DY321 kraftig forsinket til ALF i dag 20.09.2021

raider66

ScanFlyer Rusty
Medlem
Er det noen som kjenner årsaken til at Norwegians formiddagsfly fra OSL til Alta er så kraftig forsinket i dag? Det ble satt inn en ekstraflyging tidligere i ettermiddag som opererte retyrflygingen DY322 noen timer forsinket, mens den opprinnelige flygingen DY321 akkurat har tatt av nordover fra OSL.

Espen

Godt gjort at de ikke klarte å oppdrive et fly på deres hovedbase.

Hadde vi på flyet KKN-TOS-OSL hatt plass, hadde det sikkert blitt vurdert å ta et stopp i ALF, men vi hadde ganske greit belegg allerede fra KKN, og var minst 80% belegg fra TOS, så var sikkert ikke verdt det. Jeg hadde ikke sagt neitakk til et stopp i ALF og ;)

Var forøvrig ca 25 stykker som bare fløy KKN-TOS, så tydelig at en del har fått med seg denne korona-ruta som bare er opprettet for at KKN-ruta skal få litt fler pax på TOS.

Godt gjort at de ikke klarte å oppdrive et fly på deres hovedbase.
Ser ut som de har hatt en bird-strike og noe teknisk i dag så da røyner det vel fort på både for fly og crew ifht hva som er tilgjengelig kanskje?

Var forøvrig ca 25 stykker som bare fløy KKN-TOS, så tydelig at en del har fått med seg denne korona-ruta som bare er opprettet for at KKN-ruta skal få litt fler pax på TOS.

Men det er jo ikke noe nytt. Norwegian har jo flydd den der gamle "SAS-ruta" i ymse sesonger før også. Om man skal den veien, uten å ha eurobonus å brenne av, så er det jo greit. Jeg savner fortsatt de hvite DC-9-ene på den ruta. Ekstra mellomlanding i Alta, på tur fra KKN til TOS, med dunk og rist, det savner jeg imidlertid ikke!

https://www.norwegian.no/ruteinformasjon/

"We're sorry for the disruption to your Norwegian flight DY320 from OSL to ALF 20.09.2021 09:20 due to technical issues. Your new departure time is 19:00. If you don't wish to travel on this flight, you can rebook your ticket free of charge online. To read about your rights, visit www.norwegian.com/rights. Other conditions may apply to tickets booked as part of a package or booked through a travel agency."

Temp probe faulty, panelet i cockpit ble bytta som første steg. Hjalp ikke, ny probe var ikke å oppdrive på kort varsel. Var også 3 fly som hadde birdstrike.

Mvh
Den spisse enden av DY320

Back