sidenote: Elnæs vet han kan la være å svare hver gang media ringer, sant? Mannen er ikke pilot, heller ikke rated på typen. "Ekspertutsagn" om hva som skjer med Nav-modes ombord også nå.
  5. N

    Enighet mellom Norwegian og NPU

    Også ble lønnsfrysen 2019/2020-Januar 2023 opphevet. Med etterbetaling gjeldende fra 01.01.2022 - så det blir noen opprykk i lønnstrinn.
  6. N

    Embraere til "SAS Link"?

    Re: Embraere til "SAS Midsize"? Sorry Mac, men flere er påvei inn i jobb igjen. Riktignok med base OSL, men en jobb er det, og de får den. Vi håper selvfølgelig alle våre svenske kolleger får komme tilbake til sin jobb, sooner rather than later. Litt tråkig vei ble det, takket være en viss...
  7. N

    DY321 kraftig forsinket til ALF i dag 20.09.2021

    Temp probe faulty, panelet i cockpit ble bytta som første steg. Hjalp ikke, ny probe var ikke å oppdrive på kort varsel. Var også 3 fly som hadde birdstrike. Mvh Den spisse enden av DY320
  8. N

    Wizz Air regularitet norsk innenriks

    SAS fra Bgo gikk ikke rundt, de gjorde en 360 uti fjorden. Enten for kun høyde og reposisjonering til nord av senterlinja, eller også fordi Wizz fra Oslo fløy grisesakte. Var ikke store verdiene oppå Geving heller da, "Texas" var før vi fikk grenser etablert mellom selskapene og flyplassen...
  9. N

    Norwegian med nye uniformer

    Nye flight deck-slipset, gamle til venstre.
  10. N

    Norwegian med nye uniformer

    Uniformpartner ja, vi venter på at webshopen skal åpne. Vi framme mister hatten, slipsene er 60's tynne slips med en utpreget retro BA-look. (Som i fly-livery...) Knappene på jakken blir plast framfor dagens metall. Så jada, sånn går nu dagan. 😬 Forventes ikke levering av alle effekter før...
  11. N

    Flytrapp veltet på Evenes

    Re: Flytrapp veltet på Evenes Det skal det. :cool: Posisjonering til EVE - pax til OSL - Pos tilbake til TRD. Dersom de lander på EVE, været er jo framdeles strålende. :lol:
  12. N

    DY EI-FVT/LV-ISQ - status

    Re: EI-FVT - status ^ Stemmer Gikk rett ut i rute til BUD etter vi leverte til LGW. Så fikk en flydd med en brite på halen før egen konvertering til å fly LN-
  13. N

    DY EI-FVT/LV-ISQ - status

    Re: EI-FVT - status Fikk æren av å ratte FVT fra OSL til LGW idag. Ferry flight, alltid stas å få fly nytt uten slark i noe ledd.
  14. N

    Go2Sky for Norwegian med hendelse 04NOV16

    Re: Go2Sky for Norwegian med hendelse 4NOV16 Er som du sier en stor jævla bløff. Sitter mange av oss skandinaver på utebaser vi ikke vil ha, mens engelskmenn og store mengder kadetter fra Nederland har sklidd inn i core etter linetraining. Så om noen lurer på hvorfor det er så stille fra...
  15. N

    Norwegian med punktering på SVG (12/11-16)

    Re: Norwegian med punktering på SVG (12/11-16) Forøvrig nok skandinaver på alle NAI baser også. Kunne vært verre om det var D8 flight, da man fra LPA kjører på grensa av max hele tiden. Da hadde D8 crew måtte tatt hotell i SVG fram til man fikk nytt crew fra en annen NAI-base på plass, hvilket...
Back
Top