Recent content by MOB

  1. M

    OSL ønsker å bli "pre clearance"-flyplass

    Re: OSL ønsker å bli "pre clearance"-flyplass Jeg ser slet ikke fordelen i pre-clearance. Tiden man sparer på køen i immigration ved ankomst i USA, kommer man til at bruge på at vente på sin baggage. Total rejsetid kan kun blive længere.
  2. M

    Sterling på vej med en SAS DK

    Re: Sterling på vej med en SAS DK "Managment by fear" er åbenbart moderne i scandinavisk luftfart.
  3. M

    HTF varslar om strejk i SAS Sverige

    Hvis jeg var aktionær i SAS tror jeg snart jeg ville kræve en ny ledelse... De er tydeligvis ikke i stand til at drive et luftfartsselskab.... MOB
  4. M

    Flycrew og døgnrytme.

    Re: Flycrew og døgnrytme. 3 crew? 903, 909 og....? I øvrigt synes jeg stadig at der er stor forskel på om man ser crew på et hotel, og at man på internettet kan læse hvor de bor. I USA er der flere eksempler på at crew har haft indbrud på deres værelser og fået stjålet deres uniformer (som...
  5. M

    Flycrew og døgnrytme.

    Re: Flycrew og døgnrytme. Er det smart at offentliggøre hvor crew bor? I det flyselskab jeg arbejder i er det af sikkerhedshensyn ikke tilladt at fortælle udvedkommende hvilke hoteller vi bor på! MOB
  6. M

    Finnair streik fra torsdag?

    I Sverige blev man jo ikke enige om en aftale. SCCA's hovedorganisation HTF gik hen over hovedet paa SCCA og underskrev en aftale som de slet ikke er tilfredse med. Jeg kan ikke huske hvordan det foregik i Norge, men der er de heller ikke tilfredse med deres aftale. Hvad angaar CAU's...
  7. M

    Finnair streik fra torsdag?

    Sympati for Finnairs C/A når de strejker fordi man vil ansætte nye C/A til lavere løn, men ingen sympati for SAS' C/A som vil strejke fordi ALLE skal ned i løn... Det virker efterhånden som om man på scanair har besluttet en fælles front mod cau og deres medlemmer.
  8. M

    Ingen streik i SAS Sverige

    Grænsen på 18 timer gælder kun ved uforudsete hændelser. Ellers er grænsen 15 timer. Har man mere end 2 landinger og arbejder man i tidrummet 22:00-06:00 er grænsen lavere.
  9. M

    Danmark+Sverige vil presse Norge

    Hvis DK, NO og SE sælger deres aktier i SAS så tror jeg aldrig man kommer til at se langruter ud af OSL igen, og i løbet af få år tror jeg også langruterne ud af ARN og CPH lukker. Jeg synes DK, NO og SE skal beholde deres aktier, og hvis SE sælger skal DK og NO købe.
  10. M

    Fare for streik i SAS DK

    Hvorfor skal man som cabincrew konstant gå ned i løn, ned i pension, ned i ferie og op i arbejdstid, mens resten af samfundet går op i løn (minimum som inflationen) og får mere ferie? Økonomien i scandinavien er god, men det skal alle åbenbart ikke mærke noget til. Jeg arbejder ikke i sas men i...
  11. M

    Air Greenland til USA

    Replying to Topic 'Air Greenland til USA' Det bliver med 757.
  12. M

    Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?

    Replying to Topic 'Hvorfor har SAS 3 piloter på sine fly til USA`s østkyst ?' SK har 3 piloter på alle long haul flyvninger. I sommers var der som forsøg kun 2 piloter på CPH-EWR, CPH-IAD og ARN-EWR, men man er gået tilbage til 3 piloter. Jeg mener at argumentet er sikkerhed. Det er lange...
  13. M

    Passasjer berserk på Mytravel fra Oslo til Korfu

    Re: Passasjer berserk på Mytravel fra Oslo til Korfu Det er kun overwing exits på 737NG der låses når motorerne kører. Passenger og service døre er alle plugtype døre der "låses" af trykkabinen. På 737 classic kunne man ganske rigtigt åbne overwing exits indtil kabinen var under tryk! /MOB
Back
Top