Recent content by Lystige Laura

  1. L

    Novair179 ,holding Sandefjord.

    Feil, Max take off vekt B738 er 78999 tonn, mens maks landings vekt er 66360. Dvs ca 12,6 tonn lavere! Men, en "myk" overvekt landing på B738 krever kun en visuell insp, som er gjort i løpet av noen minutter.
  2. L

    Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut

    Re: Så fersk ser Norwegians «freshe» ciabatta ut PR kåt advokat, ingenting annet!
  3. L

    Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer - Aviator -> Aviator Nyheter

    Re: Røros, Norport og Nordic Aero fusjonerer Og der forsvant en god del konkurranse mellom de selskapene med dyrere handling og dyrere flybilletter som resultat
  4. L

    DY med trøbbel i Alicante

    Re: DY med trøbbel i Alicante Enig i at brann er kritisk, men de hadde tross alt fløyet i 45 minutter før de landet. Hadde det vært en brann så hadde den ikke holdt seg i luften så lenge. Det er større sjanse for å skade folk under evakuering enn å la være i dette tillfellet. Hvis ikke...
  5. L

    Dette får kabin-ansatte ikke lov til

    Re: Dette får kabin-ansatte ikke lov til En annen grunn er hvis man bruker f.eks. bartevoks, så er det en god mulighet for at den tar fyr pga det rene oxygenet man får i masken. Fett/olje + ren oxygen er en heftig selvantennende blanding.
  6. L

    Norwegian med problemer på ARN

    Re: Norwegian med problemer på ARN Det har nok skjedd noe ifm oppstart av motoren, og da er man uansett på vei bakover vekk fra gaten. Og, man må også litt bakover vekk fra gaten for å kunne bruke sklien på venstre side fremme når man først har flyttet flyet.
  7. L

    AF incident

    Da tenker jeg at du jobber i Widerøe og flyr både mer gjennom været pga lavere marsjhøyde og mellom fjellene i nordnorge. Hvis du hadde jobbet ombord i en maskin som flyr høyere og ellers i Europa vil jeg påstå at setebelteskiltet settes på en liten stund på grunn av turbulens i maks 1 av...
  8. L

    Lista Airshow 25 - 26 Juli

    I kassen på Biltema på Sandnes får du gratis adgangsbilletter til flystevnet, både for lørdag og søndag.
  9. L

    Om sikkerhetskontrollen på OSL - sjarmoffensiv

    Re: Om sikkerhetskontrollen på OSL - sjarmoffensiv Eller gjør som meg. Jeg sier at da gidder jeg ikke gå gjennom kontrollen, snur og går. Jeg er ikke interessert i å bli intimsjekket av en av samme kjønn! Når det passer meg går jeg gjennom en annen kontrollpost.
  10. L

    DY lærling

    Re: DY lærling Greit nok, men en lærling får en utdannelse innen reiseliv. Mens en cabinansatt har ett 5 ukers kurs som kun tar for seg ett meget begrenset fag og er ingen utdannelse. Så utdannelsen man får som lærling kan ikke sammenlignes med cabinansatt. Men hva slakgs dører en slik...
  11. L

    Turkish-ulykke i Amsterdam 25FEB09

    Re: Turkish-ulykke i Amsterdam Den som flyr skal alltid ha hånden på thrust levers i en slik fase av flyvning, og vil i et slikt tilfelle merke at de beveger seg helt tilbake til tomgang. Non flying pilot skal også iflg vanlig prosedyrer rope "speed" hvis hastigheten dropper 5 knop under det...
  12. L

    VG: Trykkfall-alarm i SAS-fly

    Merkelig. - De trodde at det var trykkfall om bord, men det var det ikke. Det gikk en alarm i cockpiten som tilsa at det kunne være trykkfall, og da er det rutine at surstoffmaskene kommer frem og at flyet går ned i tykkere luft, sier Midteide. Når trykket i kabinen synker slik at trykket...
  13. L

    US Airways styrtet i New York

    Helt riktig, det var en nødlanding, ikke styrt som en del medier har skrevet/sagt.
  14. L

    Marsjhøyde

    Re: Marsjhøyde Og vinden i de forskjellige høydene spiller en stor rolle. Det blir en vurdering mellom hvor høyt det er praktisk for turens lengde/man kan fly, hvilken vind der er i de forskjellige luftlagene oppover, og hvor mye drivstoff/tid man sparer på å fly i en høyde kontra en annen...
  15. L

    Ny dom: Tekniske problemer skal også give kompensation.

    Re: Ny dom: Tekniske problemer skal også give kompensation. Det blir enda et press middel for å fly flyet i stedet for å fikse det. Er det ingen avgjørende myndighet som setter foten ned og kobler en slik avgjørelse med flysikkerhet?
Back
Top